IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru променя електрическата си стратегия - ще залага на хибриди

Спадът на търсенето на EV и несигурността около митата и данъчните облекчения в САЩ принуждават японците на този ход

Намаляващото търсене на електрически превозни средства и несигурността относно митата и данъчните облекчения в САЩ могат да принудят Subaru да се съсредоточи върху производството на модели, оборудвани с хибридни двигатели. Това заяви официален представител на компанията.


Subaru Solterra


Японският производител се бави с добавянето на електрически превозни средства към гамата си, като се чуди дали изобщо си струва да се опита да настигне конкурентите, които вече са въвели модели, задвижвани само на ток. Затова и в компанията "преосмислят" стратегията си за електрификация в това бурно и несигурно време за автомобилната индустрия.

В момента Subaru предлага само един електромобил на най-важния си пазар - този в САЩ, като това е наскоро актуализираната Solterra. Вторият такъв модел - Trailseeker, който е с размерите на Outback, дебютира на автомобилното изложение в Ню Йорк миналия месец, като трябва да излезе на пазара през 2026. Малко вероятно е обаче в близко бъдеще да се появи други електромобили на марката.


Subaru Solterra


В допълнение към общата загриженост относно забавянето на приемането на електрически превозни средства, Subaru, както всеки друг автомобилен производител, страда от липса на яснота относно дългосрочната позиция на правителството на САЩ относно вносните мита и данъчните облекчения за електрическите превозни средства. Никой не знае как ще изглежда ситуацията с тарифите след шест или 12 месеца, както и дали данъчните облекчения ще бъдат премахнати.

От Subaru изчисляват, че митата на американския президент Доналд Тръмп могат да струват на компанията 2,5 милиарда долара тази година, тъй като въпреки че компанията има завод в Индиана, тя произвежда само около половината от над 700 000 автомобила, които марката продава в САЩ всяка година.


Subaru Solterra


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чакането свърши ( преди 1 месец )
    CATL вече предлага LFP батерии, който както знаем са пожаробезопасни и не съдържат скъпи и вредни рядкоземни материали, които зареждат 520 км за 5 минути... Няма кой да ги чака твърдотелните батерии, които ще струват цяло състояние!
  • #13
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Chukan Kirilov ( преди 1 месец )
    Всички чакаме развитието на технологиите на твърдотелните батерии. Зареждане за 5-10 минути и пробег 1000-1500 км. Всичко друго е преход към това... С или без ДВГ. Меки хибриди, плъгин хибриди, сегашните електрички, бензинови, дизелови, пропанбутанови, метанови ДВГ.
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    При положение че говорим за дългосрочната стратегия на автомобилните компании, правилния въпрос не е какъв автомобил си купихте преди 20 години, а какъв чисто нов автомобил ще си купите след 10 години, за да знае Toyota какво да ви произведе. По-евтин електромобил който зарежда 800 км за 5 минути, или скъп хибрид, работещ със скъпо синтетично гориво, за да се наслаждавате на звука на двуцилиндровия му двигател с три турбокомпресора?
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Въпросът ти е лишен от логика, при положение, че средната възраст на автомобилния парк в България е 20 години, а такива електромобили няма!
  • #10
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Car guy ( преди 1 месец )
    Без да се заяждам или да хейтя/адвокатствам за дадена марка или технология, съвсем искрен въпрос към коментиращите: Колко от вас притежават ел. автомобил? Чисто любопитство...
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Ще слушате Акио Тойода." Слушаме го, смеем се, забявляваме се на шегите му, а след това се връщаме в реалността. Добър комик е.
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    до 7 ( преди 1 месец )
    Пилците се броят на есен, а тя подрани за Тойотка в Китай, скоро и да други места. Освен да гони максимални продаби всяко тримесечие, всяка компания трябва да се подготвя и за бъдещето. Това се нарича средносрочна и дългосрочна стратегия. Средносрочната на Тойотка се провали - затова им се налага да продават коли на BYD със своята марка в Китай. Електромобилите ги изненадаха като сняг Фандъчето. Дългосрочната също им се провали - водородът беше зрелищен провал, какъвто отдавна не сме виждали.
  • #7
    10 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    Разбира се че японците ще го слушат и ще следват с неговата стратегия - увеличаване на търсенето на хибриди! Все пак стратегията му е достатъчно успешна - спирането на продажба на бензинови автомобили и предлагане на електромобили с технологии от 2010 година. Това е стратегия за бляскав успех на хибридните автомобили на Toyota и доказва че е най-добрият стратег в автомобилната промишленост! Виж продажбите на Toyota !
  • #6
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Важното е да се следи контекста и да се чете с разбиране. Разбира се че има спад на търсенето на японски електромобили. Никой не може да оспори този неопровержим факт! Нито пък тенденциите, че търсенето ще продължава да намалява.
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нормално когато основните им пазари са САЩ и Япония, а основните пазари за ЕЛ са Китай и Европа