IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-търсените коли на старо в България през 2025

Бум в интереса към Kia Sportage и Hyundai Tucson, масов отлив от малките градски коли

В началото на 2024 година българският пазар постигна най-доброто съотношение между нови и втора ръка автомобили в историята си. Година по-късно обаче тенденцията се е обърнала: докато регистрациите на нови коли в МВР имат 3% спад на годишна база през първото тримесечие, тези на употребявани нарастват с 6% до общо 60 984 леки автомобила (категории М1 и N1), показва традиционната справка на Automedia.bg. Цели 58% от всички внесени нови коли у нас през 2025 са на възраст над 10 години, и още 16% са между 5- и 10-годишни.
  
   
Графика, български пазар, нов внос, Q1 2025, стари срещу пнови
   
           
Пазарът втора ръка в България се променя с бързи темпове, е другото ни заключение от прегледа на регистрациите. Купувачите продължават да се отдръпват от малките градски коли, които в миналото бяха гръбнакът на пазара. За сметка на това постоянно расте интересът към SUV моделите.

В сравнение с първата четвърт на 2024, марката с най-голям ръст на вторичния пазар е Tesla - 57%, но от относително ниска база. Сериозен ръст отчитат също Land Rover, Porsche, Jeep, Lexus, Hyundai и Kia.
  
    
Графика, български пазар, втора ръка, на старо, най-голям спад, най-голям ръст, марки
  
          
За сметка на това сериозен спад има при Honda, Subaru, Alfa Romeo, Chevrolet и особено при Dacia.
     
 

Топ 10

Моделите с най-голям ръст на годишна база:
Kia Sportage - 42%
Hyundai Tucson - 38%
Jeep Grand Cherokee - 35%
VW Caddy - 34%
Audi Q5 - 30%
BMW X5 - 26%
Audi Q7 - 26%
BMW X3 - 24%
Ford Transit - 20%
VW Tiguan - 17%

От десетте модела с най-голямо увеличение в регистрациите тази година, цели осем са SUV, начело с Kia Sportage и Hyundai Tucson. Двете изключения са лекотоварни модели - VW Caddy и Ford Transit.

От значимите за пазара модели най-голям спад на годишна база също има SUV - Mercedes ML/GLE, където свиването е с цели 34%. При Dacia Duster на старо спадът е 29%. Но това са изключенията, потвърждаващо правилото: най-видимо намалява интересът към малките градски коли и минивановете: Opel Zafira (-26%), Honda Civic (-23%), Toyota Yaris (-18%), Ford Focus (-17%), Opel Meriva (-16%), Skoda Fabia (-11%), Renault Clio (-10%), Honda Jazz (-10%), Opel Corsa (-9%).
   
             
Най-продаваните модели на старо у нас, 2025 (ГАЛЕРИЯ):


 
     

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    По пътищата виждам друга картина, но щом статията казва, ще вЕрвам
  • #14
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Ами ( преди 1 седмица )
    в топ 10 на класацията има съмо една случайна хонда за цвят. Очевидно само германските автомобили издържат изпитанието на времето и родните пътища.
  • #13
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Enzo ( преди 1 седмица )
    60% коли над 20 години. В същото време пазарът на недвижими имоти бележи такива върхове, че един 2 стаен коптор в кв. Витоша в София, струва 140 хил. евро. И се надпреварват кой да го купи. Значи държат да живеят в собствено жилище, "за да им е спокойно" (как ти е спокойно с 30 годишен ипотечен кредит, е вече друг въпрос), а в същото време ще карат 20 г. таратайка с гуми втора употреба... И после протестират за сигурност по пътищата! Пълно безумие! Гасете лампите и да си ходим. Тук общество няма
  • #12
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Къде са така прехвалените Дачии и китайските Тему-марки? Май никой не ги иска като вече са навъртели някой километър
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Напълно съгласен за вановете. Имал съм хечбеци, комбита, кросоувър и 2 вана. Заради манията по кросоувърите обаче на пазара като нови се предлагат само вече 3-4 модела - БМВ, Мерц и ФВ . Дефакто кросоувърите са повдигнати малко по нависоко ванове но това обикновено е за сметка на вътрешното пространство (хедруум) , икономията и стабилността. Сега съм с комби и всеки път като трябва да се сгъна да вляза или изляза се сещам какво удобство е високата кола.
  • #10
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Espa ( преди 1 седмица )
    *** български народ (не всички , но почти), няма да се научат, че има и по-хубаво коли от фолксваген.
  • #9
    22 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Упорито магаре е Българина. Търси си голфо и тва е. И требва да е ръчка и със аналогово табло със стрелкички че *** хич не обича дисплеи, автоматици и Евро валута. Дай му праисторически гоуф и лева - най ценната валута на света
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    ххх ( преди 1 седмица )
    Макар че модата и екоизискванията вече са други факта е , че най практичната и удобна платформа си остава минивана а най икономичното гориво - дизела. Жалко за потребителите че вече не им се предлага този избор. Аз оценавам качествата на 4-годишния си дизелов спортс-турер и скоро не бих го заменил. Предишната ми кола допреди година беше СУВ хибрид , нито един плюс пред тази
  • #7
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Опаааа, двама тойоткаджии-кооппеййки вече са се издали!
  • #6
    9 rate up comment 8 rate down comment
    До №5 ( преди 1 седмица )
    Точно това исках да напиша и аз, но видях , че сте ме изпреварил!