Отминалият месец е бил най-силният май за пазара на нови автомобили в България от близо две десетилетия, показва традиционната справка на Automedia.bg за новите регистрации в МВР. През петия месец у нас са добавени 4316 нови автомобила, което е с 14.9% на сто повече в сравнение със същия период на 2024, и надминава всеки друг месец май от 2008 насам.
Строго погледнато, с най-голям ръст в Топ 50 е SsangYong Tivoli - почти 3700%, но това е на база едва 3 продадени автомобила миналата година, а и сегашният резултат се дължи изцяло на една голяма поръчка от пожарната. От моделите, които са имали съществено пазарно присъствие миналата година, с най-голям ръст са Renault Kangoo и Audi Q7
От началото на годината новите автомобили у нас (категории М1 и N1) са 21 585, което все още е с 1% под миналогодишния резултат. След дългите години доминация на Dacia, Toyota и Skoda, сега на върха при най-продаваните модели се утвърждава автомобил на друга марка (вижте галерията под статията). В общото класиране на марките лидер у нас е Skoda, със 157 бройки аванс през Toyota, но Renault и Dacia също не са далеч от лидерите.
Допреди няколко години Nissan Qashqai беше най-продаваният нов автомобил у нас изобщо. Сега за пръв път не попада дори в Топ 20. При 29% спад за Qashqai и 23% за X-Trail, нещата не вървят добре за японската марка
През май Mercedes успява да изпревари по продажби BMW, но в резултата са включени и 125 лекотоварни модела като Sprinter и V-Class, така че в премиум сегмента лидерството остава за баварците. Най-продаваният премиум модел отново е Mercedes GLE, след като в предишните месеци тази позиция малко куриозно се падаше на G-класата.
50-те най-продавани модела в България (ГАЛЕРИЯ):
Спрямо 2024: -26% спад
Продажбите на суперминито са с над 80 по-малко, отколкото през миналата година, но тогава числата бяха подсилени от две сериозни корпоративни сделки. Актуалното поколение навлиза вече в петата си година на пазара, и това също оказва влияние.