IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

25-те най-евтини нови коли в България през 2024

Преди Covid у нас имаше 20 модела с цена под 25 000 лева. Вече няма нито един

В навечерието на всяка Нова година Automedia.bg прави традиционната си справка за най-евтините автомобили на българския пазар. Но след бурното развитие на цените в последните три години вече ни е малко неудобно да използваме думата "евтини". В края на 2018 в класацията ни имаше цели 12 модела с начална цена под 20 000 лева. Отдавна вече няма нито един. През 2019 имаше 20 коли с цена под 25,000 лева. Миналата година бяха само три. Сега няма нито една. Ако тенденцията се запази, догодина 30,000 лева може да се окаже долната граница.
  
   
Kia Rio
Kia Rio - един от няколкото достъпни автомобили, които изчезват от българския пазар през 2024
  
    
Достъпните автомобили не само поскъпват, но и постепенно изчезват. През 2024 у нас вече няма да се предлагат Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra - в миналото редовни членове на клуба на най-евтините. Производството на Volkswagen Up! приключва с края на 2023. А предстоящата година ще е последна за модели като Renault Megane и Ford Focus.

От друга страна, голяма част от поскъпването в периода 2021-2023 беше продиктувано от дефицита на пазара и от необикновено силното желание на хората да харчат пари след пандемията. Сега дефицитът е до голяма степен преодолян, а потребителските нагласи започват да стават по-скептични. Вече виждаме осезаемо поевтиняване при някои електрически модели - възможно е през 2024 то да се пренесе в по-малка степен и при конвенционалните модели.

Преди да видите списъка с най-евтините нови коли у нас, едно уточнение: използвали сме официално публикуваните от вносителите ценови листи и сме включили само леки автомобили.
    
     
25-те най-евтини нови коли в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

 

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Коко ( преди 4 седмици )
    Да купиш нова кола, която изкарана от автосалона автоматично губи 20% от стойността си и да я съсипеш за нула време по българските осеяни с кратери пътища...Страхотно решение, няма що.
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Туй е положението, до преди 2 години се чудех на хората дето си купуват Аудита втора употреба по 20-25 000 лв вместо нова кола с гаранция за 30 000. Е мойта следващата също ще е втора или пета употреба. То вече няма кола, дето да става нещо от нея под 50 000 лв и тя май е само една - Мазда 3 с атмосферен мотор. Всичко останоло са еднодневки за много пари.
  • #25
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Най-много екстри за парите които даваш с в Киа, другото сте писачи които нито сте карали подобни коли нито сте гледали само на картинка повечето. Освен това каква кола карам няма нищо общо с това колко пари има човек.
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Едва ли е така както го описваш все пак на Тесли минаха тия с бмв-тата и мерседесите
  • #23
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Гост до 11 ( преди 3 месеца )
    Към 30.11.2023г., т.е. статистика за 11 месеца, най-продаваната кола в Европа не е Дачия Сандеро, а Тесла Модел Y, като водеше с 14.000 бройки пред Сандеро. При това Модел Y е на цена над 100к лева. Най-вероятно така и ще завърши годината. Някои директори в автомобилни компании ще са в прединфарктно състояние, когато Тесла извади бюджетния си автомобил, който ще изнесе всички тези автомобили в галерията като прасе блажен вестник. Всички тия евтини бюджетни автомобили си заминават
  • #22
    16 rate up comment 0 rate down comment
    обективен ( преди 3 месеца )
    Сандеро с фабрична газ е най кола за парите си.Другите са с атмосферни тромави двигатели. Да , цените на новите коли полудяха а заплатите си останаха ниски.
  • #21
    14 rate up comment 8 rate down comment
    до 19 ( преди 3 месеца )
    Дрън, дрън, руснаците освен пропаганда, война и нефт друго не могат да изнесат.
  • #20
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Вица на деня ( преди 3 месеца )
    И какво ще изнасят братушките? Китайски Москвичи ли? Или Лада Веста без радио, АБС и еър бег ли? В момента се очаква и още по-орязана версия без серво, климатик, подсветка на таблото и мокет в багажника.
  • #19
    11 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Спете спокойно деца! След, като приключи СВО, руснаците ще станат най-големият производител и износител на коли в и за Европа. В момента тече деиндустриализация на стария континент. САЩисаните изсмукват Европа, за да отложат малко с времето своето падение и разруха.
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да прав си, че не е право, а привилегия пораждаща задължения. Но в момента има ли коли за толкова - има. Когато спре да има тогава ще му мислят тези които имат толкова бюджет. Ти явно имаш бюджет за електричка, но дори в богата западна Европа далеч не всички имат. Та ти казваш като няма хляб яжте пасти.