IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-продаваните модели в България: Renault срещу Toyota за номер 1

Забравен корейски кросоувър отчита 3567% ръст. Делът на китайците у нас е вече 2.7%

След плахото начало на годината, българският автомобилен пазар набира темпо през март. За третият месец у нас са регистрирани 4673 нови леки автомобила (категории M1 и N1), което е с 3.8% повече от рекордния март 2024. Резултатите от тримесечието все още показват 3 на сто спад на годишна база, но тенденцията явно е положителна.
  
     
графика, български пазар, 2025, модели с най-голям ръст
Няколко модела имат дори четирицифрен ръст на нашия пазар - но от съвсем нищожна база през миналата година. Ето значимите модели, за които интересът се е увеличил най-много през 2025
 
        
При марките първото място си остава за Skoda (1570), но със съвсем минимален аванс пред Toyota (1567). Dacia и Renault също видимо ускоряват темпото, което прави вносителя им "КЕОС София" най-големия играч на българския автомобилен пазар. Десетката се допълва от Volkswagen, Kia, Ford, Hyundai, Citroen и Mercedes. Марката от Щутгарт изпреварва стария си конкурент BMW благодарение на продажбите на лекотоварната си гама. Без нея обаче първото място в премиум сегмента е за баварците с 421 регистрирани леки автомобила, докато Mercedes има 379.
    
 

ТОП 10 ЗА МАРТ

Renault Clio - 299
Toyota Corolla - 196
Skoda Octavia - 161
Dacia Duster - 124
Citroen C3 - 107
SsangYong Tivoli - 105
Skoda Kodiaq - 105
Dacia Sandero - 100
Skoda Kamiq - 99
Kia Sportage - 98

Делът на китайските производители продължава да расте, макар и с бавно темпо, и достига 2.7% от общите продажби (342 автомобила). Най-добре се представят Forthing - 127 регистрации, Haval - 59, и Geely - 52.
            
При моделите най-големия скок в продажбите регистрира... SsangYong Tivoli. За първото тримесечие на миналата година корейският кросоувър е продал едва три бройки, докато сега те са 110 - ръст от 3567 процента. Но този резултат се дължи на една-единствена голяма сделка през март. При Renault Kangoo ръстът е 1069%, VW Passat увеличава регистрациите си с 427%, Mercedes G-Class - със 184%, Peugeot 3008 - със 174%, а Forthing T5 Evo - със 167%. Но всички тези модели се сравняват с много ниска база през миналата година. От основните играчи на пазара най-големия ръст на годишна база има Renault Clio.
  
    

50-те най-продавани модела в България, 2025 (ГАЛЕРИЯ):


 
       

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    "Първо ни будалкаха с ковида да увеличат цените , после измислиха кризата с чиповете" Кризата с чиповете започна още 2017-та.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    "Освен това SUV моделът вече има отчаяна нужда от обновяване: актуалното поколение е на пазара вече осма година. " - Защо? Ако работи, защо да го променяш? Изостаали са с продажбите, не защото не ги търсили, а защото имат проблем с доставките ....
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    До 17 ... Това просто не е вярно.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    иначе по темата само който няма пари да подържа стария си автомобил си купува нов
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    ако натискаш здраво има масла и по толкова PAKELO KRYPTON RACING SAE 10W-60 е 40 евро литъра
  • #14
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Комична реалност ( преди 3 дни )
    Изведнъж всички решеха че ще са премиум брандове. Алфа Ромео и Сеат и те с премиум претенции , нищо че качеството е трагедия. Дачия се помислиха за Рено , Фолксваген копираха цените на Ауди, Турските тойоти станаха Лексуси. Надявахме се Китайските никому неизвестни чудеса да го играят бюджетни решения - и те скачат с едни цени Алиексппес марки пръкнали се вчера обявяват че щели да се конглокират с Мерцедес и Бентли.. алоооу , първо се конглокирайте с Дачия по цени , после с Пежо и тогава.
  • #13
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Покупката на чисто нов автомобил отдавна вече няма смисъл . Освен ако да теб парите не растат по дърветата или трябва да ги изпереш. Просто вече няма бюджетни коли.. всичко е от среден клас нагоре. Докато производителите не нормализират цените така ще е. Естествено покупката и на прекалено стара кола няма смисъл освен ако не е класика.Истината както винаги е някъде по средата
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 11 ( преди 3 дни )
    Кво е туй златно каско? Нов автомобил за 50к е с каско 1600 лева. Виж стар автомобил за 50к каското може и 3000 лееа да е. Да не казвам че обслужването ми е 280 лева с труда и материалите. 40 евро литър масло даже на БМВ не е литъра.
  • #11
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Бях тръгнал за нова кола - цените абсурдни . Дачия вече струва колкото беше тойота , шкода на цените на ауди отпреди 3-4 год. В крайна сметка за същия бюджет си взех 4 годишна кола и вече година и половина съм доволен. Обслужвам си я на супер цени където искам, не в официалния сервиз за 40 евро литър масло и 80 евро час труд, каското ми е 500 евро на година , почти 3 пъти по ниско от на нова дачия. А ако решим да смятаме и обезценяването за следващите 5 години.
  • #10
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Нова кола- вече абсу ( преди 4 дни )
    Първо ни будалкаха с ковида да увеличат цените , после измислиха кризата с чиповете, Евро 5,6,7, 20 . сега ще се оправдаят с тарифите на тръмпи а после и заради марсианците ще искат да напомпат още. След това чиновниците на големите компании пак ще си чешат главите ЗАЩО АДЖЕБА ПРОДАВАМЕ ПО МАЛКО? Заплатите растат бавно, цените на новите автомобили 5х по бързо. Все по малко хора ще си помислят да налеят торба с пари, дори на кредит и да знаят че след 4 години тази ламарина струва наполовина.