IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-продаваните модели в България: Renault срещу Toyota за номер 1

Забравен корейски кросоувър отчита 3567% ръст. Делът на китайците у нас е вече 2.7%

След плахото начало на годината, българският автомобилен пазар набира темпо през март. За третият месец у нас са регистрирани 4673 нови леки автомобила (категории M1 и N1), което е с 3.8% повече от рекордния март 2024. Резултатите от тримесечието все още показват 3 на сто спад на годишна база, но тенденцията явно е положителна.
  
     
графика, български пазар, 2025, модели с най-голям ръст
Няколко модела имат дори четирицифрен ръст на нашия пазар - но от съвсем нищожна база през миналата година. Ето значимите модели, за които интересът се е увеличил най-много през 2025
 
        
При марките първото място си остава за Skoda (1570), но със съвсем минимален аванс пред Toyota (1567). Dacia и Renault също видимо ускоряват темпото, което прави вносителя им "КЕОС София" най-големия играч на българския автомобилен пазар. Десетката се допълва от Volkswagen, Kia, Ford, Hyundai, Citroen и Mercedes. Марката от Щутгарт изпреварва стария си конкурент BMW благодарение на продажбите на лекотоварната си гама. Без нея обаче първото място в премиум сегмента е за баварците с 421 регистрирани леки автомобила, докато Mercedes има 379.
    
 

ТОП 10 ЗА МАРТ

Renault Clio - 299
Toyota Corolla - 196
Skoda Octavia - 161
Dacia Duster - 124
Citroen C3 - 107
SsangYong Tivoli - 105
Skoda Kodiaq - 105
Dacia Sandero - 100
Skoda Kamiq - 99
Kia Sportage - 98

Делът на китайските производители продължава да расте, макар и с бавно темпо, и достига 2.7% от общите продажби (342 автомобила). Най-добре се представят Forthing - 127 регистрации, Haval - 59, и Geely - 52.
            
При моделите най-големия скок в продажбите регистрира... SsangYong Tivoli. За първото тримесечие на миналата година корейският кросоувър е продал едва три бройки, докато сега те са 110 - ръст от 3567 процента. Но този резултат се дължи на една-единствена голяма сделка през март. При Renault Kangoo ръстът е 1069%, VW Passat увеличава регистрациите си с 427%, Mercedes G-Class - със 184%, Peugeot 3008 - със 174%, а Forthing T5 Evo - със 167%. Но всички тези модели се сравняват с много ниска база през миналата година. От основните играчи на пазара най-големия ръст на годишна база има Renault Clio.
  
    

50-те най-продавани модела в България, 2025 (ГАЛЕРИЯ):


 
       

0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 3 седмици )
    Нова кола без каско?Заради банката ли се прави каско, или заради това, че бързо ще "хване крака" без каско? Или заради това, че един счупен фар струва 5000лв, а по гражданска ще ти го платят на 500 със съвета "дано го намерите втора ръка" Но всеки сам си преценя. Аз не бих изсипал мин. 70-100 000лв за кола и да я карам всеки ден на молитва и вярване, че нищо няма да и се случи.
  • #8
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ако си купиш колата кеш, може да не и слагаш каско, защото си е твоя а ни на банката
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 3 седмици )
    На 40к каското ми и 1500лв., щом караш нова кола ще плащаш. Както и годишното обслужване...но гаранцията ми е 5г., като масово може и на се удължи до 7г. или повече км. Не е лошо и го пожелавам, иначе стари "премиум" коли винаги ще има на същата цена...
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 3 седмици )
    До 5... Е мойта кола вече я имам 3 години, каското и пада с всяка година, досега съм дал за каско 12% от стойността, до 5тата година ще са 15-16% ... така че .... А за 5-10 годишен премиум каското сигурно ще е повече + други разходи с неизмерима стойност.
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 3 седмици )
    на нова кола в България най-големия проблем ти е скъпото каско. При сумати модели с гаранция 7-8 години, "нещо сериозно да се скапе" ще ти е проблем доста след като кола ти е омръзнала. Ако днес имаш кинти да си купиш нова, след 6-7 пак ще имаш.Ако не си твърде загубен. Но каското в тази държава за тези години ще ти вземе още 50% върху колата
  • #4
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    За който си мисли, че може да си купи нова кола, зимни гуми идват близо 3к лева за 20 инчови джанти които вече се слагат масово, малкото обслужване (масло и филтри) 600 лева. Ако недай си боже нещо сериозно се скапе се гответе за 5 цифрени суми.
  • #3
    9 rate up comment 17 rate down comment
    Ами ( преди 3 седмици )
    Закономерен тотален спад при продажбите на жълти легени. Европейците се усетиха, че им пробутват нискокачествени материали и стари технологии на завишени цени.
  • #2
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Стига бате, не е смешно вече, изключително тъпо е.
  • #1
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 3 седмици )
    Не е верно.Тесла У е най продавания модел.Статистически е доказано.