IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

1041 кВт: Mercedes-AMG GT XX чупи рекорд за мощност на зареждане

Електрическият концепт успя да достигне мощност от 1 мегават за по-малко от секунда след свързване към зарядната станция

Mercedes-AMG GT XX постави нов рекорд, след като счупи 25 други - когато беше свързан към експериментално зарядно устройство, електрическият концепт успя да се зареди с ток над 1 мегават, а пиковата стойност беше 1041 кВт. Отне по-малко от секунда от момента на свързване към станцията. GT XX успя да поддържа това ниво на зареждане в продължение на 2,5 минути.


Mercedes-AMG GT XX


За публичния експеримент беше използвана станция от италианския производител Alpitronic, с който Mercedes-Benz възнамерява да си сътрудничи в разработването на собствена мрежа за зареждане. Alpitronic предостави експериментално зарядно устройство с работно напрежение над 800 кВт, интелигентна система за управление на температурата и специален CCS кабел, който може да обработва до 1176 ампера ток. Самата концепция разполага с експериментална батерия с усъвършенствана охладителна система, която ще се появи в серийните автомобили през 2026.

Само за една минута GT XX успя да прехвърли 17,3 кВт/ч. Това е еквивалентно на пробег от 128 км според цикъла WLTP или до 100 км според цикъла EPA.


Mercedes-AMG GT XX


Mercedes-Benz ще започне да използва бързи зарядни устройства Alpitronic в собствената си мрежа за зареждане в Европа и Северна Америка от 2026. Alpitronic предлага следното решение: външен захранващ блок, осигуряващ до 1000 кВт, с няколко точки за свързване и система за оптимално разпределение на натоварването между тях. Една точка за зареждане може да осигури до 600 кВт.

Предполага се, че зареждането на такива станции ще отнема малко повече време от зареждането на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Като пример е даден Mercedes-Benz CLA, чийто пробег може да се увеличи с 325 километра при 10-минутна сесия на зареждане.


Mercedes-AMG GT XX


До края на десетилетието мрежата на марката ще разполага с 10 хиляди станции, където ще бъде възможно зареждане не само на електрически автомобили Mercedes-Benz, но и на автомобили с батерии от други марки. На всеки хъб Mercedes-Benz ще разположи от 4 до 30 точки за зареждане.

Що се отнася до Mercedes-AMG GT XX и неговите рекорди, вече има повече от две дузини от тях. Например, за осем дни електрическият концепт измина разстояние, равно на обиколката на Земята на екватора, а именно 40 075 км, а също така счупи рекорда за издръжливост на китайския XPeng P7, като измина 5479 км за 24 часа почти непрекъснато движение.


0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Но все пак впечатляващо постижение. Евала на китайците. Отново най-добри.
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И за да спестя стоте коментара по темата, да обобщя как ще протекат останалите 97 след моите 3 - като се включат да се зареждат 10 автомобила ще гръмне трансформатора на квартала. Електромобилите ще източат енергията от мрежата и тока ще поскъпне. 10 нови АЕЦ. Кабела ще е дебел минимум 10 см И девойките не могат да го вдигат. И разбира се поне 80% от мненията ще съдържат бременни тротинетки, чистачи на тоалетни, непоръбен (дори не знам значението на тази обида), mercedes са чайнофили, Путинофил
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Новостта тук е, че кабелът е устройство за преработка на ток. Остава само да питаме шекерчо, след обработката на тока в какво се превръща в другия край на кабела? Разбира се може да отговори с който си пожелае от никовете ха-ха, гост, Димов, Радев и другите антиелектрически никове които вярват че литър дизел има 13 коня мощност, напрежението се мери в киловати, кабелите обработват ток, няма да има ток за зареждане на електромобили като станат повече, затова ще поскъпне над лев за киловатчас
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    "зарядно устройство с работно напрежение над 800 кВт, интелигентна система за управление на температурата и специален CCS кабел, който може да обработва до 1176 ампера ток." Поредната техническа некомпетентност на захаринчо, която едно към едно на 100% съвпада с техническата неграмотност на останалите антиелектрици, които измерват енергията на горивото в киловати и в конски сили защото според тях литър дизел има 10 киловата мощност или 13 конски сили, които могат да бъдат измерени с кантар