IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Финално: Ето кои са най-продаваните нови коли в България през 2023

Dacia се завърна на върха, но с най-голям ръст е модел, който дори не се предлага официално у нас

Пазарът на нови автомобили в България се връща към нивата отпреди пандемията, показва справка на Automedia.bg в регистрациите на МВР, и за едва трети пъти в последните 15 години надхвърля границата от 40,000 леки автомобила. По окончателни данни през 2023 у нас са регистрирани 42 914 нови автомобила в категориите М1 и N1, което е с почти 28% повече от миналата година.
   
   
Mazda CX-60, E-Skyactive D, тест драйв
Mazda CX-60 и два модела на китайската DFSK имат най-голям ръст на годишна база, но причината е, че тяхното предлагане в България започна към края на 2022, и 2023 е първата им пълна година на пазара. Иначе шампион по ръст е Tesla Model Y, която дори не се предлага официално у нас
   
     
След много силен декември Dacia си връща честта най-продаваната нова кола в България да е нейна, и успява да вкара общо три модела в Топ 6 за годината. При марките обаче тя все още отстъпва на Toyota. След тях се нареждат Skoda, Renault, Volkswagen, Hyundai, Kia, Peugeot и Ford. Десетото място е поделено между BMW и Mercedes с по 1747 регистрации. Все пак лидерството в премиум сегмента е за баварците, защото от регистрациите на Mercedes 378 са на лекотоварни модели, начело със Sprinter.
    
 

ТОП 6, декември
Dacia Jogger - 234
Dacia Sandero - 233
Dacia Duster - 203
Skoda Superb - 147
Skoda Octavia - 87
Hyundai Tucson - 78

Рекордьори по ръст на годишна база логично са няколко модела, които бяха на пазара само през малка част от по-миналата година, като китайския DFSK 580 (+639%) и Mazda CX-60 (+450%). Извън тях лидер по пазарен ръст е Tesla Model Y - 293%, пред Hyundai i30 - 224%, и Ford Fiesta - 215% (финални разпродажби след спирането на модела през юли). С трицифрен ръст са още 15 модела, сред които си струва да споменем Skoda Kamiq (190%), Opel Astra (173%), Mercedes GLC (161%), BMW 4 Series (140%), VW Taigo (136%), Skoda Octavia (122%), Dacia Jogger (113%). Най-голям спад при моделите, които все още се предлагат у нас, имат Mitsubishi Space Star, Nissan Leaf, Fiat Tipo, Mazda 3, Kia Niro, Peugeot 3008.
   
   
Ето 50-те най-продавани нови коли в България през 2023 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

  
   

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    защо им бе да копира ( преди 3 месеца )
    Не знам за тия коли, но новия ЕСЮВИ на Ферари прилича на Мазда ЦХ 30. Както и на един модел на Тойота.
  • #5
    15 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Еконормите не са пипани от 2019 г., когато влезе в вила Евро 6д и веднага доведе до повишаване на цените с 2-3 хил. лв. За последващото поскъпване, което беше значително по-голямо, може да благодариш на евразийските ни приятели с кодови имена Сибирското джодже и Тайванския завоевател, които решиха да се правят на големи мъже.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Все по-високите изисквания за ЕКО норми, оскъпява много автомобилите. Като добавим и ицискванията автомобила да предвижда катастрофи, удари и пешеходци и автомобилите се опасват с радари отвякъде и още хиляда асистента и камери, нормално цените да скачат. Всичко това струва пари на производителите.
  • #3
    19 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не мога да разбера политиката на ЕС и изключително високите цени на новите коли. Искаме да замърсяваме по-малко, но правим изкуствено скъпи новите коли и си караме старите. Кола, която в България струва 50 000лв в САЩ струва 30 000лв.
  • #2
    8 rate up comment 5 rate down comment
    иде ( преди 3 месеца )
    Населението с пълна пара продължава да взима кредити и много скоро ще се озъби.Гледам вече доста нови коли на лизинг са в мобилето.Господата майче отново ще станат ***.
  • #1
    10 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пежо много ясно, на запад никой не я купува тая кола защото започва да дава фира още на втората година и никой механик не иска да се занимава с тях.