IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Заслужава ли си Dacia Sandero на старо?

Румънският модел е бестселър като нов, но екземплярите втора ръка крият някои недостатъци

Третото поколение на Dacia Sandero е най-продаваният автомобил в Европа, което се обяснява с модерния стил, голямото вътрешно пространство и най-вече с ниската си цена. Освен че е евтин, има и вариант с пропан-бутан, който намалява наполовина цената на горивото. Това е причината, поради която при покупка на екземпляр втора ръка човек може да си затвори очите за някои недостатъци.


Dacia Sandero


Миризма в купето и мокър интериор

При по-ранните версии имаше риск капакът на двигателя да се отвори по време на шофиране, докато в няколко автомобила с пропан-бутан, произведени през 2023, се усещаше миризма на газ в купето заради неправилно заваряване на резервоара. Ако вонята е навън обаче, това означава, че маркучът, който пренася горивото към инжекторите, трябва да бъде сменен.

Също така в газовия Eco-G се съобщава за проблеми със стартирането, но само когато в резервоара има малко гориво. Проникването на вода в областта на постелката на предния пътник зависи от изпускателната тръба на конденз в климатика, което налага посещение в сервиза. Уплътненията на задните врати също не държат и често след дъжд в купето прониква вода.


Dacia Sandero


Хронология

2021 - При пускането на пазара има два варианта на каросерията. Stepway се различава от Streetway със своите черни пластмасови предпазители, релси на покрива и увеличен с 39 мм пътен просвет. Двигателите са 1.0 трицилиндрови бензинови, с 67 к.с. или 91 (благодарение на турбото), като от последния произлиза LPG версията със 101 к.с.

Всички версии имат климатик (с изключение на Streetway Essential) и радио Dab, но тези на газ са без резервно колело, тъй като пространството под багажника е заето от бутилката. Ниво на оборудване Comfort добавя круиз-контрол, фарове за мъгла и волан, който също може да се регулира в дълбочина.


Dacia Sandero


2022 - Решетката се променя, което показва новото лого, състоящо се от „D“ и „C“, докато на задната врата е изписано „Dacia“. Двигателят 1.0 turbo вече се предлага и със 110 к.с., версията Expression заема мястото на Comfort, а круиз-контролът и автоматичното спиране стават стандартни за всички варианти.

2023  - Пристигат по-богатите нива на оборудване Extreme и Extreme Up. Първото предлага 16-цолови колела, автоматичен климатик и камера за обратно виждане. Второто добавя още наблюдение на мъртвата зона, навигация и предни сензори за разстояние.


Dacia Sandero


2024 - През юли пристигат електронните помощни средства за шофиране, изисквани от закона, като предупреждение против сънливост на водача, поддържане на лентата и табло, което показва току-що срещнатите пътни знаци. Задните сензори за паркиране стават стандарт за всички, а богатото оборудване Journey за Streetway прави своя дебют.

Двигателите

• Трицилиндровият 1.0 с мощност 67 к.с. консумира колкото версията с турбо, която обаче ускорява от 0 до 100 км/ч за 11,7 секунди вместо за 16,7. Това вероятно е достатъчно, за тези които пътуват предимно в града. Версията с турбо (91 к.с.) се предлага и с безстепенна автоматична скоростна кутия, но харчи повече от варианта с механични скорости.


Dacia Sandero


• Трицилиндровият LPG Stepway 1.0 turbo постига 8,55 л/100 км при работа на газ и 6,54 л/100 км на бензин, което не е лош резултат. Освен това на газ той е по-бърз от 0 до 100 км/ч – 11,4 секунди вместо 12,4 на бензин.

Защо „ДА“

• Голямо вътрешно пространство: Той е сред най-удобните малки автомобили, като побира четирима възрастни с възможност за пети пътник.

• Спирачки: Системата е мощна, макар и не много устойчива в случай на интензивна употреба.


Dacia Sandero


• Работи на газ: Добре интегрирана, системата е инсталирана директно във фабриката и спестява много при зареждане.

Защо „НЕ“

• Багажник: Отделението изобщо не е малко, но товарният праг е висок и незащитен. В допълнение, прибирането на втория ред седалки не е плътно.


Dacia Sandero


• Скоростна кутия: Лостът има тенденция да „залепва“, ако бързо превключвате на по-ниски предавки.

• Управление: Доста леко при маневриране, но не е много бързо и не много прецизно.

Най-чести повреди

• При автомобили с автоматичен климатик системата може да не охлажда кабината достатъчно. Проблемът може да се дължи на неизправност на сензора, който открива вътрешната температура и се решава чрез подмяна на парчето.


Dacia Sandero


• Когато навън е много горещо, предупредителните светлини могат да светнат ненужно в таблото и да блокират сензорния дисплей. Трябва да закарате колата в сервиза и да нулирате мултимедийната система и контролния блок на арматурното табло.

При моделите с LPG, ако усетите лека миризма на газ, идваща от предната част на автомобила, почти винаги маркучът, който пренася горивото към инжекторите, е напукан, генерирайки много тънки пукнатини.

• Има проблеми със свързването с Android Auto. Причината може да е остарелият смартфон, но ако проблемът възникне с скорошен мобилен телефон, трябва да отидете в дилърството, за да актуализирате софтуера на информационно-развлекателната система.


0 от 500
  • #13
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Доволен ( преди 4 месеца )
    Имам Дачия Стъпка от 2014 дизел , сменял съм само накладки спирачни. Двигател икономичен, държи мощност, производство Рено. Когато беше гаранция ми смениха патрона на Конт. ключ. Сипваш гориво и караш. Никакви забележки!
  • #12
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Никой не купува дачия на старо. Купиш ли я нова е вечно твоя докато я бракуваш. Те затова се купуват само за служебни и таксита. Жалко за хубавия дизел 1,5 който е един от най здравите мотори произвеждани изобщо. При правилна поддръжка разбира се.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 4 месеца )
    На старо кола и жена не се взимат ама били нам какви си. Точно така били в миналото днес са нищо
  • #10
    9 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не, защото е сглобявана от румънски лиляви. По-добре Шкода Фабия на старо, поне е правена в Чехия, а не в Румъния.
  • #9
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Чико ( преди 4 месеца )
    НеуДачия Три цилиндров малолитражен асматик
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Samir.mehmed ( преди 4 месеца )
    За Дачия Логан Сандеро и.т.н. хора изисква се,да сте стари шофьори и разбиране .Тогава няма ,проблеми...Близо 20 год.се Дачия карам но съм доволен. Няма състезания,няма през неравности силно да се минава,масло на време смяна ,филтри и спирачки т.н.т..Доволно......
  • #7
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Бумеранг ( преди 4 месеца )
    Само ако е дизеловият вариант 1,5-75кс. или 90кс. Бензинните ако е с четирите цилиндъра. Всичко друго само ново и до 150 000 и после.... Чао!
  • #6
    22 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Има и по-жалко - 15 годишен "премиум" автомобил...
  • #5
    12 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    единственото по-жалко от неудачия е такава втора ръка
  • #4
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Тестващия ( преди 4 месеца )
    Правих тест на Стъпката и се усеща осезаема вибрация на седалката от 3 цилиндровия небалансирано добре двигател.