IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Скок: Българите са купили с 33% повече електромобили тази година

Tesla върви надолу и отстъпва първото място. Вижте най-продаваните модели в сегмента

Макар и без никаква подкрепа от държавата, електрификацията на българския автомобилен пазар напредва с добри темпове, показва традиционната справка на Automedia.bg за новите регистрации в МВР. От началото на годината у нас са регистрирани 1743 чисто електрически леки и лекотоварни автомобила - 33% ръст спрямо първите осем месеца на 2024. Делът на електромобилите от общите продажби достига рекордните 4.83%. 
   
    
Rolls-Royce Spectre, тест драйв, Колела
Сред регистрираните у нас електрически модели тази година има и два Rolls-Royce Spectre
  
      
Пазарен лидер в електрическия сегмент продължава да е Hyundai, който има впечатляващите 380% ръст на годишна база благодарение на обновяването на гамата и лансирането на достъпни модели като Inster. Второто място е за Tesla, която обаче има 8% спад спрямо миналата година. Челната шесторка се допълва от Renault, BMW, Kia и Volkswagen. Общо шест марки (Ford, Porsche, Iyundai, Skoda, Toyota и Kia) могат да се похвалят с трицифрен ръст в продажбите спрямо 2024, макар и при някои от тях това да е постигнато от много ниска изходна база. 

Големите губещи в електрическия сегмент са Opel (-21% спад, който обаче може да бъде наваксан след лансирането на електрическата Frontera), Mercedes (-39%) и Dacia (-47%, но миналогодишният резултат бе подсилен от една голяма корпоративна поръчка). 
   
    
Най-търсените електромобили в България (ГАЛЕРИЯ):


  
    

0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Мхм ( преди 2 месеца )
    Ясно е защо геЙрмянците врякат за дизела. Защото без дизела ги няма никакви.
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В този топ 20 няма дори едно което си заслужава, а купуване на Тесла докато няма официална подръжка и гаранция си е риск. Аз лично ако съм от Тесла ще откажа всякакви гаранции по кола пипана от домашни майстори.
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма лошо хората да си купуват, каквото им е на душата. Парите са си техни и те решават за какво да ги изхарчат. Нека си карат колите със здраве. Лошото е обаче, когато едните казват на другите какво да си вземат, какво да карат и колко са глупави, ако не карат същото. Не зная какво им става на феновете на електрокарите, но са доста агресивни спрямо останалите. То да бяха само те, ами и държавните институции ги толерират, което си е чиста форма на дискриминация. Живейте си живот бе хора.
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    23ти, вече смених Королата, нова Корола
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    23ти, вече смених Королата
  • #27
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    24ти, приятелю на теб определено трябва с повече думи да ти се обяснява, защото явно не "вдяваш"!!!! Прав си за това което казваш - "прахосмукачките" имат по-малък пробег когато се карат с висока скорост, но как не разбра че вече са направени реални тестове и има поне 2 електрически автомобила които изминават над 480км със средна скорост от 130кмч, следователно това което се опитвам да ти кажа, е че твоя тест вече е направен и е безсмислено да продължаваш да повтаряш едно и също!Как не го свхана
  • #26
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Също така не отговаряте какъв е процента на автомобилите които като тръгнат от София спират чак в Резово? Моето предположение е не повече от 5-10 % . Над 90% от автомобилите така или иначе спират поне веднъж по пътя по някаква причина. Точно както в над 99% от случаите, между две зареждания на резервоар автомобил е стоял паркиран поне 1час, А в над 90% от случаите е стоял паркиран поне няколко денонощия.
  • #25
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 24. Изприказва много приказки и нищо не каза? За колко време се стига с автомобил с ДВГ от София до Резово и колко по-бавно ще стигне електромобила? Това е основният въпрос на който никой антиелектрик не отговаря, Но постоянно задавате глупави въпроси и примери без цифри. Сякаш разходът на автомобил с ДВГ винаги отговаря на това което пише в книжката и електромобилите са изключение.
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    няма условие в участъка от софия до резово за придвижване с максимална скорост а относно минималната скорост на придвижване по отсечката е в рамките на допустимата от закона и съобразно пътния трафик на всички останали участници в движението дали ще мине по подбалканския или така наречаната магистрала е негов избор относно реалниата далекобойнаст на прахосмукачките и официално заявения от производителя разход това са две абстрактни тези които могат да бъдат доказани единственно в реално задание
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    чичо куельо имаш парите имаш и мерака за теслата така че в поределник рано сутринта към шоурума и си купи мечтания автомобил кога ако не сега след дай боже много време скъпите ти наследници ще и се зарадват а това какво мисли за твоята покупка народонаселението относно политиката на мага мъск тръмп няма никакво значение важното е да си щастлив в животаза съжаление идват времена в които не знаеш какъв ще е края на света така че радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон