IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla Model 3 на старо – плюсове и минуси

Най-сериозните проблеми са с помощните средства за шофиране, задната камера и 12 V батерията

Tesla Model 3 е един най-продаваните електрически автомобили в Европа. Тя се движи добре, има впечатляваща производителност и се презарежда удобно благодарение на мрежата от зарядни станции (Superchargers) и предлага оптималната интеграция с навигацията. Информационно-развлекателната система е интуитивна, но донякъде разсейваща, тъй като много функции се управляват от дисплея. Освен това екземпляри преди фейслифта (тези, произведени преди 2023 г.) имат твърдо окачване.


Tesla Model 3 на старо


Проблеми със сигурността на шофьора и пътници

През годините Model 3 записа две сервизни акции. Екземплярите, произведени до 2021, имаха дефектни предпазни колани, докато при автомобилите, произведени през последното тримесечие на 2020, страничните въздушни възглавници за главата, поради дефект в монтажа, не можеха да се активират в случай на удар.

Сред сравнително често срещаните неизправности са скоростомерът, който не показва километри в час, но това се решава с актуализация на софтуера. Ако радиото и системата за спешни повиквания продължат да създават проблеми и след нея, това означава, че има спад в мощността на системата за ниско напрежение и че 12 V батерията трябва да бъде сменена.


Tesla Model 3 на старо


Хронология

2019 - При пускането на пазара има избор от три версии: задвижване на задните колела с 238 к.с. или двумоторно 4х4 с 351 к.с. (Long Range, с 560 км деклариран среден пробег) или 462 (Performance). Всички имат адаптивен круиз-контрол, двузонов климатик, изцяло LED фарове, автоматично спиране, наблюдение на мъртвата зона, навигация, електрически регулируеми и отопляеми предни седалки и камера за обратно виждане.

2020 - Декларираният среден пробег на версията Long Range със задвижване на четирите колела се увеличава с 20 км, достигайки 580.

2021 - Пробегът според производителя продължава да расте. Прагът от 600 км (614, за да бъдем точни) е надхвърлен с Long Range.

2022 - Мощността на „основната“ версия със задвижване на двете колела Standard Range се повишава до 325 к.с., докато при Performance достига 489 к.с.

2023 - Време е за фейслифт. В допълнение към естетическите промени има по-удобни окачвания и малко по-голям сензорен екран: 15,4-инчов вместо 15-инчов. Предлагат се две версии: задвижване на задните колела с 283 к.с. и Long Range 4x4 с 498 к.с. и 629 км официален среден пробег.

2024 - Дебютира версия Long Range със задно предаване, която обещава среден пробег от 702 км, а спортният вариант Performance се завръща с 460 к.с. и разлики в електрониката и окачването.


Tesla Model 3 на старо


Двигатели

• Според производителя единствената версия със задно предаване с мощност 238 к.с. е много бърза - само 5,6 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч. Декларираният среден обхват е 448 км.

• Високият обхват (440 км) и ускорението от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди са основните силни страни на Long Range AWD с мощност 351 к.с. Комфортът, от друга страна, е приличен, като това се дължи на доста твърдото окачване.

• Performance AWD с мощност 489 к.с. предлага характеристики на суперкола – ускорение до 100 км/ч от място за 3,3 секунди и максимална скорост от 261 км/ч. Това е комбинирано с деклариран пробег от 567 км.


Tesla Model 3 на старо


Защо „ДА“

• Шофиране: Освен че е пъргав и прецизен между завоите, този седан спринтира като истински спортен автомобил.

• Зареждане: Има специална мрежа, която си комуникира с автомобила и интеграцията с навигацията е оптимална.

• Технология: Автомобилът се актуализира чрез интернет и има много интуитивна мултимедийна система.


Tesla Model 3 на старо


Защо „НЕ“

• Комфорт: Екземплярите, произведени преди 2023, имат окачване, което е прекалено твърдо.

• Приборен панел: Таблото и head-up дисплеят липсват и много функции трябва да се управляват от сензорния екран, което води до разсейване.

• Видимост: Дебелите колони и липсата на чистачка на задното стъкло ограничават видимостта назад.


Tesla Model 3 на старо


Най-чести повреди

• Неизправностите в помощните средства за шофиране обикновено се отстраняват чрез актуализиране на софтуера. Ако това не е достатъчно, камерите трябва да бъдат калибрирани отново - процедура, която приключва след шофиране за около 40 км. Ако това също не реши проблема, трябва да отидете в сервиза, за да смените контролните блокове.

• Скърцането, идващо от предните окачвания, зависи от източването на отделението за чистачки, което разтваря уплътняващата паста, нанесена върху сферичната става. Проблемът се решава в работилницата чрез нанасяне на нов уплътнителен материал

• Ако дисплеят показва „Ограничена производителност на батерията с високо напрежение“, закарайте колата за сервиз, без да пада нивото на зареждане под 30%. В тази ситуация има твърде много несъответствия между показаната стойност и действителната стойност.


