IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Заслужава ли си Honda HR-V на старо?

Надежден и практичен кросоувър с малки (но не сериозни) проблеми

Малки размери, динамични линии, голям багажник и купе, пълно с практични решения, като седалката на дивана, която може да се повдигне вертикално, за да носи високи и тесни предмети - това са основните характеристики на второто поколение на Honda HR-V, продавано от 2015 до 2021. Сред достойнствата може да се посочи и шофирането, но същото не се отнася за комфорта.


Honda HR-V на старо


Сервизни акции

През жизнения си цикъл моделът претърпя три сервизни акции заради различни проблеми. Първата беше заради задните предпазни колани, които не ограничаваха пътниците в случая на сблъсък а втората беше заради проблем с управлението на дизеловата система против замърсяване (натрупването на сяра в катализатора причинява прекомерни емисии на азотни оксиди NOX). Третото изтегляне се наложи заради дефект в горивната помпа.

Моторите с турбокомпресор са по-добри от атмосферните

Като цяло колата се оказа надеждна, особено с икономичния 1,6-литров турбодизел със 120 к.с. (макар при него да има какво още да се желае от смяната на предавките). Вариантът с 1,5-литров турбо бензин със 182 к.с също се справя много добре – нещо, което не може да се каже за варианта със 131 к.с. При него са отчита повишен разход на масло.


Honda HR-V на старо


Хронология

2015 - Два двигателя при пускане на пазара. В допълнение към бензиновия двигател 1.5 със 131 к.с. (единственият, който може да се комбинира с безстепенната автоматична скоростна кутия) имаше 1,6-литров турбодизел със 120 к.с. Всички имат двузонов автоматичен климатик, круиз-контрол и функция за автоматично спиране.

Ниво на оборудване Elegance добавя предупреждение за напускане на лентата, фарове за мъгла, наблюдение на мъртвата зона, електрически сгъваеми огледала, разпознаване на ограничението на скоростта и сензори за паркиране.

2017 - Пристигат отопляемите предни седалки и (с изключение на базовата версия) навигацията. Ниво Executive разполага и с релси на покрива, електронен ключ, изцяло LED фарове, регулируема по височина пътническа седалка и тъмни задни стъкла.

2018 – При фейслифта се променят решетката, броните и външният вид на фаровете и фаровете. Вътре има по-изискани пластмаси за тапицерията и повишен комфорт с нови звукопоглъщащи материали и по-удобни предни седалки. В най-луксозните версии е въведена и системата за активно шумопотискане, която чрез два микрофона излъчва вълни в контрафаза, премахвайки ефекта на тези, които обикновено причиняват най-големи смущения в купето.

2019 – Версията Sport прави своя дебют, задвижван от 1,5-литров турбо бензинов двигател със 182 к.с. и оборудвана с променливо предавателно управление (по-директно, когато завъртите волана). Изцяло LED фаровете стават стандарт за почти всички.


Honda HR-V на старо


Двигатели

• Бензиновият двигател 1.5 с мощност 131 к.с. е доста икономичен – посоченият разход е 6,5 литра на 100 км. Тук е добре да се пропуска версията със CVT, тъй като ускорението при нея е досадно. В същото време плавното движение по магистрала, макар и малко по-шумно, е сред предимствата на този вариант.

• Турбодизелът със 120 к.с. се представя много добре на ниско обороти, като разходът при него е около 6л/100 км. Ускорението от място до 100 км/ч обаче не впечатлява – 10,3 секунди.

Защо „ДА“

• Ръчна скоростна кутия - Превключва предавките бързо и прецизно. Освен това педалът на съединителя не е труден за натискане.

• Товароносимост - Багажникът е голям за автомобил с дължина само 429 сантиметра.

• Турбодизелов двигател - Предава малко вибрации, харчи много малко гориво и предлага оживено шофиране.

Защо „НЕ“

• Задни седалки – Там е достатъчно широко за трима възрастни, но формата на седалката (повдигната в центъра) й позволява да побере само двама.

• Шумолене - Над 100 км/ч можете да видите шума, генериран от въздуха, който тече през огледалата.

• Окачванията - Доста твърдите пружини и амортисьорите не филтрират добре прекъсванията.


Honda HR-V на старо


Най-чести повреди

• Проникването на вода може да възникне при по-стари автомобили. Най-честите се отнасят до фаровете, но се случва багажното отделение и дори задните постелки да се намокрят. Проблемът се дължи на лошата плътност на уплътненията - решава се чрез промяната им.

• Случва се предупредителната лампа, която сигнализира за неизправност на системата за безключов достъп, да светне в таблото (отляво, близо до тахометъра). Това често означава, че стартерът е на път да се повреди (трябва да бъде сменен).

• 1,5-литров мотор със 131 к.с. може да издава тракащ шум, ако запалите колата, след като я оставите неподвижна за дълго време. Виновен е задвижващият механизъм на системата за променливо синхронизиране (VTEC), чиито вътрешни части се движат, когато все още не е пристигнала достатъчно смазка.

• При турбодизели системата Start&Stop понякога не работи – причината е, че батерията не е недостатъчна, тъй като е с ниско ниво на зареждане. Препоръчва се да замените стандартния модел 48 Ah със стандартен 60 Ah.

Кой да изберете?

Това не беше сред най-продаваните кросоувъри и по тази причина цените не са твърде високи. Най-лесни за намиране са бензиновите двигатели 1.5 със 131 к.с. и турбодизели 1.6. Спортната версия с 1.5 турбо бензин е много рядка. По-малко оборудваните Comfort и Comfort Navi са почти невъзможни за намиране - много по-често срещани са Elegance Navi, с полезни сензори за паркиране и камера за обратно виждане.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    10 години карам джаз не съм доливал никога масло
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Според мен чисто като визия е много красиво това поколение.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Сивик 8 ген ( преди 4 месеца )
    Ох, това с твърдото окачване ще ме откаже.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Нито на ново нито на старо особено няква измислена джипка кола която не може да си оправдае парите каруца може и да е идея по добре от тоьота но не си струва парите определено
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това с акумулатора си е чиста подигравка, Опел 1,6 със старт-стоп е 80, а тези решили да минат тънко с 42
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Azzy ( преди 4 месеца )
    До Хондаджията: карам втори Акорд, на 8 години, първия, седмица, го карах 12 години - смяна на масло на 1 година и малко, на 10 к, не се отчиташе загуба, За градско - Джаз, на 18 години, смяна на масло - на две години, на около 3 к, не бута. Не знам на колко сменяш маслото и какъв двигател е. Моите са бензинови, без газ.
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Абе защо ми се струва че напоследък твърде много статии написани набързо с chat gpt се навъдиха. Нередактирани при това.
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    3-ти, купи си нещо на Фолксваген , икономичен е само половин литър масло на 1000 км:)) Като не си доволен от нещо защо го купуваш пак и все оше го имаш?!?! Някога въобще качвал ли си се в Хонда ? Не питам да си имал!
  • #4
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха ( преди 4 месеца )
    Ми купи си ВАГинален дарак и веднага поръчай втори варел, един ще ти е малко)))))
  • #3
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Хондаджия..та ( преди 4 месеца )
    Всичко добре..,но пак разход на масло,явно е стандарт за Японците. Смених няколко Хонди,още имам един екземпляр, но това не са сериозни автомобили, вярно сравнително здрави са,но ме принудиха да си поръчам един варел с масло в мазата..та те така ги гикарам...