IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-абсурдната тенденция на пазара: Собственици сменят Tesla за... дизели

Остарялата гама и действията на Илон Мъск са основните фактори за промяната

Не много отдавна традиционните автомобилни производители се бореха да бъдат в крак с Tesla, тъй като все повече купувачи оставиха своите автомобили, задвижвани с ДВГ, за да ги заменят с електрическата гама на калифорнийската марка. Сега обаче нещата се променят, като лоялността към Tesla не само спада значително, като потребителите не само се насочват към конкурентни марки, но в някои случи изоставят електромобилите заради дизелови модели на Chevrolet и Ford.


Tesla


Новото проучване на S&P Global показва, че през второто тримесечие на 2025 лоялността към марката на Tesla в САЩ е спаднала с 9,4% спрямо предходната година, достигайки 58,1%. Тази цифра поставя компанията зад Ford с 59,6%, въпреки че остава малко пред Chevrolet с 58%, Toyota с 57,3%, Honda с 54,9% и Mercedes-Benz с 54,2%.

Проблеми със стареенето и имиджа

Според S&P Global нивата на лоялност в Tesla започва да спада по-рано тази година, отчасти поради остаряващата гама и зависимостта само от два автомобила, продавани в голям обем - Model 3 и Model Y. И двата бяха актуализирани, но все пак са на години. И купувачите се изкушават от конкуренти марки, тъй като те предлага по-голям избор.

Проблем се оказват и политическите наклонности на шефа на компанията Илон Мъск, като продължават да отблъскват много собственици. Затова анализаторите подчертават, че спадът на Tesla не е просто отхвърляне на електрическите автомобили, а по-скоро отражение на купувачите, мигриращи към марки, предлагащи по-разнообразни гами и избор на оборудване. И от това печелят най-вече BMW, Mercedes-Benz и Toyota.

Преминаване към други горива, включително дизели

От тези, които напускат Tesla, 68,9% са избрали друг електромобил като следващо превозно средство през първата половина на тази година, което е спад от пика в средата на 2023. Останалите 31,1% са сменили видовете задвижване, като 28,2% са преминали към хибриди. А най-странно изглежда решението на 2,9%, които са избрали дизелови модели – доста необичаен ход за бивши собственици на електромобили.


RAM 1500


Други интересни открития от проучването показват, че когато бившите собственици на Tesla са се насочили към Chevrolet, 55% са се върнали към бензина, 37% са избрали друг електромобил, а близо 8% са преминали на дизели. Най-вероятно това са недоволни собственици на пикапа Cybertruck, които са се насочили към дизелови Chevy Silverado.

Преминаването от Tesla към Ford показва подобни резултати – 50% от избягалите избират бензинови модели, 29% остават на електрически, 13% се насочват към хибриди, а 5% решават, че дизелът е отговорът. При BMW също нещата не са кой знае колко различни - 47% избират бензин, 42% преминават към електрически и 11% се спират на хибриди.

Повторните купувачи на електромобили губят инерция

Като цяло лоялността към електрическите превозни средства с батерии е спаднала до 58,7% през 2025, в сравнение с близо 68% преди две години, което сочи към по-широко забавяне на повторните покупки на електромобили. Традиционните модели с ДВГ все още имат най-висока лоялност от около 84%, въпреки че тази цифра постепенно намалява. Хибридите набират популярност, но продължават да изостават както от ДВГ, така и от EV.


Tesla


За разлика от тях, лоялността се засилва сред купувачите на други електрически марки. Лоялността към типа гориво за електромобилите, които не са на Tesla, се е повишила до 46,4%, спрямо приблизително 45% през 2020, което предполага, че потребителите извън екосистемата на Tesla са по-ангажирани да останат електрически. Като цяло лоялността към марката електромобили също се подобри, като се повиши до 43,5% в сравнение с около 40% през 2021, подкрепена от вълна от по-конкурентни модели.


0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А ако се налага да обяснявам, че дизелът е най-ефективният ДВГ, то очевидно разговарям с технически неграмотни хора, които така или иначе няма да ме разберат, ако досега не са се замислили Защо всички камиони и тежка техника за дизелови, а не бензинови. Статията е поредното доказателство, че повечето хора не си купуват електромобил заради екологията, противно на вярванията на Дон кихотовците антиелектрици.
  • #3
    0 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До антиелектрика. Проучванията са си проучвания, статистиките и стъкмистиките всеки си ги чете както си реши. Обаче дали електромобилите ще заменят ДВГ или водорода в който вярваш ще стане единственото задвижване, зависи само от едно - ОТ ПРОДАЖБИТЕ и пазарния дял. А делът на електромобилите, фотоволтаиците и вятърните перки срещу които се борите Дон кихотовците на кон с ДВГ, СЕ ПОКАЧВА. Така че продължавай със следващите 50 коментара да обясняваш за срив при повече продажби.
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Наркомана сега пак ще скочи да обявява, че това е лъжа и че всички, които му се смеем, сме само един. Но той е бил вчера на работа, като е слагал батерии до трафопостовете и за това успя само 200 коментара да напише. То се вижда, че половината от хората с миксери се връщат на ДВГ, но той нека продължава да ги обвинява, че са невежи и функционали, докато пазара сам не изхвърли тези *** за втори път на бунишето на историята.
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Тротинетна точица ( преди 2 месеца )
    Аз съм си 100% лоялен на дизела!