IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Заслужава ли си Subaru Forester на старо?

Петото поколение е здраво, широко и пълно с технологии, но харчи доста и върви тромаво

Навъртяха се три десетилетия, откакто се появи оригиналният Subaru Forester, макар и в концептуална форма. На автомобилното изложение в Токио през 19950-а беше представен Subaru Streega. Първото поколение Forester влезе в продажба две години по-късно. 


Subaru Forester пето поколение


Винаги труден избор за тези, които не могат да се решат какво да карат - SUV или комби. Е, Forester съчетава елементи и от двете, със стандартно задвижване на четирите колела. Сега е в шесто поколение, което пристигна през 2024-а, но тук спецовете на Autoexpress анализират покупката на петото. Доста харесван кола по принцип.

Историята

Forester (Mk5) пристигна през ноември 2019 година с един вариант на задвижване. Това беше 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател плюс литиево-йонна батерия, захранваща електрически мотор с мощност 16 к.с. Тази конфигурация произвежда 148 к.с., които се предават на всичките четири колела чрез безстепенна трансмисия. През целия живот на това поколение Forester не се предлагат други агрегати.

Фейслифтът пристигна в края на 2022 година, като Sport версията беше поставена между XE и XE Premium. Имаше нов дизайн на предната част, допълнителни системи за подпомагане на водача и рекалибрирано окачване за по-комфортно возене.


Subaru Forester пето поколение


На пътя

Няма много за харесване в шофирането на Forester. Нещата започват зле с доста слаб двигател, комбиниран с безстепенна трансмисия ( CVT ). Той бързо става много шумен, когато натискате газта. При по-високи скорости се чува вятъра, а в завоите Subaru се усеща доста тежко. Така че на пътя е слабо, но извън него е много по-успешна машина.

Кой вариант да избера?

Нямате избор, защото моделната гама е тясна и няма толкова много Forester на пазара за употребявани автомобили. Вероятно ще се спрете на опцията XE Premium или може би Sport. Каквото и да купите, то ще бъде добре оборудвано. Базовият XE има LED фарове, 8.0-инчов сензорен екран, електрическо регулиране на предните седалки, Apple CarPlay и Android Auto, 17-инчови алуминиеви джанти и адаптивен круиз контрол. XE Premium добавя тонирани стъкла, 18-инчови джанти, шибедах, отопление на волана и задните седалки, кожена тапицерия, електрическо отваряне на задна врата и сателитна навигация.


Subaru Forester пето поколение

Капацитет на теглене

Всички Forester са способни да теглят до 1870 кг, което означава, че можете да закачите почти всяка едноосна каравана, както и някои двуосни модели.

Гумите

Всички Forester се предлагат с комплект за ремонт на гуми вместо резервна такава. Има много подходящи гуми на пазара, които не са хич скъпи.

Безопасност

През 2019 година Euro NCAP оцени Forester като най-безопасния в класа си -  благодарение на ултраздравата му структура и стандартното оборудване с набор от високотехнологични системи за подпомагане на водача. Наистина, тестовете не успяха да определят някакви определени неизправности във Forester. А и гаранцията е добра - 3 години или 100 000 километра.


Subaru Forester пето поколение


Интериор

В сравнение с предшественика - кабината на този Forester е много по-напреднала по отношение на дизайн и качество. Няма цифрово оборудване, така че не се усеща толкова модерно, колкото при конкуренти. Таблото създава усещане за високо качество, всичко е логично разположено, дори ако трите информационни екрана ви изглеждат прекалено много.

Там, където Forester наистина се отличава, е практичността. Видимостта във всички посоки е превъзходна, има няколко големи отделения, разпръснати из цялата кабина. Няма недостиг на място за главата и краката за всеки пътник. Липсва обаче седемместна опция. Багажното пространство е отлично - 520 литра или солидните 1779 литра със сгънати седалки.


Subaru Forester пето поколение


Текущи разходи

Всички Forester се нуждаят от обслужване на всеки 12 месеца или 20 000 километра, като не е от евтините. Поне няма ангренажен ремък за смяна - той е останал в по-старите поколения.

И тук идва най-забележимото - разходът на гориво. Въпреки хибридното задвижване, можете да очаквате 9,4 л/100 км средно.

Сервизни акции

Subaru има добри резултати по отношение на изтеглянията от пазара. Повечето са за поколенията преди вече далечната 2003 година.
Сегашното има само две такива - и то от първите му дни. Малък брой от японските машини са били оборудвани с дефектни бобини за запалване, които са могли да се повредят.

