IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes размаза световния рекорд за пробег на електромобил

GT XX измина 5479 км за едно денонощие - над 12 пъти разстоянието от София до Варна

Mercedes счупи по впечатляващ начин световния рекорд за най-дълъг пробег с електрически автомобил. Концептуалният GT XX - предшественик на очаквания наследник на AMG GT - успя да измине удивителните 5479 километра за 24 часа на пистата Нардо в Италия. Това е над 12 пъти разстоянието от София до Варна. Рекордът, който бе потвърден от независими измерватели, е с над 1500 км повече от досегашното най-добро постижение на XPeng P7. Автомобилът е поддържал средна скорост от 300 км/ч, с кратки прекъсвания за зареждане на батерията. 
  
     
Mercedes GT XX, рекорд, Нардо
  
         
Германските инженери счупиха още няколко рекорда по време осемдневните тестове на Нардо. Друг по-интересен бе последният, при който концептът успя да измине 40 075 километра - пълната обиколка на Земята при екватора - за 7 дни, 13 часа, 24 минути и 7 секунди. 

Различните рекорди бяха постигнати с помощта на два автомобила и екип от 17 професионални пилоти - включително и звездата от Формула 1 Джордж Ръсел.
  
     
Mercedes GT XX, рекорд, Нардо
  
           
Те работеха на три редуващи се смени, като за всеки осемчасов престой присъстваха по петима шофьори. Екипът от инженери и логистични специалисти, командирован от централата на Mercedes-AMG в Афалтербах, бе над 100 души. 

В центъра на рекордното представяне е усъвършенстваното електрическо задвижване на GT XX, обясни според главния изпълнителен директор на Mercedes-AMG Михаел Шибе. Системата използва два аксиално-поточни електромотора отзад и трети отпред, всички работещи на 800-волтова архитектура и произвеждащи комбинирана мощност от 1341 к. с. 
   
     
Mercedes GT XX, рекорд, Нардо
  
          
Ключова за успеха се е оказала и новата система за зареждане, която позволява зарядът на батерията да се попълва със скорости между 850 и 900 кВт. 

Цилиндричните клетки на батериите на GT XX, разработени от AMG в поделението за задвижващи агрегати за Формула 1 в Бриксуърт, е с маслено потопена батерия с капацитет 114 кВтч, използваща директно течно охлаждане с 40 литра охладителна течност. "Мократа" батерия позволява по-добър топлообмен в славнените с традиционните системи, което дава ултрависоки скорости на зареждане. На теория GT XX може да зареди пробег от 400 км само за пет минути. 
   
    
Mercedes GT XX, рекорд, Нардо
  
         
„Огромната мощност и изключително бързото зареждане направиха тези рекорди възможни. За клиентите на нашите бъдещи електрически модели това означава, че ще получат истински AMG – без компромиси и условия“, каза Шибе.

Все пак трябва да се отбележи, че GT XX не е сериен автомобил, за разлика от предишните носители на рекорда XPeng P7, Xiaomi YU7 и Mercedes-Benz CLA. Серийният Mercedes-AMG GT 4 ще се появи към края на следващата година, като отсега обещава ускорение от 0 до 100 км/ч за под 2,5 секунди и максимална скорост от 360 км/ч.
  
      

0 от 500
  • #38
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Краен ( преди 3 месеца )
    Всеки ден неотлъчно четем за великите китайски учени и техните невероятни пробиви при батериите и всеки ден някой променя целия бизнес с батерии. Коли по китайските стандарти които минавали 1300 км но по европейските минават само 390. Как европа умира и как китайците са най най и накрая.... мерцедес им *** мамата
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Едва ли ще е изненада, че грешиш във всичко, но това със сигурност и сам си го знаеш - очевидно го правиш с цел успокоение на болното ти съзнание. И ти недей да се сърдиш, но определено ми се струва, че си описал себе си. Или може би си Нобелов лауреат по физика, че се имаш за по-умен от другите, г-н анонимнико? Дерзай, за такива като теб няма лечение.
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    29ти, ще си позволя да ти направя лек профил, според това което пишеш. Не се сърди, моля!!!! Надявам се че греша за това което ще напиша!!! Млад си, неженен, не си много умен, имаш татуировки, блъскаш яко във фитнеса, ама имаш корем който не можеш да свалиш защото пиеш много, агресивен си, и очевидно имаш комплекси които се опитваш да скриеш с колата която си си купил!!!! Модерната дума на това е Батка. Къде греша????
  • #35
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория до 33 ( преди 3 месеца )
    Пишеш глупости. Пистата Нардо е един голям кръг. Пистата за Льо Ман не е и има завои. Ако автомобилите от Льо Ман се появяват на Нардо, не се знае колко повече километра ще минат, предвид факта, че се зареждат по-бързо и са с по-добра аеродинамика...
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 33 - Не сме 2016-та. Не е нужно да се напъваш.
  • #33
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За сравнение, тазгодишният победител на Льоман е изминал 5272,54 км, т.е. с 200 по-малко. Това е подходящо сравнение между ДВГ и ел. при подобни условия.
  • #32
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Да бе, ние всички, които не харесваме миксерите всъщност сме един човек - Тръмп. Не, всъщност сме Путин. Не се притеснявай, ти изобщо не си болен от параноидна шизофрения.
  • #31
    4 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Така че е само ти можеш да му завиждаш на Пешо шугър гост ха-ха вълка ама да, бременната тротинетка , защото като иска да му е икономично кара Toyota corolla А като иска да е бърз кара bugatti veyron, А понякога изкарва и Формула 1 която зарежда за една секунда като няма време да спира на бензиностанцията. А когато изкачва Еверест взима suv-то на въздушно окачване Абе пълен въздух под налягане е това въздушно окачване и между ушието на нашия герой
  • #30
    4 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Чичо Кольо, не им обръщай внимание. Това всъщност е Пешо Захариев, който генерира коментари тук а после трие неудобните. Те съм се чудил Как така хем кара по 150 км на седмица за които зарежда пет минути за 30 лв, хем 4000 км за 24 часа на xiaomi a сега и 5 500 км за 24 часа на mercedes не му стигат и иска още. А той освен 10-годишната Toyota в гаража имал SUV на въздушно откачване, Формула 1 и bugatti veyron. Знаеш ли още колко знайни и незнайни автомобили има в гаража!
  • #29
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Каква завист бълнуваш, след като можех да си взема Тесла, но си взех истински СУВ на въздушно окачване с блокажи на диференциалните? Последното нещо, което гледам е дали ми харчи 12 или 20 градско. Така, че спокойно може да се скриеш с комплексарщината си, че си много богат, защото караш миксер.