Фенове на Subaru изразиха разочарованието си от дизайна на новия Outback . В седмото поколение моделът се трансформира от комби в пълноценен кросоувър, което според мнозина е крачка назад. Трябва да се отбележи, че появата на новия продукт предизвика бурна реакция в социалните мрежи, където потребителите активно критикуват новите елементи на дизайна.
Особено възмущение предизвикват така наречените "непропорционални" разширения на калниците, прекалено големи надвеси и вторичен външен вид на автомобила, напомнящ за други кросоувър модели. Отбелязва се, че стилът на новия продукт не съответства на историческия образ на Subaru, който се свързва с по-изтънчени, уникални линии.
Също така сред основните коментари за автомобила са техническите аспекти. Въпреки факта, че дизайнът се е променил, няма значителни подобрения в частта на двигателя: двигателите не са станали по-мощни, а липсата на хибридна версия се превърна в друг източник на възмущение сред потребителите. Като се има предвид търсенето на екологични автомобили, тази липса на хибридна опция изглежда доста проблемна.
Някои критици сравняват новото Subaru Outback със старото комби, показано в класическия филм National Lampoon's Vacation , който беше пуснат преди повече от четиридесет години. Те отбелязват, че се е появила „голяма квадратна зелена кола“, която изглежда остаряла и не отговаря на текущите тенденции на пазара на кросоувъри. Това също предизвика разочарование сред феновете на марката, тъй като вместо да се придържа към стила на автомобилите си, компанията всъщност повторя стила на обикновените кросоувъри.
Подобни критики, трябва да се отбележи, възникнаха след дебюта на друг модел на марката - Subaru Forester, който също беше критикуван за непропорционални надвеси и твърде дълъг "нос". В резултат на това повечето купувачи предпочетоха по-стари модели, които имат сходни характеристики с предишния дизайн. В случая с Outback едно от най-големите оплаквания беше появата на раздути квадратни арки, което е подобно на дизайнерското решение на Kia Tasman, което също получи много критични отзиви.
Но въпреки негативната реакция на определена част от потребителите, има и положителни аспекти. Много купувачи оценяват традиционния интериор, който включва голям брой физически бутони вместо цифрови контроли, което също е плюс за много потребители. Други положителни точки са задвижванията, които вече са се доказали добре на предишни модели, и високото ниво на продажби, което показва популярността на марката сред определена аудитория.
Заслужава да се отбележи също, че към днешна дата общият тираж на моделите Outback надхвърли три милиона единици и тази година празнува 30-ата си годишнина на пазара. Това показва значителната популярност и дългосрочната лоялност на феновете на марката, въпреки всички критики към новия модел.