IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-абсурдната тенденция на пазара: Собственици сменят Tesla за... дизели

Остарялата гама и действията на Илон Мъск са основните фактори за промяната

Не много отдавна традиционните автомобилни производители се бореха да бъдат в крак с Tesla, тъй като все повече купувачи оставиха своите автомобили, задвижвани с ДВГ, за да ги заменят с електрическата гама на калифорнийската марка. Сега обаче нещата се променят, като лоялността към Tesla не само спада значително, като потребителите не само се насочват към конкурентни марки, но в някои случи изоставят електромобилите заради дизелови модели на Chevrolet и Ford.


Tesla


Новото проучване на S&P Global показва, че през второто тримесечие на 2025 лоялността към марката на Tesla в САЩ е спаднала с 9,4% спрямо предходната година, достигайки 58,1%. Тази цифра поставя компанията зад Ford с 59,6%, въпреки че остава малко пред Chevrolet с 58%, Toyota с 57,3%, Honda с 54,9% и Mercedes-Benz с 54,2%.

Проблеми със стареенето и имиджа

Според S&P Global нивата на лоялност в Tesla започва да спада по-рано тази година, отчасти поради остаряващата гама и зависимостта само от два автомобила, продавани в голям обем - Model 3 и Model Y. И двата бяха актуализирани, но все пак са на години. И купувачите се изкушават от конкуренти марки, тъй като те предлага по-голям избор.

Проблем се оказват и политическите наклонности на шефа на компанията Илон Мъск, като продължават да отблъскват много собственици. Затова анализаторите подчертават, че спадът на Tesla не е просто отхвърляне на електрическите автомобили, а по-скоро отражение на купувачите, мигриращи към марки, предлагащи по-разнообразни гами и избор на оборудване. И от това печелят най-вече BMW, Mercedes-Benz и Toyota.

Преминаване към други горива, включително дизели

От тези, които напускат Tesla, 68,9% са избрали друг електромобил като следващо превозно средство през първата половина на тази година, което е спад от пика в средата на 2023. Останалите 31,1% са сменили видовете задвижване, като 28,2% са преминали към хибриди. А най-странно изглежда решението на 2,9%, които са избрали дизелови модели – доста необичаен ход за бивши собственици на електромобили.


RAM 1500


Други интересни открития от проучването показват, че когато бившите собственици на Tesla са се насочили към Chevrolet, 55% са се върнали към бензина, 37% са избрали друг електромобил, а близо 8% са преминали на дизели. Най-вероятно това са недоволни собственици на пикапа Cybertruck, които са се насочили към дизелови Chevy Silverado.

Преминаването от Tesla към Ford показва подобни резултати – 50% от избягалите избират бензинови модели, 29% остават на електрически, 13% се насочват към хибриди, а 5% решават, че дизелът е отговорът. При BMW също нещата не са кой знае колко различни - 47% избират бензин, 42% преминават към електрически и 11% се спират на хибриди.

Повторните купувачи на електромобили губят инерция

Като цяло лоялността към електрическите превозни средства с батерии е спаднала до 58,7% през 2025, в сравнение с близо 68% преди две години, което сочи към по-широко забавяне на повторните покупки на електромобили. Традиционните модели с ДВГ все още имат най-висока лоялност от около 84%, въпреки че тази цифра постепенно намалява. Хибридите набират популярност, но продължават да изостават както от ДВГ, така и от EV.


Tesla


За разлика от тях, лоялността се засилва сред купувачите на други електрически марки. Лоялността към типа гориво за електромобилите, които не са на Tesla, се е повишила до 46,4%, спрямо приблизително 45% през 2020, което предполага, че потребителите извън екосистемата на Tesla са по-ангажирани да останат електрически. Като цяло лоялността към марката електромобили също се подобри, като се повиши до 43,5% в сравнение с около 40% през 2021, подкрепена от вълна от по-конкурентни модели.


0 от 500
  • #34
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Как вървят продажбите на Тесла? Ще има ли 50% ръст,че 2030 година наближава и очакваме 20 милиона Тесли?
  • #33
    0 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 33. Просто съм достатъчно благоразумен, за да видя, ЧЕ НЕ Е ДОШЛО ВРЕМЕТО ДА СМЕНЯ ДИЗЕЛЪТ С ЕЛЕКТРОМОБИЛ. Както виждаш, статистиката показва че други са направили тази грешка и после се връщат към дизела. ЕЛЕКТРОМОБИЛА НЕ Е ЗА ВСЕКИ... ВСЕ ОЩЕ. Каквото и да се опитат да лъжат Дон кихотовците, които се борят срещу тях и вярват, че водородът е бъдещето.
  • #32
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 месеца )
    До 33: Ха-ха, доказан визионер е тротинетката, сега вече не може да му се отрече!
  • #31
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 месеца )
    Браво на Тесла - шампиони по отказали се от електромобили клиенти.
  • #30
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Пък ако толкова искаш да купуваш енергията по борсови цени още днес, никой не може да те спре да си направиш фирма и да подпишеш такъв договор, като си инсталираш smart електромер. Тогава ще можеш да спестяваш милиони по вашата антиматематика от 2000 лв които сега плащаш за ток за годината. Или бяха 1000? Така и не се научихте, че не можете да спестите от нещо което досега не сте харчили. ВСЯКО РЕШЕНИЕ Е ИНДИВИДУАЛНО И СЕ СМЯТА. Никога не съм давал универсални съвети, ВАЛИДНИ ЗА ВСИЧКИ
  • #29
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Точката е изпреварил времето,заменил е Тесла с дизелак.
  • #28
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ето че сме писали по едно и също време и сам си си признал лъжите. КАКТО ЗНАЕШ АЗ ГОВОРЯ С ФАКТИ. Правиш ли разлика между факт, прогноза и мнение? Очевидно за тебе са абсолютно едно и също. Живееш едновременно в 2040 2050 за която говоря и ми даваш мнения от 2015 като казваш че не съм познал. Как през 2025 разбра че не съм познал нещо за 2050 година? Как не разбра ФАКТА, че електрификацията ще е десетилен ПРОЦЕС, а не еднократно ДЕЙСТВИЕ.
  • #27
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Освен това Тесла никога не е предлагала лек автомобил, който да връща енергия в мрежата, но ТОЗИ ФАКТ никога не е пречил на Дон Кихот Димов да лъже че десета година препоръчвам на хората да си купят Тесла за да станат милионери от връщане на енергия в мрежата. И както самия си призна ФАКТА, ДОРИ ДНЕС това е невъзможно, защото либерализацията на пазара НЕ Е ФАКТ.
  • #26
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Аз те питам от години вече къде това се е случило в България? Кой ще ти разреши да си поставиш микроТЕЦ в мазето и ще ти позволи да разрушиш един монопол? Кой ще си изхаби циклите на батерията на електромобила,за печалба от дребни стотинки? Всичките ти идеи са много забавни,но нефелни и много далече от икономическата изгода.
  • #25
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Преди беше най-евтино да съхраняваш електрическа енергия, АКО АКО АКО АКО АКО АКО АКО АКО ВЕЧЕ СИ СИ КУПИЛ ЕЛЕКТРОМОБИЛ. Но Димов заради функционалната си неграмотност разбра и повтаря като папагал, че задължително трябва да си купиш електромобил за да спестиш 2 лв. ЕДНА ЛЪЖА ПОВТОРЕНА 1000 ПЪТИ ОТ ДОН КИХОТ НЯМА ДА СТАНЕ ИСТИНА