IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-абсурдната тенденция на пазара: Собственици сменят Tesla за... дизели

Остарялата гама и действията на Илон Мъск са основните фактори за промяната

Не много отдавна традиционните автомобилни производители се бореха да бъдат в крак с Tesla, тъй като все повече купувачи оставиха своите автомобили, задвижвани с ДВГ, за да ги заменят с електрическата гама на калифорнийската марка. Сега обаче нещата се променят, като лоялността към Tesla не само спада значително, като потребителите не само се насочват към конкурентни марки, но в някои случи изоставят електромобилите заради дизелови модели на Chevrolet и Ford.


Tesla


Новото проучване на S&P Global показва, че през второто тримесечие на 2025 лоялността към марката на Tesla в САЩ е спаднала с 9,4% спрямо предходната година, достигайки 58,1%. Тази цифра поставя компанията зад Ford с 59,6%, въпреки че остава малко пред Chevrolet с 58%, Toyota с 57,3%, Honda с 54,9% и Mercedes-Benz с 54,2%.

Проблеми със стареенето и имиджа

Според S&P Global нивата на лоялност в Tesla започва да спада по-рано тази година, отчасти поради остаряващата гама и зависимостта само от два автомобила, продавани в голям обем - Model 3 и Model Y. И двата бяха актуализирани, но все пак са на години. И купувачите се изкушават от конкуренти марки, тъй като те предлага по-голям избор.

Проблем се оказват и политическите наклонности на шефа на компанията Илон Мъск, като продължават да отблъскват много собственици. Затова анализаторите подчертават, че спадът на Tesla не е просто отхвърляне на електрическите автомобили, а по-скоро отражение на купувачите, мигриращи към марки, предлагащи по-разнообразни гами и избор на оборудване. И от това печелят най-вече BMW, Mercedes-Benz и Toyota.

Преминаване към други горива, включително дизели

От тези, които напускат Tesla, 68,9% са избрали друг електромобил като следващо превозно средство през първата половина на тази година, което е спад от пика в средата на 2023. Останалите 31,1% са сменили видовете задвижване, като 28,2% са преминали към хибриди. А най-странно изглежда решението на 2,9%, които са избрали дизелови модели – доста необичаен ход за бивши собственици на електромобили.


RAM 1500


Други интересни открития от проучването показват, че когато бившите собственици на Tesla са се насочили към Chevrolet, 55% са се върнали към бензина, 37% са избрали друг електромобил, а близо 8% са преминали на дизели. Най-вероятно това са недоволни собственици на пикапа Cybertruck, които са се насочили към дизелови Chevy Silverado.

Преминаването от Tesla към Ford показва подобни резултати – 50% от избягалите избират бензинови модели, 29% остават на електрически, 13% се насочват към хибриди, а 5% решават, че дизелът е отговорът. При BMW също нещата не са кой знае колко различни - 47% избират бензин, 42% преминават към електрически и 11% се спират на хибриди.

Повторните купувачи на електромобили губят инерция

Като цяло лоялността към електрическите превозни средства с батерии е спаднала до 58,7% през 2025, в сравнение с близо 68% преди две години, което сочи към по-широко забавяне на повторните покупки на електромобили. Традиционните модели с ДВГ все още имат най-висока лоялност от около 84%, въпреки че тази цифра постепенно намалява. Хибридите набират популярност, но продължават да изостават както от ДВГ, така и от EV.


Tesla


За разлика от тях, лоялността се засилва сред купувачите на други електрически марки. Лоялността към типа гориво за електромобилите, които не са на Tesla, се е повишила до 46,4%, спрямо приблизително 45% през 2020, което предполага, че потребителите извън екосистемата на Tesla са по-ангажирани да останат електрически. Като цяло лоялността към марката електромобили също се подобри, като се повиши до 43,5% в сравнение с около 40% през 2021, подкрепена от вълна от по-конкурентни модели.


0 от 500
  • #44
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Екселските таблици доказаха само едно,че си въздухар фантазьор,при който претенциите надвишават многократно умствените възможности.
  • #43
    0 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Доказателства с ФАКТИ . От години задавам едни и същи въпроси на Дон кихотовците антиелектрици, на които досега не съм получил нито един отговор. 1. През коя година ще спре 50% годишен ръст на Тесла? 2. Вярвате ли че електромобилите никога няма да задминат 30% пазарен дял както казва гуруто? 3. Вярвате ли че бъдещето принадлежи на водорода? 4. Вярвате ли че модата на електромобилите ще отмине? 5. Вярвате ли на антиелектрика, че 10% от засятата рапица, абсорбира 10% от CO2 на цяла България?
  • #42
    0 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Всъщност екселските таблици доказваха едно единствено нещо - че НЯМАТЕ СОБСТВЕНО МНЕНИЕ И НИКОГА НЕ СТЕ ИМАЛИ. Факт. Неопровержим факт. Единственото сигурно нещо е че ако някой напише каквото и да е, то вие ще сте АНТИ. По-добре да имаш грешно мнение, ОТКОЛКОТО НИКАКВО.
  • #41
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Таванът на Тесла е 2 милиона годишно.
  • #40
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Спрете да храните тpoлa с коментари - нека си пише сам. Това е лекарството за него - игнорин. Иначе се вижда един и същ негов модел - да оспами с десетки мaлoyмни мнения статия, която не му изнася и която го изобличава колко му е гладко и увредено мозъчето.
  • #39
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Лапсус." Но това НЕ ОТМЕНЯ покачването на продажби на електромобили, за сметка на ДВГ. Дори да има плато заради пренасищане, ще е временно." А платото ще е по различни причини на отделните пазари. Но предимно заради задържането на спада на цените на електромобилите и или недостатъчно бързи зарядни станции, заради бюрокрацията при тяхното инсталиране и двегодишното чакане за разрешително на някои места.
  • #38
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Визионерството ти се основава на Екселските таблици,с които ни надуваш главите вече 10 години.Ако беше визионер досега да си пукнал от глад.
  • #37
    0 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До хаха. Вече съм ти отговорил, както често се случва още преди да си задал въпроса. За разлика от вас сектантите, аз мога да дам обективно мнение и да си го променя, когато реалността се промени а не цяло лято да разправям онова за температурата което съм казал в най-студения зимен ден. Ако Тесла не се забърза, продажбите още повече ще намаляват. Но това не е от мене покачването на продажби на електромобили за сметка на ДВГ. Дори да има плато заради пренасищане, ще е временно.
  • #36
    1 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 35. Ето още едно потвърждение на визионерството ми, че бързите риби ще изядат бавните, а не голямата Toyota и volkswagen да изядат малките теслички и китайчета. Когато Тесла или друга компания се забави, някоя малка или голяма бърза рибка ще и изяде пазарния дял. Досега отдавна трябваше да се пуснали евтиният модел. Китайците вече зареждат пет пъти по-бързо от Тесла и и взеха технологичното лидерство. На каква база очакваш да растат продажбите на Тесла? ЗАКЪСНЯХА.
  • #35
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Дон ЕлектронКихот какво ще се изходи по въпроса?