Намаляващото търсене на електрически превозни средства и несигурността относно митата и данъчните облекчения в САЩ могат да принудят Subaru да се съсредоточи върху производството на модели, оборудвани с хибридни двигатели. Това заяви официален представител на компанията.
Японският производител се бави с добавянето на електрически превозни средства към гамата си, като се чуди дали изобщо си струва да се опита да настигне конкурентите, които вече са въвели модели, задвижвани само на ток. Затова и в компанията "преосмислят" стратегията си за електрификация в това бурно и несигурно време за автомобилната индустрия.
В момента Subaru предлага само един електромобил на най-важния си пазар - този в САЩ, като това е наскоро актуализираната Solterra. Вторият такъв модел - Trailseeker, който е с размерите на Outback, дебютира на автомобилното изложение в Ню Йорк миналия месец, като трябва да излезе на пазара през 2026. Малко вероятно е обаче в близко бъдеще да се появи други електромобили на марката.
В допълнение към общата загриженост относно забавянето на приемането на електрически превозни средства, Subaru, както всеки друг автомобилен производител, страда от липса на яснота относно дългосрочната позиция на правителството на САЩ относно вносните мита и данъчните облекчения за електрическите превозни средства. Никой не знае как ще изглежда ситуацията с тарифите след шест или 12 месеца, както и дали данъчните облекчения ще бъдат премахнати.
От Subaru изчисляват, че митата на американския президент Доналд Тръмп могат да струват на компанията 2,5 милиарда долара тази година, тъй като въпреки че компанията има завод в Индиана, тя произвежда само около половината от над 700 000 автомобила, които марката продава в САЩ всяка година.