IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Окончателно: Най-продаваните нови коли в България през 2024

Миналата година е най-добрата в историята на нашия пазар. Нов лидер измества Toyota и Dacia

2024 е била най-силната година в цялата история на българския автомобилен пазар, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Общо за годината у нас са регистрирани 62 475 нови моторни превозни средства - с над 4500 повече от предишния рекорд, поставен през далечната вече 2008 година.
  
  
графика, продажби на нови автомобили в българия, 2024, български пазар, статистика, продажби на автомобили по години
  
         
Продадените леки автомобили (категории M1 и N1) са 49,751 - с 15.9% повече от предната година. Психологическата граница от 50,000 леки автомобила обаче не бе премината заради видимо забавяне на продажбите през декември - отчасти заради многото празнични дни през месеца, отчасти и защото доста от планираните покупки бяха концентрирани около софийския автосалон през октомври.
 
 

ТОП 10, модели

Skoda Octavia - 1956
Toyota Corolla - 1807
Dacia Sandero - 1504
Dacia Jogger - 1468
Skoda Kamiq - 1202
Kia Sportage - 1143
Dacia Duster - 1133
Renault Clio - 1077
Skoda Kodiaq - 890
Hyundai Tucson - 811

След почти десетилетната доминация на Dacia, последвана от две години с Toyota на върха, сега българският пазар има нов лидер - Skoda. Чешката марка за пръв път в историята си е най-продаваната у нас благодарение на впечатляващите 53% ръст спрямо 2023. Челната шесторка се допълва от Toyota, Dacia (най-продавана през декември), Renault, Volkswagen и Kia. В премиум сегмента убедителен лидер е BMW, пред Mercedes и Audi.

Разместването на върха при марките е отразено и в класирането на най-продаваните модели: там на първо място излиза Skoda Octavia, следвана от Toyota Corolla и Dacia Sandero, които бяха на върха в предишните две години. От значимите модели на пазара (с повече от 100 регистрирани бройки през 2023), с най-големи ръстове спрямо миналата година са Citroen C4 (141%), Ford Focus (120%), Ford Ranger (110%), Toyota Yaris (99%), Suzuki Swift (96%), Skoda Kodiaq (87%) и Dacia Logan (83%).
  
   
графика, нови автомобили, български пазар, тип гориво
  
        
С най-големи спадове са Renault Arkana (-39%), Tesla Model Y (-48%), Hyundai i20 (-54%), Dacia Spring (-64%) и спреният от производство през пролетта Opel Crossland (-64%).
  
  
Най-продаваните марки и модели в България за 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ххххх ( преди 3 часа )
    Бялата техника примерно поскъпна с не повече от 5% , наистина ли някой вярва че е нормално новите автомобили да поскъпнат за толкова кратко време с 25-30% ? Верно ли има хора които биха дали 40 че и 50 бона за румънски кокошкарник ? Луда работа
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Допреди две-три години беше ок да си вземеш нова кола но сега вече се обезмисля . Не живея в България но и тук е така - моята кола се е продавала нова за 37 К евро базова през 2023 сега базовата цена е 46 К е. Преди година и малко успях да намеря поддържана за 23 К ( с екстри за 7-8000) и ми върши чудесна работа вече над 20 хил км. Месечната ми вноска е колкото на нова ,но след 3год като ми омръзне вместо да трябва да я върна на дилъра или да платя 20 К остатъчна цена ще и търся ~17-18К .
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 28 ( преди 4 часа )
    Нормално, при положение, че новите поскъпнаха толкова много.
  • #26
    4 rate up comment 3 rate down comment
    bg ( преди 6 часа )
    Дано всеки да може да си вземе нова кола. Пазара доста се промени след Ковид.Това дето колата катоя изкараш от шоурума и цената и пада с 30% за съжаление вече не важи. С 30% надолу продават коли на 2-3 години малко преди да им изтече гаранцията. Цените на колите втора ръка се качиха даже повече и от новите.
  • #25
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 часа )
    Еха, гледайки графиката за продажбите няма как да не се набие на очи какво се случи веднага след предишния такъв пик през 2008г. Да ни е честита новата рецесия. Явно ще е неизбежна.
  • #24
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    5000 коли или 10% са с друго гориво. Явно не са на газ, имаме си графа за бензин-газ. Какви ли ще са тия таинствени коли, които никои не ги е чувал, освен на метан да са някакви лекотоварни, друго не ми идва на ум? А може и графиката им да е грешна, кои да знае.
  • #23
    6 rate up comment 3 rate down comment
    факт ( преди 15 часа )
    Дълги пътувания с кола звучи смешно в 21 век.
  • #22
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 16 часа )
    Кажи, че караш Камри и не се обиждай повече!
  • #21
    7 rate up comment 6 rate down comment
    до 8 ( преди 17 часа )
    Напълно прав си.Банките вкараха в кошарата всички ,които си повярваха ,че нещата ще продължат вечно.Сега им престой да пият по една студена и бая скъпа вода.Още помня кризата от 2009, приятел работеше в Райфайзен лизинг - на един паркинг в младост бяха паркирали океан от иззети лизингови коли на подобни терикатчета.ППА за тия с имотите даже не ми се мисли - живи са се погребали.
  • #20
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До #17 ( преди 17 часа )
    Харесвам Камри, но хайде да не прекаляваме с този разход 5л/100км! В града, може би. Но тази кола е голяма и не особено удобна за градско шофиране. А там където би трябвало да е силата й, на дълги междуградски пътувания, хибридната технология е почти излишна. И тези 230 к.с. не са като 230 к.с. при БМВ, например. Този вариатор повече вдига шум, отколкото да дава усещането, че колата се ускорява. Пак казвам, хубава кола, но само ако искаш да се возиш без да търсиш радост от шофирането.