След плахото начало на годината, българският автомобилен пазар набира темпо през март. За третият месец у нас са регистрирани 4673 нови леки автомобила (категории M1 и N1), което е с 3.8% повече от рекордния март 2024. Резултатите от тримесечието все още показват 3 на сто спад на годишна база, но тенденцията явно е положителна.
Няколко модела имат дори четирицифрен ръст на нашия пазар - но от съвсем нищожна база през миналата година. Ето значимите модели, за които интересът се е увеличил най-много през 2025
При марките първото място си остава за Skoda (1570), но със съвсем минимален аванс пред Toyota (1567). Dacia и Renault също видимо ускоряват темпото, което прави вносителя им "КЕОС София" най-големия играч на българския автомобилен пазар. Десетката се допълва от Volkswagen, Kia, Ford, Hyundai, Citroen и Mercedes. Марката от Щутгарт изпреварва стария си конкурент BMW благодарение на продажбите на лекотоварната си гама. Без нея обаче първото място в премиум сегмента е за баварците с 421 регистрирани леки автомобила, докато Mercedes има 379.
Renault Clio - 299 |
Делът на китайските производители продължава да расте, макар и с бавно темпо, и достига 2.7% от общите продажби (342 автомобила). Най-добре се представят Forthing - 127 регистрации, Haval - 59, и Geely - 52.
При моделите най-големия скок в продажбите регистрира... SsangYong Tivoli. За първото тримесечие на миналата година корейският кросоувър е продал едва три бройки, докато сега те са 110 - ръст от 3567 процента. Но този резултат се дължи на една-единствена голяма сделка през март. При Renault Kangoo ръстът е 1069%, VW Passat увеличава регистрациите си с 427%, Mercedes G-Class - със 184%, Peugeot 3008 - със 174%, а Forthing T5 Evo - със 167%. Но всички тези модели се сравняват с много ниска база през миналата година. От основните играчи на пазара най-големия ръст на годишна база има Renault Clio.
50-те най-продавани модела в България, 2025 (ГАЛЕРИЯ):
Спрямо 2024: -34%
Регистрации през март: 68
В предишните три години Tucson бе един от бестселърите в най-оспорвания сегмент на пазара. Но с миналогодишния фейслифт цената се повиши, а и като цяло моделът вече не е първа младост. Следващото поколение ще се появи догодина.