IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

25-те най-евтини нови коли в България през 2024

Преди Covid у нас имаше 20 модела с цена под 25 000 лева. Вече няма нито един

В навечерието на всяка Нова година Automedia.bg прави традиционната си справка за най-евтините автомобили на българския пазар. Но след бурното развитие на цените в последните три години вече ни е малко неудобно да използваме думата "евтини". В края на 2018 в класацията ни имаше цели 12 модела с начална цена под 20 000 лева. Отдавна вече няма нито един. През 2019 имаше 20 коли с цена под 25,000 лева. Миналата година бяха само три. Сега няма нито една. Ако тенденцията се запази, догодина 30,000 лева може да се окаже долната граница.
  
   
Kia Rio
Kia Rio - един от няколкото достъпни автомобили, които изчезват от българския пазар през 2024
  
    
Достъпните автомобили не само поскъпват, но и постепенно изчезват. През 2024 у нас вече няма да се предлагат Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra - в миналото редовни членове на клуба на най-евтините. Производството на Volkswagen Up! приключва с края на 2023. А предстоящата година ще е последна за модели като Renault Megane и Ford Focus.

От друга страна, голяма част от поскъпването в периода 2021-2023 беше продиктувано от дефицита на пазара и от необикновено силното желание на хората да харчат пари след пандемията. Сега дефицитът е до голяма степен преодолян, а потребителските нагласи започват да стават по-скептични. Вече виждаме осезаемо поевтиняване при някои електрически модели - възможно е през 2024 то да се пренесе в по-малка степен и при конвенционалните модели.

Преди да видите списъка с най-евтините нови коли у нас, едно уточнение: използвали сме официално публикуваните от вносителите ценови листи и сме включили само леки автомобили.
    
     
25-те най-евтини нови коли в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

 

0 от 500
  • #17
    13 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    Ри ако искаш кола за под 35к лв значи след това и да я подържаш и за гориво няма да имаш пари.Разберете го бе хора колата не е конституционно право има транспорт ел байкове скутери и тн
  • #16
    14 rate up comment 0 rate down comment
    до 14 и 15 ( преди 4 месеца )
    Тук говорим за коли под 35к лв. а пък вие кзавате дай да минем на електрички по 80+к лв.
  • #15
    5 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    Най доброто е Люсид еър 120квтч батерия 80к доларес дизайн технология вървеж разход а бе космически кораб
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    raiders ( преди 4 месеца )
    Спекуланти, ще минаваме направо на ел. кола. Единствено шкода камик си запазва горе-долу цената, фв тайго също е добро предложение, стартира 37-38, сега е 41к, даже логана си струва за 28к
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до 12 ( преди 4 месеца )
    Вече сме ги видели - справка Джогър хибрид
  • #12
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Казва се алчност..Продължавайте да плащате каквото ви кажат и скоро ще видим и дачии за по 50 бона
  • #11
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като им гледам цените не се учудвам че Dacia Sandero е вай-продаваната кола в Европа. И това няма да се промени скоро.
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Глас от тъдява ( преди 4 месеца )
    Не се учудвам, че последно време много хора предпочитат скъпи ремонти, вместо да се нагърбят с нова кола. Доста от клиентите на които доставяме и отнасяме са автосервизи и автоморги из Испания, вече редовно движим стари, нови или реконструирани двигатели и скоростни кутии.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Края на 2019-та киа Рио струваше 10 000евро, системата за аварийно спиране, беше +1200. От такива неща идва поскъпването. Сравнете дачия за 9000 с базовата която се продава в момента.
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пропуснах да добавя и че пред 2022-ра имаше и нови евро изисквания за безопасност. И стана 1000 лв еко глоба, 1000 лв евро изисквания, 1000 лв инфлация и 1000 лв от спекула и ето как от 25к скочи на 30к.