IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ще има ли електронен паспорт за всяка кола в България?

Онлайн регистрация в КАТ, субсидии за електромобили, промени в категория В - обсъдихме предложенията на ААП с председателя й Александър Костадинов

2024 в много отношения бе рекордна година за пазара на нови автомобили в България - но въпреки растежа той все още си остава най-слабият в ЕС, съотнесен към броя на населението. Причината очевидно не е само в ниската покупателна способност, както утешително си повтаряхме години наред, а и в липсата на работеща държавна политика за обновяване на автопарка, прочистване на технически негодните автомобили и намаляване на замърсяването. 

Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) има нов пакет с предложения за нормативни промени, които биха могли да променят това - стига да бъдат приети, разбира се. Предложенията включват субсидии за автомобили с ниски емисии, въвеждане на електронен паспорт за всяка кола на пътя, наказания за превъртане на километраж, въвеждане на онлайн регистрация на автомобилите в КАТ (Пътна полиция), промени в обхвата на най-масовата шофьорска категория В. Какви са аргументите за тези промени и какви са шансовете те да се приложат на практика - зададохме тези въпроси на Александър Костадинов, председателя на ААП.
  
         
18 въпроса за автомобилния пазар в България (ГАЛЕРИЯ):


  
    

0 от 500
  • #40
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    всеки с една заплата може да си купи автомобил за какво му е ами да прави и той навалица по пътищата не е нормално едно домакинство да има два три автомобила трябва регулация и ограничаване на количеството автомобили на първо място за да си регистрираш автомобила в общината декларираш наличието на гараж или място за паркране и от там се почва висок данък и такси изминати километри във пътна агенция за подобряване на инфраструктурата високи вноски в гаранционен фонд и застрахователен фонд
  • #39
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Страшни фантазии го тресат човека. Държавата прибира пари от данъци, винетки и акцизи. Защо им е да си развалят бизнеса? Всяка кола повече е добре дошла.
  • #38
    1 rate up comment 11 rate down comment
    До 36 ( преди 1 месец )
    Само се замисли ако хората нямат коли колко много време ще губят по пътищата и в градски транспорт! Това са огромни загуби за бизнеса. В 21 век на практика е невъзможно да се поддържа нормален стандарт на живот без автомобил. А за активните хора които въртят и сериозни бизнеси са нужни поне няколко различни коли. Поне една работна кола, една семейна, една някаква товарна, и някакви коли за свободното време. В семейство всеки трябва да има кола. Иначе се губи време.
  • #37
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До 36 ( преди 1 месец )
    Ако притежанието на кола стане скъпо и непосилно това тотално ще убие икономиката на страната! Само луд и некомпетентен човек може да иска да въвежда рестриктивен режим за автомобилит в 21 век. Напротив държавата трябва да прави така че колите да са максимално достъпни и всеки работещ човек да има кола. Когато хората имат повишена мобилност това им дава свобода и възможности за развитие и икономиката се задвижва! Ако хората само нямат коли и само седят вкъщи нищо не се движи и в икономиката.
  • #36
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тотална забрана за вноса, първоначалната регистрация в страната и последващата продажба на вече регистрирани МПС на и над 15 годишна възраст. Тогава Бай Иван няма да купи три 20 годишни коли по 5000лв за цялата рода, а една за 15 000лв минимум, защото няма да има пари. ГО минимум 600лв. Винетка 300лв. Данък 300лв за първа кола, 600лв за втора и т.н. Данък служебни коли 3х данъка на физически лица. Преглед 150лв. Притежание на МПС само за правоспобни лица. Питежанието на кола тук е твърде евтино!
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    разкажи каква е процедурата за да получиш достъп на хартия до всички технически прегледи извършвани през годините на един автомобил изгорели газове спирачки и всички показатели които се следят
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Наказания за манипулиране на километраж има и сега. И?
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До #30 ( преди 1 месец )
    Истината боли май, карай си саждите със здраве.
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Екологично гориво са само мускулите на краката. Всичко друго замърсява това или онова. може да не е в процеса на употреба, но в процеса на създаване или рециклирането му. Всичко друго е политическо/рекламно говорене. Нито електричеството е природно гориво - гориш, не знам как се нарича процеса в АЕЦ, панелите и акумулатори са пълни с безброй елементи, за чието производство има замърсяване... та. Мускули, другари! Всичко друго е пропаганда.
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Прав си, че не в сервиза, където извършиха ремонта, са направили изследването за изгорели газове и още няколко по окачването. Листите, които ми дадоха, си бяха с имената на местата, където са извършени проверките и съответните печати.