Tesla Model 3 на старо


• При автомобилите, произведени до 2021, камерата за обратно виждане може да спре да работи. Причината са свързващите кабели, разположени в канал, закрепен към вратата на багажника, които се повреждат в дългосрочен план. Те трябва да бъдат подменени.

Какво да изберете?

Ниските цени се дължат, както при всички електрически автомобили, на бързата технологична еволюция и спада в цените на новите. Long Range AWD през 2021 струва с 6000 евро повече от сегашния, който може да се похвали със 147 к.с. (и 15 км деклариран пробег) повече.

Версиите 4x4 са най-популярни, особено Long Range. Автомобилите със задно предаване са по-рядко срещани.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Основният минус е, че е Тесла.
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Пари в случая има, още повече тук (в УК ) в момента ги дават с 3к паунда отстъпка и 0 процента лихва за 4 години договор/80к мили и после я връщам. Смятам го и излиза по-евтино на месец (всички разходи включени) от новата ми Корола. Проблема е че много местни uдиоти до толкова бойкотират Мъск, че правят щети на паркирали Тесли. Королата има един единствен плюс - комби е
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Иван ( преди 3 месеца )
    Кольо, кво ти дреме за Мъск? Слагаш един стикер отзад, че е идЕот и си джиткаш :) А то не е до имане и нямаме на пари. Те вече 40 бона са пари за семки. Нали бачкаме. Събираш една част, взимаш кредит за ел кола ако трябва да си помогнрш и си ти. Тия в Западна Европа да не мислите, че броят по 50 000 евро кеш на Тесла? Лизинги и това е. Българина просто е недоверчив. Всеки мислех, че е зле на Ел кола, докато не покара и не види, че не е толкова страшно.
  • #10
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Браво пичове!!!! Много от коментиращите тук не разбират каква кола е Тесла, но понеже не вярват на никой и "знаят" всичко, а и не могат да си позволят една, само "бълват" глупави коментари. А новия Модел 3 е абсолютно перфектен автомобил- Много по-меко окачване, супер тих с изключително добро шумоизолиране, премиум аудио система, изключително много ектри. Няма нищо друго ново по-добро и бързо за същите пари. Само Мъск прецака всичко с изявата си в политиката и все още ме спира да се присъединя
  • #9
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Не се хаби за тези зомбита. Ти им обясняваш от личен опит, те скачат срещу теб, като пълни профани да ти обясняват какво са чели и гледали в тубата, защото са с промити мозъци.
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Така е ( преди 3 месеца )
    До 5.Толкова платих за смяна на батерията на Тесла втора употреба.Знам го от личен опит,батерията умря на 250000 километра.
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Леле майко ( преди 3 месеца )
    По нескопосано написана(преведена с т ъ п изкуствен без интеленкт) статия не бях чел. Не ви ли е срам да публикувате такива т ъ потии. То няма нищо вярно в тази статия. Направо сте трагедия вече. А относно модел 3 - алтернатива в класа си няма. Девегистите могат само да хейтят.
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Абсолютно съм съгласен с 3 и 4. И аз смятам така и съм в тези размисли. Карам 3.0 дизел и следващата кола наистина ще е на ток. Няма алтернатива за кола 20-21 година, 500 коня за 45-50 000 лв. Факт е това.. Лошото на Теслата е, че при нещо по-сериозно трябва да се ходи до Буглокещ. Но да се надяваме, че някой ден и това ще се промени. А от 27-*** като вкарат добавки към горивото и се повиши още повече цената направо ще стане несравнимо да караш на бензин/дизел или на ток..
  • #5
    9 rate up comment 9 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    #1, специално за теслите няма нужда да се сменя батерия, спи спокойно. Както и за повечето други коли, отваря се, сменят се дефектиралите клетки или модули и си караш още няколкостотин хиляди км. И струва по-малко от ремонт на ДВГ на сравнително бюджетна кола. Че не някои ДВГ-та основният ремонт им струва повече и от цяла тесла :D
  • #4
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    ^^ и с тях спираш да зареждаш, защото при разход 20-25л/100 км свършва бензина по-бързо. комфорта и лукса може да са по добри в мерцедесите, бентлита, алудита за 100 бона и прочее, но да вземеш Тесла 500коня, с 500-600км пробег, 4х4, на 50000км 2021 година за 45-50000лв - просто няма никаква смислена алтернатива, нито като цена, нито като разходи, поддръжка и ремонти. Вече станциите в цялата страна са хиляди и се зарежда на всякъде, ако имаш гараж/двор си топ! Та дилечето ще го сменя след 1-2 г.