IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новото Subaru Outback няма да се продава в Европа

Причината е във високите вредни емисии на двигателите

Новото седмо поколение Subaru Outback е различно от всичките си предшественици, както вече обяснихме. Първо -  защото е превърнато в SUV. Но сега има и друг интересен, за мнозина тъжен факт - няма да се продава в Европа, пише Auto Express, позовавайки се на сигурен източник.


Subaru Outback 2025


Това е сериозен удар върху марка, която се гордее с изключително лоялна клиентска база. Генералният мениджър на Subaru за Европа - Дейвид Дело Стрито, съобщи пред британската медия, че новият Outback ще бъде „просто непродаваем в Европа“ поради отделяните количества CO2. Оттам  високите данъци на някои пазари, които оставят компанията без избор.

Японците все още не са разкрили данните за емисиите за новия Outback, но той се задвижва от същите атмосферни 2,5-литрови и 2,4-литрови четирицилиндрови  двигатели с турбокомпресор, познати от предишното поколение. Те произвеждат около 200 гр/км CO2. Никаква форма на хибридна помощ не е добавена към моторите и за новия модел.
 

Subaru Outback 2025


Новото Subaru Forester наистина има настройка за мек хибрид, но въпреки това отделя 183 г/км CO2. За сравнение  - съперникът Hyundai Tucson Hybrid, произвежда между 130 и 148 г/км, колкото и близкият технически Kia Sportage Hybrid. 

Стрито обясни: "Ако погледнете сегашния Forrester, той се продава доста добре в Обединеното кралство. Но ако отидете в някои страни в Европа, трябва да похарчите двойно за колата. Да кажем във Франция - Forester струва около 40 000 евро само за да го регистрирате, а общо плащате между 70 000 и 80 000 евро заради данъците за по-високи емисии. Просто е непродаваем. Да, знаем, че представянето на нов Outback ще ни позволи да задържим повече клиенти, но в крайна сметка те няма да могат да си го позволят“.


Subaru Outback 2025


Вместо това ще пристигне изцяло новото Subaru Trailseeker, което има подобна форма, но заобикаля проблема с емисиите, защото е изцяло електрическо. Стрито призна: "Нашите клиенти ни казват, че не искат електрификация. Но те започват да се съобразяват и да свикват с идеята. Изненада ме начинът, по който e-Boxer беше възприет много по-бързо".

Trailseeker трябва да бъде пуснат в продажба в Обединеното кралство и ЕС до средата на 2026 година, като е възможно да носи различно име на Острова. Подобно нещо се случи с другия среден SUV на Subaru, който в Европа се наричаше XV, но на други пазари беше продаван като Crosstrek. 

0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Уууу, ще трябва да се внася от некъде си...
  • #7
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Мда ( преди 7 месеца )
    Една сделка с Тръмп за нулеви мита и проблема им е решен! Само, че при 32 000 долара за ново Субару с двигател с турбина и 45 000 Евро за същия модел със скопен двигател в Европа, никой няма да си купи вече евро версия. Дреме му на някой, че ще плаща 100 Евро по-висок данък на година. Сякаш това е спряло всички Секвои и Ф150 които се навъдиха из цяла Европа.
  • #6
    13 rate up comment 6 rate down comment
    До 4 и 5 ( преди 7 месеца )
    Накратко - жалки хорица, с дизелови таралясници с предно, коментират бензинови автомобили с постоянно 4х4 които не могат да си позволят
  • #5
    5 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Накратко - жалка компания продава на жалки хорица.
  • #4
    4 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Те че са жалки, жалки са. Но още по-жалки са хората, които вярват, че има такова нещо като симетрично 4х4. А още-още по-жалки са онези, които вярват, че механично 4х4 може да бъде по-добро от елекрическо.
  • #3
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Демек, клиентите на Субару не искат електромобил защото така се губи основното предимство на марката - SymAWD. От компанията им отвръщат за съобразяване и свикване. Ето как ще си загубят лоялните клиенти. А и електромобили с 4х4 правят повечето сериозни производители. Тойота го пробва този сценарий с bz4x и резултатът беше катастрофален. С други думи, европейските ни клиенти не ни интересуват. Даваме им някакъв посредствен модел за да имаме формално извинение. И си бегаме яко. Жалка история.
  • #2
    11 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "която се гордее с изключително лоялна клиентска база" и "Нашите клиенти ни казват, че не искат електрификация" - и двете се обясняват лесно с една добре-известна специфика на фенчетата на Субару - че са ииддеотте.
  • #1
    7 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Париж, Рим, Милано, Ница, Мадрид, Лондон, Виена, Монако ....... са точки в Европа. Кой би паркилал такъв грозил там?