Третото поколение на Dacia Sandero е най-продаваният автомобил в Европа, което се обяснява с модерния стил, голямото вътрешно пространство и най-вече с ниската си цена. Освен че е евтин, има и вариант с пропан-бутан, който намалява наполовина цената на горивото. Това е причината, поради която при покупка на екземпляр втора ръка човек може да си затвори очите за някои недостатъци.

Миризма в купето и мокър интериор
При по-ранните версии имаше риск капакът на двигателя да се отвори по време на шофиране, докато в няколко автомобила с пропан-бутан, произведени през 2023, се усещаше миризма на газ в купето заради неправилно заваряване на резервоара. Ако вонята е навън обаче, това означава, че маркучът, който пренася горивото към инжекторите, трябва да бъде сменен.
Също така в газовия Eco-G се съобщава за проблеми със стартирането, но само когато в резервоара има малко гориво. Проникването на вода в областта на постелката на предния пътник зависи от изпускателната тръба на конденз в климатика, което налага посещение в сервиза. Уплътненията на задните врати също не държат и често след дъжд в купето прониква вода.

Хронология
2021 - При пускането на пазара има два варианта на каросерията. Stepway се различава от Streetway със своите черни пластмасови предпазители, релси на покрива и увеличен с 39 мм пътен просвет. Двигателите са 1.0 трицилиндрови бензинови, с 67 к.с. или 91 (благодарение на турбото), като от последния произлиза LPG версията със 101 к.с.
Всички версии имат климатик (с изключение на Streetway Essential) и радио Dab, но тези на газ са без резервно колело, тъй като пространството под багажника е заето от бутилката. Ниво на оборудване Comfort добавя круиз-контрол, фарове за мъгла и волан, който също може да се регулира в дълбочина.

2022 - Решетката се променя, което показва новото лого, състоящо се от „D“ и „C“, докато на задната врата е изписано „Dacia“. Двигателят 1.0 turbo вече се предлага и със 110 к.с., версията Expression заема мястото на Comfort, а круиз-контролът и автоматичното спиране стават стандартни за всички варианти.
2023 - Пристигат по-богатите нива на оборудване Extreme и Extreme Up. Първото предлага 16-цолови колела, автоматичен климатик и камера за обратно виждане. Второто добавя още наблюдение на мъртвата зона, навигация и предни сензори за разстояние.

2024 - През юли пристигат електронните помощни средства за шофиране, изисквани от закона, като предупреждение против сънливост на водача, поддържане на лентата и табло, което показва току-що срещнатите пътни знаци. Задните сензори за паркиране стават стандарт за всички, а богатото оборудване Journey за Streetway прави своя дебют.
Двигателите
• Трицилиндровият 1.0 с мощност 67 к.с. консумира колкото версията с турбо, която обаче ускорява от 0 до 100 км/ч за 11,7 секунди вместо за 16,7. Това вероятно е достатъчно, за тези които пътуват предимно в града. Версията с турбо (91 к.с.) се предлага и с безстепенна автоматична скоростна кутия, но харчи повече от варианта с механични скорости.

• Трицилиндровият LPG Stepway 1.0 turbo постига 8,55 л/100 км при работа на газ и 6,54 л/100 км на бензин, което не е лош резултат. Освен това на газ той е по-бърз от 0 до 100 км/ч – 11,4 секунди вместо 12,4 на бензин.
Защо „ДА“
• Голямо вътрешно пространство: Той е сред най-удобните малки автомобили, като побира четирима възрастни с възможност за пети пътник.
• Спирачки: Системата е мощна, макар и не много устойчива в случай на интензивна употреба.

• Работи на газ: Добре интегрирана, системата е инсталирана директно във фабриката и спестява много при зареждане.
Защо „НЕ“
• Багажник: Отделението изобщо не е малко, но товарният праг е висок и незащитен. В допълнение, прибирането на втория ред седалки не е плътно.

• Скоростна кутия: Лостът има тенденция да „залепва“, ако бързо превключвате на по-ниски предавки.
• Управление: Доста леко при маневриране, но не е много бързо и не много прецизно.
Най-чести повреди
• При автомобили с автоматичен климатик системата може да не охлажда кабината достатъчно. Проблемът може да се дължи на неизправност на сензора, който открива вътрешната температура и се решава чрез подмяна на парчето.

• Когато навън е много горещо, предупредителните светлини могат да светнат ненужно в таблото и да блокират сензорния дисплей. Трябва да закарате колата в сервиза и да нулирате мултимедийната система и контролния блок на арматурното табло.
• При моделите с LPG, ако усетите лека миризма на газ, идваща от предната част на автомобила, почти винаги маркучът, който пренася горивото към инжекторите, е напукан, генерирайки много тънки пукнатини.
• Има проблеми със свързването с Android Auto. Причината може да е остарелият смартфон, но ако проблемът възникне с скорошен мобилен телефон, трябва да отидете в дилърството, за да актуализирате софтуера на информационно-развлекателната система.


2