Mercedes счупи по впечатляващ начин световния рекорд за най-дълъг пробег с електрически автомобил. Концептуалният GT XX - предшественик на очаквания наследник на AMG GT - успя да измине удивителните 5479 километра за 24 часа на пистата Нардо в Италия. Това е над 12 пъти разстоянието от София до Варна. Рекордът, който бе потвърден от независими измерватели, е с над 1500 км повече от досегашното най-добро постижение на XPeng P7. Автомобилът е поддържал средна скорост от 300 км/ч, с кратки прекъсвания за зареждане на батерията.

Германските инженери счупиха още няколко рекорда по време осемдневните тестове на Нардо. Друг по-интересен бе последният, при който концептът успя да измине 40 075 километра - пълната обиколка на Земята при екватора - за 7 дни, 13 часа, 24 минути и 7 секунди.
Различните рекорди бяха постигнати с помощта на два автомобила и екип от 17 професионални пилоти - включително и звездата от Формула 1 Джордж Ръсел.

Те работеха на три редуващи се смени, като за всеки осемчасов престой присъстваха по петима шофьори. Екипът от инженери и логистични специалисти, командирован от централата на Mercedes-AMG в Афалтербах, бе над 100 души.
В центъра на рекордното представяне е усъвършенстваното електрическо задвижване на GT XX, обясни според главния изпълнителен директор на Mercedes-AMG Михаел Шибе. Системата използва два аксиално-поточни електромотора отзад и трети отпред, всички работещи на 800-волтова архитектура и произвеждащи комбинирана мощност от 1341 к. с.

Ключова за успеха се е оказала и новата система за зареждане, която позволява зарядът на батерията да се попълва със скорости между 850 и 900 кВт.
Цилиндричните клетки на батериите на GT XX, разработени от AMG в поделението за задвижващи агрегати за Формула 1 в Бриксуърт, е с маслено потопена батерия с капацитет 114 кВтч, използваща директно течно охлаждане с 40 литра охладителна течност. "Мократа" батерия позволява по-добър топлообмен в славнените с традиционните системи, което дава ултрависоки скорости на зареждане. На теория GT XX може да зареди пробег от 400 км само за пет минути.

„Огромната мощност и изключително бързото зареждане направиха тези рекорди възможни. За клиентите на нашите бъдещи електрически модели това означава, че ще получат истински AMG – без компромиси и условия“, каза Шибе.
Все пак трябва да се отбележи, че GT XX не е сериен автомобил, за разлика от предишните носители на рекорда XPeng P7, Xiaomi YU7 и Mercedes-Benz CLA. Серийният Mercedes-AMG GT 4 ще се появи към края на следващата година, като отсега обещава ускорение от 0 до 100 км/ч за под 2,5 секунди и максимална скорост от 360 км/ч.


1