IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Заслужава ли си Toyota C-HR на старо?

Японският кросоувър е хит на пазара, но има и някои слабости

Първото поколение Toyota C-HR (2016–2023) привлича вниманието с оригиналния си дизайн, въпреки че по отношение на практичността няма да е по вкуса на всеки. Въпреки това този модел поддържа висока пазарна стойност, главно благодарение на две основни силни страни - здрава конструкция и изключителната надеждност.


Toyota C-HR на старо


Употребявана Toyota C-HR от първо поколение (от английски Coupe-High-Rider) е типичен кросоувър, който изкушава предимно с екстериора си. Моделът е създаден на платформата TNGA-C (тя е в основата и на Corolla), като има същото междуосие (2640 мм), но само при хечбека. При комбито и седана Corolla то е с 60 мм по-голямо.

Най-големите недостатъци на употребявана Toyota C-HR

Стилът на каросерията в стила на повдигнато купе определено се харесва на мнозина. Toyota C-HR все още изглежда много добре и вероятно затова печели голяма група фенове. За съжаление има и недостатъци на такъв дизайн. Докато в предната част на кабината има достатъчно място, отзад за двама възрастни е подобно на Corolla, т.е. точно както трябва.

Нека добавим към това външните дръжки, скрити в C-колоната (не много практични за деца) и малка площ от страничните прозорци. Последното също силно ограничава видимостта от вътрешността, когато например трябва да завием надясно и да пресечем велосипедна алея (в този случай е практически невъзможно да видим велосипедисти). Сякаш това не е достатъчно, ако децата се носят отзад, обикновено некачествената пластмаса на вратите и тунела между седалките вече ще бъде надраскана.


Toyota C-HR на старо


Като недостатък може да се посочи и обемът на багажника, който е 377 литра в стандартния вариант. При 2,0-литровия хибрид е още по-малък – 358 литра. Към това може да се прибави и високата цена – 8- или 9-годишен екземпляр, се продава за около 15 000-20 000 евро. А това си е сериозна сума за автомобил, който спокойно може да бъде описан като „градска кола“.

Проблеми на Toyota C-HR с 1.8 хибрид

Една от често срещаните повреди е изгарянето на уплътнението на главата. Това обаче се случва само при пробег от над 250 000 км, като обикновено се дължи на повредена електрическа водна помпа. Подмяната на самото уплътнение не е от евтините, още повече, ако се прави при оторизиран дилър на марката.


Toyota C-HR на старо


Друго „заболяване“ на C-HR, което може да се опише като скъпо, са използваните батерии на хибридната система. Много сервизи предлагат регенерация, но тя понякога не дава задоволителен ефект. Нова батерия струва до 3000 евро, но хубавото в случая е, че нейната подмяна се налага чак след 300 000 км.

Във форумите на Toyota често можете да прочетете за проблеми с 12V батерията (понякога след едноседмично спиране с работеща батерия колата може да не запали). Интересното е, че този проблем засегна главно батерията на турската компания Mutlum и след смяна на батерията се появява много по-рядко.


Toyota C-HR на старо


Трябва да добавим, че хибридният R4 1.8 с обща мощност на системата от 122 к.с. е най-често срещаната версия на C-HR. Това не е идеална кола за ваканционно пътуване, но в града шофирането му е изключително икономично.

Проблеми на Toyota C-HR с двигател 2.0.

От гледна точка на полезността, по-мощната хибридна версия 2.0 (R4) с обща мощност на системата от 184 к.с. е много по-добър избор. Това е очевидно по-динамичен автомобил, който консумира малко повече. За съжаление в този случай изборът е по-малък и е възможно да се натъкнете на автомобил, който преди това е претърпял катастрофа.


Toyota C-HR на старо


Двигателят 2.0 също се бори с все по-често срещания проблем на съвременните двигатели с директно впръскване (този двулитров двигател има както индиректно, така и директно впръскване), т.е. с гориво, попадащо в маслото. Трябва да бъдете внимателни, особено в случай на автомобили, използвани в градски условия.

Задължително трябва да се следи за нивото на маслото, като механиците препоръчват то да се сменя не на 15 000 км, както препоръчва производителят, а на всеки 10 000 км.


Toyota C-HR на старо


Проблеми Toyota C-HR (нехибридни версии)

C-HR разполага и с двигател R4 1.2 Turbo със 116 к.с., който може да се комбинира със задвижване на четирите колела. Този вариант е изключително рядък, така че е трудно да се каже категорично какви са основните му проблеми.

Като цяло, всички двигатели на Toyota, използвани в C-HR, имат ангренажно задвижване с верига, която има репутацията на много издръжлива. Атмосферните агрегати (особено 1.8) също понасят добре пропан-бутан (единственият проблем е инсталирането на бутилката, тъй като няма достатъчно място под пода на багажника). Струва си да се отбележи, че хлабините на клапаните се регулират автоматично.


Toyota C-HR на старо


Трансмисии

Хибридните Toyota имат автоматични трансмисии e-CVT, при които производителят не препоръчва смяна на маслото. Неоторизираните услуги и потребители обикновено сменят маслото в скоростната кутия на оригиналното на всеки 90 000 или 120 000 км.

