Преди три десетилетия Subaru на практика изобрети нов автомобилен сегмент - на офроуд комбито, с представянето на първия Outback. Седмото поколение на модела, показано тази нощ на автомобилния салон в Ню Йорк, напълно скъсва с тази концепция и се превръща в типичен SUV модел.
Дизайнът е в духа на актуалните Crossback и Forester, с квадратни форми и остри ръбове. Предницата обаче е по-фокусирана, с разделени на три отделни компонента светлини и с голяма правоъгълна решетка. Изпъкналите калници подсилват мускулестия облик на модела.
Новият Outback е с над 5 см по-висок от досегашния и предлага багажник с обем до 991 литра - доста повече от шестото поколение. Благодарение на промени в конструкцията багажникът е и по-широк, с по-плосък под. Рейките на покрива са подсилени и вече могат да носят до 370 кг тегло.
В интериора дизайнерите на Subaru са заложили на по-изчистен и практичен вид. Всички нива на оборудване идват с 12-инчов централен дисплей за мултимедията, с безжично свързване на Apple CarPlay и Android Auto, и с доста по-бърз процесор от досегашния. Слава Богу, управлението на климатика само от екрана е отпаднало и са се върнали добрите стари физически бутони.
Втори екран, с 12.3 инча диагонал, замества класическите прибори пред шофьора и предлага няколко различни облика - минималистичен, традиционен с подобие на аналогови уреди, или широко разпъната навигационна карта. Subaru също добавя нова функция към системата си за следене на пътя с камери Eyesight - тя е в състояние да очертава пътя ви напред, изобразявайки и близките автомобили.
Нови са и седалките, които според инженерите намаляват степента на умора на пътниците. Според Subaru новата конструкция, закрепена директно за шасито, намалява движението на главата при пътуване и увеличава комфорта при дълги преходи. Мекото покривало за багажника е от рециклирани материали и може не само да се използва в различни конфигурации, но и лесно да се сваля и пере. Дребна, но хитра новост е щипката за USB кабели отпред, която ще ви предпази от хаотично омотани жици. В багажника има отделни куки за покупки и за сушене на мокри вещи.
Задвижването за американския пазар включва два познати двигателя: базов 2.5-литров бензинов боксер с атмосферно пълнене и 180 коня мощност, и 2.4-литров боксер с турбокомпресор и 260 коня. Последният е най-вече за "приключенската" версия Outback Wilderness, която предлага и малко по-различен дизайн от стандартната. И в двата случая двигателят е комбиниран с безстепенен вариаторен автоматик (CVT) и стандартно задвижване на четирите колела. Пътният просвет е 22 см за обикновения Outback и цели 24 см за Wilderness. Изборът на джанти вече стига до 19 цола.
Версията Wilderness предлага по-приключенски външен вид - и 24 см просвет
Серийно оборудване е и системата EyeSight, която следи пътя с камери и включва автоматично аварийно спиране, адаптивен круиз контрол, активно следене на пътната лента и нова система, която може плавно да спре автомобила, ако засече, че шофьорът не е в състояние да продължи.
В Северна Америка новият Outback ще се предлага в пет нива на оборудване: Premium, Limited, Touring, Limited XT и Touring XT. Версията Wilderness ще дебютира през 2026 година. Цената на базовия модел ще е малко над 30,000 долара в САЩ, но в Европа очакваме друго задвижване и, уви, други числа.
Вижте как изглежда новият Outback отвътре (ГАЛЕРИЯ):