IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-търсените коли на старо в България през 2025

Бум в интереса към Kia Sportage и Hyundai Tucson, масов отлив от малките градски коли

В началото на 2024 година българският пазар постигна най-доброто съотношение между нови и втора ръка автомобили в историята си. Година по-късно обаче тенденцията се е обърнала: докато регистрациите на нови коли в МВР имат 3% спад на годишна база през първото тримесечие, тези на употребявани нарастват с 6% до общо 60 984 леки автомобила (категории М1 и N1), показва традиционната справка на Automedia.bg. Цели 58% от всички внесени нови коли у нас през 2025 са на възраст над 10 години, и още 16% са между 5- и 10-годишни.
  
   
Графика, български пазар, нов внос, Q1 2025, стари срещу пнови
   
           
Пазарът втора ръка в България се променя с бързи темпове, е другото ни заключение от прегледа на регистрациите. Купувачите продължават да се отдръпват от малките градски коли, които в миналото бяха гръбнакът на пазара. За сметка на това постоянно расте интересът към SUV моделите.

В сравнение с първата четвърт на 2024, марката с най-голям ръст на вторичния пазар е Tesla - 57%, но от относително ниска база. Сериозен ръст отчитат също Land Rover, Porsche, Jeep, Lexus, Hyundai и Kia.
  
    
Графика, български пазар, втора ръка, на старо, най-голям спад, най-голям ръст, марки
  
          
За сметка на това сериозен спад има при Honda, Subaru, Alfa Romeo, Chevrolet и особено при Dacia.
     
 

Топ 10

Моделите с най-голям ръст на годишна база:
Kia Sportage - 42%
Hyundai Tucson - 38%
Jeep Grand Cherokee - 35%
VW Caddy - 34%
Audi Q5 - 30%
BMW X5 - 26%
Audi Q7 - 26%
BMW X3 - 24%
Ford Transit - 20%
VW Tiguan - 17%

От десетте модела с най-голямо увеличение в регистрациите тази година, цели осем са SUV, начело с Kia Sportage и Hyundai Tucson. Двете изключения са лекотоварни модели - VW Caddy и Ford Transit.

От значимите за пазара модели най-голям спад на годишна база също има SUV - Mercedes ML/GLE, където свиването е с цели 34%. При Dacia Duster на старо спадът е 29%. Но това са изключенията, потвърждаващо правилото: най-видимо намалява интересът към малките градски коли и минивановете: Opel Zafira (-26%), Honda Civic (-23%), Toyota Yaris (-18%), Ford Focus (-17%), Opel Meriva (-16%), Skoda Fabia (-11%), Renault Clio (-10%), Honda Jazz (-10%), Opel Corsa (-9%).
   
             
Най-продаваните модели на старо у нас, 2025 (ГАЛЕРИЯ):


 
     

0 от 500
  • #25
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Леле мале ( преди 1 седмица )
    Чета коментарите - колко от форумните мишки си купиха китайска кола , то голямо хвалене пада. Явно сте жертва на китайската пропаганда. Тези по ютуб който хвалят ВУD, zeekr, xpeng , донгфенг и останалите еднодневки поне получават хонорар от китай за това. Съвет - отворете Алиекспрес - снимките на продуктите са невероятни , поръчайте наколко неща и като пристигнат ги сравнете с рекламните снимки . Същото е и с автомобилите им. Имам роднина който даде бая пари за донгфенг и знам през какво мина
  • #24
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Мдаа ( преди 1 седмица )
    Чудесна класация, нека народа купува тези немски дараци, че ние дето разбираме от автомобили да можем на поносими цени да си купим марки като Алфа, Фиат, Пежо...
  • #23
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    до 22. Някои ойропски не доживяват до 15 000 км., а колко ще доживеят 200 000, спорно... Гаранции на автомобили да обхващат 200 000 км. има ли въобще? Еми, смятай :)))
  • #22
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Сядах наскора в Xpeng 6 на изложение. Модерно изглежда но като обърнахме внимание на детайли като шевовете на седалките например не виждам какво може да оправдае цената която искат при условие че купуваш нещо което никой не знае колко ще работи. Единствените за които горе долу се знае вече нещо - MG си проличават вече че нито двигателите им нито скоростните им кутии стават да доживеят 200.000 км. Бих си купил след години когато докажат че могат да направят качествен продукт.
  • #21
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До 19 ( преди 1 седмица )
    Без да се заяждам, съветвам те да отидеш и да седнеш в съвременен китайски автомобил. Нито качеството на материалите, нито на сглобката отстъпва на масовите европейски производители, даже напротив, в доста случаи е по-добро. Ако говориш за 10 годишни китайци, тогава съм съгласен.
  • #20
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Есента продадох предишната ми кола - Киа спортидж същата като на снимката, дизел. Като цяло доста проблемен автомобил. За 4 години - проблеми с дюзите, загуба на антифриз, доста скъп ремонт на скоростната кутия , задържаше на 3-та. На няколко пъти ядове с електрониката - по специално бордкомпютъра. И окачването не е идеалното за България.Пак се връщаме на японско , но с тези CVT кутии дето излизат всички по нови ще отблъснат доста хора в България
  • #19
    11 rate up comment 4 rate down comment
    До 12 ( преди 1 седмица )
    Дачиите втора ръка не се купуват понеже това не са семейни коли. Дачията е бюджетна служебна кола , дори новия дъстър не става за по дълъг път. Относно китайчетата - като в алиекспрес - излизат с невероятни снимки и клипчета обещават чудеса за без пари но като се появят - цените като на нормална , доказала се кола , изработката леле мале, все едно слепци са я сглобявали. Такива коли на петата година не отиват за препродажба а направо за скрап
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Не само в БГ ( преди 1 седмица )
    Цял свят харесва и иска да кара мерцедеси не само у нас. В Европа е сравнително изгодно, на другите континенти само по заможните могат да си го позволят. И не, няма нищо лошо в това да си вземеш премиум кола втора ръка стига разбира се да не са и взели душата и да е обиколила земята 20 пъти. Сменил съм доста коли , имах и японски - чудесни са но най доволен останах от W246 купен на 5 години супер запазен, поддържах го педантично и колата ми се отблагодари - никакви ядове , сега баща ми го кара.
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 12. Дачийките, харесваме ги или не са на едно място - по пътищата.
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Има и нещо друго - процеса е двустранен. Да кажем, че българите обичат VW, хАудита, мерцове и БВМта като посочените горе, обаче и Джамбазина (с главно Д) като внася преимуществено определени коли, такива и ще се вземат. Ще се каже веднага, "Е, па, джамбазино какво да внесе като народО си сака гоУфо"?!? Колкото повече избор има, толкова по-различна идва класацията. А и фенщината е до време. От един момент нататък икономически най-изгодната кола става и най-желана.