IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ще има ли електронен паспорт за всяка кола в България?

Онлайн регистрация в КАТ, субсидии за електромобили, промени в категория В - обсъдихме предложенията на ААП с председателя й Александър Костадинов

2024 в много отношения бе рекордна година за пазара на нови автомобили в България - но въпреки растежа той все още си остава най-слабият в ЕС, съотнесен към броя на населението. Причината очевидно не е само в ниската покупателна способност, както утешително си повтаряхме години наред, а и в липсата на работеща държавна политика за обновяване на автопарка, прочистване на технически негодните автомобили и намаляване на замърсяването. 

Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) има нов пакет с предложения за нормативни промени, които биха могли да променят това - стига да бъдат приети, разбира се. Предложенията включват субсидии за автомобили с ниски емисии, въвеждане на електронен паспорт за всяка кола на пътя, наказания за превъртане на километраж, въвеждане на онлайн регистрация на автомобилите в КАТ (Пътна полиция), промени в обхвата на най-масовата шофьорска категория В. Какви са аргументите за тези промени и какви са шансовете те да се приложат на практика - зададохме тези въпроси на Александър Костадинов, председателя на ААП.
  
         
18 въпроса за автомобилния пазар в България (ГАЛЕРИЯ):


  
    

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    а закон който да регламентира работата и отговорността на автосервизите кога или това не е предмет на пътната безопасност или липсята на следпродажбено обслужване е проблем на собственицити които са изправени пред невъзможността да си подържат автомобилите което и причина за ужасявящото състояние на автомобилния парк
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички коли с бензин и дизел дори и чисто нови не трябва да имат право да влизат в нискоемисионни зони. Само колите с газ или метан трябва да могат да влизат. Тогава ще се усети подобряване на качеството на въздуха.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    LPG произвежда по-малко вредни замърсители, включително въглероден оксид, азотни оксиди и прахови частици в сравнение с бензина и дизела. В някои държави се признава за еко гориво и се получават привилегии от собствениците.
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до 16 ( преди 1 месец )
    Втечненият петролен газ замърсява много малко само в главите на хората, които имат нулеви познания по химия. И продължават да го бъркат с природния газ. Колите на пропан-бутан изпускат по-малко ФПЧ от дизелите например, но повече азотни оксиди, повече летливи въглеродни съединения... Всъщност пропан-бутанът само вреди: позволява да карат и на хора, които иначе не биха могли да си позволят друго освен автобуса
  • #16
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До #15 ( преди 1 месец )
    Човече аз карам на ГАЗ, а и ти и чисто нова кола да си вземеш с два катализатора пак ще замърсяваш много повече от газта. Това с катализаторите няма да реши проблема със замърсяването, просто едни хора ще станат по-богати, не бъдете наивни.
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до 5 ( преди 1 месец )
    Откъде знаеш какво отклонение от нормата дава бе? От димомера в пункта за ГТП? АБсолютно никой не мери реалното замърсяване от старите бангии. Но се вижда сутрин с просто око в София - какъв е въздухът в 7, преди да се юрнете, и какъв е вече в 10. А такива без катализатор трябва не просто да ги спират от движение, но и да ги шамаросват, докато се качат на автобуса, дето им е мястото
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 7 ( преди 1 месец )
    Не си чел внимателно. Никой не е против регистрирането дори на 40-годишни автомобили, въпросът е да има контрол да са технически изправни, и да им се мерят реалните емисии. А не като досега - коя година е произведена - и бам, ето ти еко група.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Германия автомобили, регистрирани преди повече от 30 години, имат официален статут на "Oldtimer" и номера завършващи на Н (от нем.historisch - исторически), докато автомобили, регистрирани преди 20 или повече години, имат официален статут на "Youngtimer". Ретро автомобилите (Oldtimer), имат специален статут в Германия: данък -191 евро на година, и 46 евро за мотоциклет, застрахователни полици до 100 евро на година и разрешение за шофиране в така наречените зелени зони без катализатор.
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    кой нормален ще си купи автомобил от дилърствата в България тук липсва следпродажбено обслужване
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До Лудория ( преди 1 месец )
    Ти вярваш ли си на глупостите, които пишеш? И тези, които му слагате плюсове - замисляте ли се въобще какви ги е надробил?