IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-абсурдната тенденция на пазара: Собственици сменят Tesla за... дизели

Остарялата гама и действията на Илон Мъск са основните фактори за промяната

Не много отдавна традиционните автомобилни производители се бореха да бъдат в крак с Tesla, тъй като все повече купувачи оставиха своите автомобили, задвижвани с ДВГ, за да ги заменят с електрическата гама на калифорнийската марка. Сега обаче нещата се променят, като лоялността към Tesla не само спада значително, като потребителите не само се насочват към конкурентни марки, но в някои случи изоставят електромобилите заради дизелови модели на Chevrolet и Ford.


Tesla


Новото проучване на S&P Global показва, че през второто тримесечие на 2025 лоялността към марката на Tesla в САЩ е спаднала с 9,4% спрямо предходната година, достигайки 58,1%. Тази цифра поставя компанията зад Ford с 59,6%, въпреки че остава малко пред Chevrolet с 58%, Toyota с 57,3%, Honda с 54,9% и Mercedes-Benz с 54,2%.

Проблеми със стареенето и имиджа

Според S&P Global нивата на лоялност в Tesla започва да спада по-рано тази година, отчасти поради остаряващата гама и зависимостта само от два автомобила, продавани в голям обем - Model 3 и Model Y. И двата бяха актуализирани, но все пак са на години. И купувачите се изкушават от конкуренти марки, тъй като те предлага по-голям избор.

Проблем се оказват и политическите наклонности на шефа на компанията Илон Мъск, като продължават да отблъскват много собственици. Затова анализаторите подчертават, че спадът на Tesla не е просто отхвърляне на електрическите автомобили, а по-скоро отражение на купувачите, мигриращи към марки, предлагащи по-разнообразни гами и избор на оборудване. И от това печелят най-вече BMW, Mercedes-Benz и Toyota.

Преминаване към други горива, включително дизели

От тези, които напускат Tesla, 68,9% са избрали друг електромобил като следващо превозно средство през първата половина на тази година, което е спад от пика в средата на 2023. Останалите 31,1% са сменили видовете задвижване, като 28,2% са преминали към хибриди. А най-странно изглежда решението на 2,9%, които са избрали дизелови модели – доста необичаен ход за бивши собственици на електромобили.


RAM 1500


Други интересни открития от проучването показват, че когато бившите собственици на Tesla са се насочили към Chevrolet, 55% са се върнали към бензина, 37% са избрали друг електромобил, а близо 8% са преминали на дизели. Най-вероятно това са недоволни собственици на пикапа Cybertruck, които са се насочили към дизелови Chevy Silverado.

Преминаването от Tesla към Ford показва подобни резултати – 50% от избягалите избират бензинови модели, 29% остават на електрически, 13% се насочват към хибриди, а 5% решават, че дизелът е отговорът. При BMW също нещата не са кой знае колко различни - 47% избират бензин, 42% преминават към електрически и 11% се спират на хибриди.

Повторните купувачи на електромобили губят инерция

Като цяло лоялността към електрическите превозни средства с батерии е спаднала до 58,7% през 2025, в сравнение с близо 68% преди две години, което сочи към по-широко забавяне на повторните покупки на електромобили. Традиционните модели с ДВГ все още имат най-висока лоялност от около 84%, въпреки че тази цифра постепенно намалява. Хибридите набират популярност, но продължават да изостават както от ДВГ, така и от EV.


Tesla


За разлика от тях, лоялността се засилва сред купувачите на други електрически марки. Лоялността към типа гориво за електромобилите, които не са на Tesla, се е повишила до 46,4%, спрямо приблизително 45% през 2020, което предполага, че потребителите извън екосистемата на Tesla са по-ангажирани да останат електрически. Като цяло лоялността към марката електромобили също се подобри, като се повиши до 43,5% в сравнение с около 40% през 2021, подкрепена от вълна от по-конкурентни модели.


0 от 500
  • #88
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Хората си оправиха нещата и си създадоха баланс. Само Европа продължава извиване на ръце чрез безумни напъни за уж еко политики. На ръба на бедните смеси, (еко) ама това означава трошливи двигатели. Трошливи коли обаче, са им страшно удобни на производителите особенно с предварително изчислен ресурс. Чиста алчност. Преди години все едно на загуба произвеждаха, когато ги произвеждаха здрави.А сега .. принуждаване да купуваме батерии с няма 400км в реални условия, парно, климатик, студ, жега. ...
  • #87
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    ..а от хората купуващи бензин, дизел или хибрид, разбира се ще има пробващи на ток, някой ще им хареса други не. И това е съвсем нормално нещо. Какви тенденции все дъвчат медиите, вечни войни кое трябва да бъде, *** кой губел, дърпал "напред", глупости след глупости.. Стига това залитане в "бъдеще", "иновации" (любимо клише) и "технологии". Никакви НОВИ технологии няма, има само милион подобрения на вече съществуващи отдавна технологии. Фундаментално-нова технология - няма.
  • #86
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    А как да се вярва на писано, говорено из нет-а, след като стартира директна медийна атака срещу Мъск заради неговите възгледи за ефективност и разхищение от държавната администрация (безумна) до позициите му спрямо други финансови политики. Ядрото от купувачите Tesla и др. EV, са си хора с мислене ориентирано към ток. Това е. Да, ще има хора пробващи, на които няма да им хареса едно, друго, или генерално нещо.. и това е нормално. Някой ще минат пак на бензин, други пак на дизел.. % е това.
  • #85
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Цифри и тенденции, мерени в проценти на "независими" проучвания.. Ами, във всяка страна се усеща най-добре, в щатско имаше бум на търсенето на 5.0 в F-150 и, ..Ford върнаха 5.0 V8 в F-150. Също и Toyota. След това и други. Това е факт, всеки в щатски го вижда, не е медийна манипулация.
  • #84
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 82 Калифорнияне мекта на ел.колите и не е оредставителна за останалия свят.
  • #83
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Хибрид - дизел ( преди 1 месец )
    Статия за Америка където дизел ПОЧТИ няма. Аз лично миналата година смених хибрид за дизел и не съжалявам - напоследък пътувам на по дълги разстояния и икономията се вижда. Отделно сега удоволствието от мощния мотор в сравнение с хибрида със CVT.
  • #82
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само в Калифорния, където идеята за регулаторни кредити пусна сериозни корени, преди да бъде копирана по целия свят, Tesla като продавач на електромобили е получила приблизително 2,48 млрд. долара към началото на миналата година, изтъкват от офиса на губернатора на щата Гавин Нюсъм. Само в Калифорния !!! в световен мащаб си представете кво точене пада от загрижения Мъск
  • #81
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 79 ( преди 2 месеца )
    Защо не провериш исторически какъв е дела на дизеловите пикапи на пазара в САЩ и тогава да ги пишеш тези глупости?
  • #80
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 2 месеца )
    какво му е странното?! журналията и политическите *** заедно създават своеобразни митове за това кой какво иска да кара,защо го кара и как ще спасява планетата. истината обаче е друга. хората търсят коли които им харесват като визия на първо място после конски сили, окачване, марка и разбира се пробег. така че нищо необичайно няма в това от тесл
  • #79
    5 rate up comment 10 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Смешните 2.9% са сменили сайбртрек за дизелов пикап. Още по трагичното е че само 2.9% са готоеи да сменят електрически пикап за дизелов а останалите 97.1% са готови да си купят Бензинов пикап. Да не повярва човек при пикапите където се предполага че хората искат дизел се оказва че над 97% от клиентите предпочитат Бензинови пикапи какъв срам.