Второто изтегляне е заради нестандартни горивни помпи, но отново засегнатите коли са малко. Решението беше да се монтира нова горивна помпа.


Subaru Forester пето поколение


Удовлетвореност на собствениците 

Марката не беше включена в проучването „Driver Power“ за 2024 година поради нисък пазарен дял. Но три от нейните модели се появиха през 2023 година, включително Forester (Mk5), като остана на 29-то място. Собствениците не харесват функционирането на системите за безопасност, високите експлоатационни разходи, лошото ускорение. Допадат им качеството, управлението, комфорта на возене, практичността и сигурните спирачки.

Присъдата

В един страшно конкурентен сегмент, Subaru Forester изпитва определено затруднения. Това обаче не означава, че е загубена кауза. Тази кола е наистина добра за офроуд, пълна с оборудване за безопасност и доста добре сглобена.

Subaru не са положили достатъчно усилия за усъвършенстване на уменията на Forester на пътя. Липсата на опции за задвижване също е минус. Сега, когато Forester от пето поколение се предлага само на пазара втора ръка, високите експлоатационни разходи станаха очевидни. Отчасти защото хибридната конфигурация e-Boxer не е толкова пестелива, колкото Subaru твърди.

Но пък знаем, феновете на тази марка (включително тези в България) са особена порода. И те си харесват Subaru с всичките им несъвършенства, а може би и заради тях.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Освен AWD в субару няма нищо читаво. Капризни, дървени, лакоми, скъпи.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гатанка ( преди 2 седмици )
    Със разход на гориво като на Москвич Двайнасетак, маслояд като БМВ милионник от Горубляне, ръждата го гони като Опел Вектра, динамика на Дачия логан , високотехнологичен като Колата на Мистър Бийн но пък надежден като Фиат Пунто. Монтьорите като го видят се правят на заети, що е то сега кежете?
  • #6
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Лесни ( преди 3 седмици )
    До 100.000 км и почват проблемите много гният скъпа подръжка калпави мотори и скорости много от сервизите отказват ремонти избягвайте марката ако не сте мазохисти или ако не обичате проблемите
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Японовъд ( преди 3 седмици )
    Удобна семейна кола. CVT може да е проблемно след време. Иска честа смяна на маслото. Не бих я държал повече от 7-8 години и 80 000 - 100 000 км от нова.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Kkk ( преди 3 седмици )
    Имах 4то поколение от последните 2019. Подлъгах се да я продам защото и изтичане 5 годишната гаранция и от Субару пловдив ми дадоха много добра цена почти за колкото я бях купил 2019, беше на около 100000 км. Не бях доволен от комфорта на седалките беше мъка на дълъг път и ускорението при изпреварване, беше си опасно. Но сега съжалявам защото беше невероятна за горски разходки по черни пътища и много подходяща за градските разбити улици. Разхода беше около 9 10 градско, иззв.гр 6.5 магистр 14
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    След 2019 няма проблем с разход на масло,освен ако двигателя не е съсипан. А обслужването е на година или 15 000км. Колата е достатъчно добра, за всеки който има нужда от такава. Не е за "ресъри" и дърпане по светофарите. Спокоен, надежден семеен автомобил, с добро оборудване и изключително добра безопасност, добра проходимост.
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    9,5/100 ср. разход, друг път!Чистия атмосферен двигател прави градско 8,5 и извънградско 7,хибрида правил 9,5 среден...И гаранцията особено след 2019 в Европа е между 5 и 8 години,в някои държави е и с неограничен пробег.Като България,Австрия, Италия.В други е 5 години и до 150 000км + удължена с 3 години и до 200 000км. Като Германия, Франция, страните от Бенелюкс.Чак тромава с този нисък център на тежестта не е.Само CVT може да се окаже проблем след време,ако е тормозена много
  • #1
    20 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Има си фенове марката, които въпреки всичко продължават за я купуват, но в Европа не е конглокентна изобщо. Слаби мотори, с висок разход на гориво (и масло при повече километри), CVT, скъпи ремонти и обслужване. За здравината им също може да се поспори. Редовно карам най-радлични модели на Субару, че имам близък познат, който е голям фен на марката, и не ме впечатляват с нищо вече. Преди 15 години нещата при тях бяха много различни.