IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW или Mercedes? 15-те най-търсени премиум коли на старо в България

Германската тройка държи над три четвърти от пазара. Все така господства дизелът

Премиум трета употреба и дизелови двигатели отпреди Евро 5: тези две тенденции изглеждат непобедими на българския пазар за употребявани автомобили. От януари до юли 2025 в страната са внесени 153,494 употребявани леки коли (категории M1 и N1), показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. От тях 43,878, или 28.6%, се падат на премиум и луксозни марки. Почти всички те отчитат растеж спрямо същия период на 2024 - тоест все повече хора се насочват към "премиум нов внос". 
  
     
Графика, най-продавани премиум марки на старо, България, статистика, 2025
  
          
Дизеловите двигатели все така си остават предпочитани от купувачите: от регистрираните тази година употребявани автомобили цели 56.4% са дизели, срещу 30.3% за бензиновите двигатели, 3.4% за бензиновите хибриди, 3.3% за бензиновите модели с газова уредба, 2% за чистите електромобили и 0.9% за дизеловите хибриди. В премиум сегмента делът на дизелите е дори по-висок. 

Доминацията на голямата германска тройка в този сегмент на пазара става все по-силна: марките Mercedes, BMW и Audi държат общо 86% от пазара, далеч зад тях остават Volvo (4.2%), Porsche (1.8%), Range Rover (1.5%) и Lexus (1.2%). 
  
         
Най-продаваните премиум модели на старо (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    "Премиум" ( преди 3 месеца )
    е била за първия си собственик.Оттам нататък да речем вторият я е карал безпроблемно след задължително обслужване в оторизиран сервиз.След това идва "турчето,сърбето, албанчето", което продава скраба "за износ" на "реални" 200 138 или 189 хиляди на нашего автоджамбаз.Смисъл има не просто да имаш мкола, а да си я поддържаш...Това автоматично означава, че т. нар. "премиум" е за комплексари и *** *** ри сутеньори.
  • #26
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Rtte ( преди 3 месеца )
    Генерално ми е все тая кой каква марка кола има, всеки има право да си харчи парите както намери за добре. Обаче ролята на държава е да създаде така системата, че по пътищата да се движат автомобили, които са технически изправни, като се почне от гуми, спирачки и тн. до нивото на вредните газове. Ами баш немските коли от тая троица са тея, дето най-често оставят черен облак зад себе си, имат износени до неузнаваемост гуми и тн. Няма лошо да си купиш премиум, ама поне си го поддържай като хората.
  • #25
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Фактите говорят едно нещо:Цена на нова кола 50.000 ЕвроВ момента в който излезете от шоурума с нея- 45.000След година ~ 40.000След 2 год -35.000След 5 год ~ 20.000 Всеки сам преценява как да харчи финансите си.
  • #24
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Глупавите германци, продават ултра супер мега дупер старите си премиумите на умните българи, и си купуват нови такива. Да вземат колегите от форума да ги просветят за тази тяхна голяма грешка която масово правят. Интересно ако прегледите в България станат истински, колко от ревностните защитници на светата немска троица ще продължават да се пъчат в старите си премиуми. Или ако данъците за притежаваните на 10+ годишен премиум станат истински ...
  • #23
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Статията не е за това колко хора предпочитат нова евтина кола(която хич не е евтина) или втора премиум .. статията всъщност е какви коли се търсят употребявани в България. И както някой е писал не само в България е така - навсякъде в Европа. Тия с новите дачии бързат да оплюят хората които не биха наказали семействата си в подобна имитация на автомобил само да каже комшията че са успели да си купят чисто нова кола . Продажбите на употребявани коли обаче показва- някои коли изобщо не се търсят
  • #22
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Новата обикновенна средняшка кола е нова докато излезе от магазина и и свалиш найлоните. После следват само проблеми и разочарования. Сервизни акции, супер скъпо обслужване и чакане за части , тракания скърцания, гори 2 пъти над рекламираното... и всичко това "удоволствие" с падаща цена с по няколко хил . на година.
  • #21
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нали я видях тая новата Дачия Бигстър за 59 000 лв. Моторчето и е 1.2 турбо с 3 цилидъра. Интериора е от най евтината пластмаса. Неудобни седалки. Купето е като консервна кутия. Тънка ламарина, можеш да я изкривиш с ръка. Отдолу окачването е много слабо. Носачите и полуоските са по тънки от на VW Golf. А уж е 4х4 SUV и го рекламират с добра проходимост. За тия пари има къде къде по яки коли втора употреба. И ще надживеят румънската консервна кутия и след 10 години пак ще са актуални.
  • #20
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Бако ( преди 3 месеца )
    новата Мазда, Кия и Тойота съм го гледал много пъти. Колата по принцип е проблем, и функцията е да те превозва. Е аз искам да е конфортно. Нова коа и оп някой те удари, айде в сервиза за 2-3 месеца щото нямали части. Нова кола и хоп дефект, айде чакай пак части. Нова ама баpака, шумна друсаща, няма обдухване например, защото като я купуваш и за да има трябва да чакаш 10 месеца. Обслужване само в офиц. сервиз на тройна цена и накрая обезценката зверска. Това с новите коли е за лизингополучатели
  • #19
    15 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много ми е забавно да чета коментарите на пост-соц българина. Говори за лукса сякаш синя кръв тече у него от поколения. Напада и обижда хората с нормални, но нови коли, че не разбират, че са обикновени, а той.... ех, той е друга класа. Яки комплекси.
  • #18
    22 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Немската света Троица държи пазара у нас на "премиумите", защото са евтинджос. Всеки с малко мозък в главата може да се сети защо като нови са толкова скъпи, а после са се обезценили толкова много и защо старите собственици толкова бързо гледат да ги разкарат тези кошове. Дори има статистики за най-обезценяващите се коли и немските са първи. Защо така питам аз? Нали според нашенеца са супер, мега, гига яки коли, незнайно защо пазара е заринат с подобни трошляци за радост на автосервизите.