IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla Model 3 на старо – плюсове и минуси

Най-сериозните проблеми са с помощните средства за шофиране, задната камера и 12 V батерията

Tesla Model 3 е един най-продаваните електрически автомобили в Европа. Тя се движи добре, има впечатляваща производителност и се презарежда удобно благодарение на мрежата от зарядни станции (Superchargers) и предлага оптималната интеграция с навигацията. Информационно-развлекателната система е интуитивна, но донякъде разсейваща, тъй като много функции се управляват от дисплея. Освен това екземпляри преди фейслифта (тези, произведени преди 2023 г.) имат твърдо окачване.


Tesla Model 3 на старо


Проблеми със сигурността на шофьора и пътници

През годините Model 3 записа две сервизни акции. Екземплярите, произведени до 2021, имаха дефектни предпазни колани, докато при автомобилите, произведени през последното тримесечие на 2020, страничните въздушни възглавници за главата, поради дефект в монтажа, не можеха да се активират в случай на удар.

Сред сравнително често срещаните неизправности са скоростомерът, който не показва километри в час, но това се решава с актуализация на софтуера. Ако радиото и системата за спешни повиквания продължат да създават проблеми и след нея, това означава, че има спад в мощността на системата за ниско напрежение и че 12 V батерията трябва да бъде сменена.


Tesla Model 3 на старо


Хронология

2019 - При пускането на пазара има избор от три версии: задвижване на задните колела с 238 к.с. или двумоторно 4х4 с 351 к.с. (Long Range, с 560 км деклариран среден пробег) или 462 (Performance). Всички имат адаптивен круиз-контрол, двузонов климатик, изцяло LED фарове, автоматично спиране, наблюдение на мъртвата зона, навигация, електрически регулируеми и отопляеми предни седалки и камера за обратно виждане.

2020 - Декларираният среден пробег на версията Long Range със задвижване на четирите колела се увеличава с 20 км, достигайки 580.

2021 - Пробегът според производителя продължава да расте. Прагът от 600 км (614, за да бъдем точни) е надхвърлен с Long Range.

2022 - Мощността на „основната“ версия със задвижване на двете колела Standard Range се повишава до 325 к.с., докато при Performance достига 489 к.с.

2023 - Време е за фейслифт. В допълнение към естетическите промени има по-удобни окачвания и малко по-голям сензорен екран: 15,4-инчов вместо 15-инчов. Предлагат се две версии: задвижване на задните колела с 283 к.с. и Long Range 4x4 с 498 к.с. и 629 км официален среден пробег.

2024 - Дебютира версия Long Range със задно предаване, която обещава среден пробег от 702 км, а спортният вариант Performance се завръща с 460 к.с. и разлики в електрониката и окачването.


Tesla Model 3 на старо


Двигатели

• Според производителя единствената версия със задно предаване с мощност 238 к.с. е много бърза - само 5,6 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч. Декларираният среден обхват е 448 км.

• Високият обхват (440 км) и ускорението от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди са основните силни страни на Long Range AWD с мощност 351 к.с. Комфортът, от друга страна, е приличен, като това се дължи на доста твърдото окачване.

• Performance AWD с мощност 489 к.с. предлага характеристики на суперкола – ускорение до 100 км/ч от място за 3,3 секунди и максимална скорост от 261 км/ч. Това е комбинирано с деклариран пробег от 567 км.


Tesla Model 3 на старо


Защо „ДА“

• Шофиране: Освен че е пъргав и прецизен между завоите, този седан спринтира като истински спортен автомобил.

• Зареждане: Има специална мрежа, която си комуникира с автомобила и интеграцията с навигацията е оптимална.

• Технология: Автомобилът се актуализира чрез интернет и има много интуитивна мултимедийна система.


Tesla Model 3 на старо


Защо „НЕ“

• Комфорт: Екземплярите, произведени преди 2023, имат окачване, което е прекалено твърдо.

• Приборен панел: Таблото и head-up дисплеят липсват и много функции трябва да се управляват от сензорния екран, което води до разсейване.

• Видимост: Дебелите колони и липсата на чистачка на задното стъкло ограничават видимостта назад.


Tesla Model 3 на старо


Най-чести повреди

• Неизправностите в помощните средства за шофиране обикновено се отстраняват чрез актуализиране на софтуера. Ако това не е достатъчно, камерите трябва да бъдат калибрирани отново - процедура, която приключва след шофиране за около 40 км. Ако това също не реши проблема, трябва да отидете в сервиза, за да смените контролните блокове.

• Скърцането, идващо от предните окачвания, зависи от източването на отделението за чистачки, което разтваря уплътняващата паста, нанесена върху сферичната става. Проблемът се решава в работилницата чрез нанасяне на нов уплътнителен материал

• Ако дисплеят показва „Ограничена производителност на батерията с високо напрежение“, закарайте колата за сервиз, без да пада нивото на зареждане под 30%. В тази ситуация има твърде много несъответствия между показаната стойност и действителната стойност.


Tesla Model 3 на старо


• При автомобилите, произведени до 2021, камерата за обратно виждане може да спре да работи. Причината са свързващите кабели, разположени в канал, закрепен към вратата на багажника, които се повреждат в дългосрочен план. Те трябва да бъдат подменени.

Какво да изберете?

Ниските цени се дължат, както при всички електрически автомобили, на бързата технологична еволюция и спада в цените на новите. Long Range AWD през 2021 струва с 6000 евро повече от сегашния, който може да се похвали със 147 к.с. (и 15 км деклариран пробег) повече.

Версиите 4x4 са най-популярни, особено Long Range. Автомобилите със задно предаване са по-рядко срещани.

0 от 500
  • #3
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз имам дизел, карал съм какво ли не. Наскоро се возихме с Тесла 500 коньовата, спокойно си прави 400км проблег, зареждаш за 15 минути, дето се вика да пиеш едно кафе и да се изпикаеш. Вози добре, не е толквоа твърда колкото я описват, директна е, зверски бърза - скрива шапките на всякакви АМГ, М-ки и прочее бензинояди за купища пари и десетки хиляди лева обслужване всяка година - след като се возих в нея не вижда смисъла от тези бензинояди - нито имат по-голям пробег, нито са по-бързи, продъж^^
  • #2
    11 rate up comment 8 rate down comment
    raiders ( преди 3 месеца )
    Която може никога да не смениш...Имаш 8г. гаранция. Ако сега си купя фейса от 2024, дали до 2032 няма да купя друга.кола.вече?!? Разбирам за интериора да имаш претенции,.или пък дизайна, но батерия и технологии, ускорение, багажник, окачване, шофиране е топ колата.
  • #1
    7 rate up comment 19 rate down comment
    Така е ( преди 3 месеца )
    Пригответе си 20000 евра за нова батерия.