Други проблеми при C-HR на старо

Първото поколение на кросоувъра има малко проблеми с окачването, като на практика в него основно се сменят само гумите на стабилизатора. Това се случва след около 150 000 км,


Toyota C-HR на старо


Потребителите се оплакват и от дребни проблеми с автомобила. Аларма, добавена в неоторизиран серзив, може да бъде проблематична, понякога контактите на дисплея на климатика могат да бъдат повредени (той не показва пълни числа), друг път електрическото огледало не се сгъва (достатъчно е да го преместите), а отоплението на задното стъкло отказва заради износен кабел.

Във форумите можете да прочетете и за свистене от зоната на спойлера на задната врата, предните калници също се чупят доста лесно. В няколко автомобила проекторът с логото, което се показва на земята при отваряне на вратите, бързо излиза от строя, а фаровете също се замъгляват.


Toyota C-HR на старо


Струва ли си да купувате употребявана Toyota C-HR?

Първото поколение C-HR е безпроблемен градски кросоувър, който в популярната хибридна версия със 122 к.с. консумира малко, но не е много подходящ за дълъг път. Ако мислите за този модел повече като за извънградска кола, струва си да потърсите версия с двулитров хибрид.

Toyota C-HR е скъпа за закупуване, но се отплаща с ниски разходи за поддръжка и нисък процент на повреди. Струва си да търсите автомобили с малък пробег, тъй като над 300 000 км в този кросоувър могат да се появят по-скъпи заболявания.


0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Хейтър ( преди 4 месеца )
    Иначе казано КИФЛОВОЗ Не си купувайте 1.2 турбо
  • #14
    21 rate up comment 5 rate down comment
    сто ( преди 4 месеца )
    Приусите със същата хибридна система, като таксита правят по над 1 млн. км. пробег с оригинална батерия, електромотори, ДВГ и трансмисия. Колата е безумно здрава, както повечето Тойоти. Не случайно държат такива цени и толкова бавно се обезценяват. Хората които разбират ги знаят тези подробности. Лапнишараните си купуват немски премиум на същата цена и не се замислят защо са се обезценили тези бараки, а Тойотите не се обезценяват. Просто е, но не е за пр0сти хора...
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до 12 ( преди 4 месеца )
    Разреждането до 0 не е вредно. Разреждането под нула е. Също е проблемен ПРОДЪЛЖИТЕЛНИЯТ престой на 0, но най-новите изследвания показват, че краткосрочният е полезен за здравето на батерията и дори може да "лекува" лека деградация. На всичкото отгоре, 0% показание в колата отговаря на 3-5% зарад, според това колко буфер е оставил производителят.
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До #10 ( преди 4 месеца )
    Малко, но важно уточнение. Ако циклите са 10%-90%, 20%-80% или, още по-добре, 30%-70% се постига тази издръжливост на батерията. Дълбокото разреждане до 0% е вредно, а за някои типове батерии, например Li-ion, разрушително. Проблемът с този начин на експлоатация е, че имаме "мъртъв" капацитет, който заплащаме, но реално не ползваме. Но за сметка на много по-продължителна експлоатация.
  • #11
    19 rate up comment 19 rate down comment
    112 ( преди 4 месеца )
    Изключително грозно недоразумение, което освен всичко се шофира от пълни заг..*** - или се пречкат пред теб, или те засичат зверски.
  • #10
    16 rate up comment 1 rate down comment
    до 8 ( преди 4 месеца )
    Циклите на батерията се дефинират като 100-0-100%. Тогава има, да кажем, 600 или 1000 цикъла. Ако обаче се зарежда и разрежда в диапазона 0-60 или дори 0-80%, циклите се увеличават МНОГОКРАТНО - хиляди или дори над 10 хил. В подобни коли, където шофьорът няма никакъв контрол над зареждането и разреждането, производителите слагат огромни горен и долен буфер, в които батерията не се използва, макар долният да не е свързан с циклите, а с трайното увреждането от прекалено нисък волтаж.
  • #9
    25 rate up comment 14 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Отворих обявите да погледна и леле мале...... Тия каручки държат егати цените. Втора ръка почват от 30 000лв. нагоре. На кола с 200 000км ми искат по 40 000лв. За тия пари има къде, къде по хубави коли. Хората за тия пари си вземат BMW и Мерцедес.
  • #8
    8 rate up comment 16 rate down comment
    ха ха ( преди 4 месеца )
    Интересно ми е как тази малката батерия издържа 300 000 км. Всяка батерия има определен брой цикли живот, коклкото е по малка една батерия изминава по малко километри за всичките цикли, които са и заложени. Ако автомобила се кара предимно градско би следвало живота на батерията да е около 150-200 х.км. Да не говорим че има хора, които искат да карат само на ток с подобни недоразумения.
  • #7
    15 rate up comment 24 rate down comment
    ПоКУРко ( преди 4 месеца )
    Традиционно интериора на Тойота е потресаващ и с много остарял инфотеймънт! Този стърчащ и обрамчен с лед таблет е просто ужас за автомобилния дизайн! За екстериора е въпрос на Вкус както казало кучето и си облизало д..ето! А за безсмисления хибрид няма какво повече да се каже от истински автомобилисти и ценители!
  • #6
    23 rate up comment 28 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Всеки път като видя този модел, собственикът е жена. Като я попитам защо е избрала него, отговорът е "Питах еди-кой-си приятел каква кола да си купя." С други думи, човек, който не разбира НИЩО от коли и най-често досега не е притежавал кола, търси съвет от човек, който не би си купил тойотка и в гроба, но смята, че жената е по-ниска категория човек и ще изтърпи някаква помийка, стига да е непретенциозна. Това типичният профил на този модел.