Английски шофьор показа изключителна лоялност към една автомобилна марка, като купи 26-ия си модел от производителя в продължение на три десетилетия. При това не е на популярна компания като Ford, Volkswagen или BMW. Британецът е фен на Subaru. Японската марка е едва на 34-о място по продажби на Острова, като заема едва 0,12% от регистрациите на нови автомобили миналата година.
Бил Нън, 65-годишен мениджър от Лондон, е най-преданият британски клиент на Subaru. Той купува по една нова кола средно почти всяка година. Невероятната му история с марката датира от 1995-аи оттогава не й е изневерил.
Въпреки че е на задно място по популярност, японският производител има дългогодишна репутация, че прави практични и надеждни автомобили. Както и на няколко изключителни спортни коли - особено по време на силните си дни си в Световния рали шампионат през 90-те и началото на века.
Въпреки че Бил е изпробвал повечето модели от стария им каталог, той се върна при местния дилър миналия месец, за да вземе 26-ия екземпляр със същата емблема. Нън е най-дългогодишният клиент на Subaru във Великобритания, след като през април си взе чисто нов SUV Forester 2025.
Той купува първото Subaru – Legacy Estate, през 1995 година. Точно три години след като легендарният рали пилот Колин Макрей печели единствената си титла в WRC с Impreza. Това помага марката да се утвърди като любима на младите състезатели. Оттогава Бил не спира да купува, като всичките автомобили са взети от местния дилър Adams Brothers в Айлсбъри.
Присъствието на Subaru на автомобилния пазар в Обединеното кралство може да се проследи до 1977-а, когато се появи комбито Leone със задвижване на всички колела. Компанията спечели отлична репутация за производство на здрави автомобили. Сред челниците е в различни проучвания за надеждност. Това продължава и до днес, като Subaru беше обявена за водещ производител в проучването на клиентите на Auto Express „Driver Power“ през 2024 година.
Тук е с кола номер 25, към която дилърът му подарява шампанско
Въпреки това японците са далеч от пазарния успех. Миналата година бяха регистрирани само 2419 автомобила Subaru на територията на Обединеното кралство. За сравнение - Volkswagen беше номер 1 със 166 304 продадени бройки. Падат се по 69 коли на VW за всяко доставено Subaru.Дори китайският производител Omoda, който стартира във Великобритания едва през август миналата година, продаде повече коли (3629) за пет месеца, отколкото Subaru за цялата година. Jaguar - марката, която прекрати продажбите на нови модели в средата на миналата година, натрупа почти седем пъти повече регистрации от японците.
Но Бил не може да се насити. През годините той е притежавал широка гама от модели на Subaru, включително различни комбита Legacy и Impreza. Любимият му избор обаче е Forester. Той е притежавал различни модели - варианти от 90-те години до турбокомпресорния XT от началото на века. 26-ата и последна покупка е шесто поколение в спецификация Field.
Forester е автомобил, останал в историята на Обединеното кралство. Това е последният модел, продаван във Великобритания със CD плейър. Когато SUV-ът получи фейслифт в началото на 2024 година, „старата“ функция беше заменена от Apple CarPlay и Android Auto. И това предизвика гняв сред феновете на автомобили навсякъде по света.
Бил каза: "Удоволствие е да получа новия си Forester, 26-тото Subaru, което съм купил през последните 30 години. "Откакто си купих първото, колите със сигурност станаха по-модерни, по-способни и по-просторни, но основните ценности, които отличават Subaru, останаха. Subaru са просто страхотни коли: винаги е удоволствие да се шофират, удобни, надеждни и безопасни. За 30 години изминаване на стотици хиляди километри както за работа, така и за лични задачи, при всякакви условия, Subaru никога не ме е разочаровало“.
От това по-голяма реклама няма. Както и от думите му, че верността към японската марка се дължи на отношението към него на местния дилър. Бил е категоричен - скоро ще сe върне там за Subaru под номер 27!