IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

25-те най-евтини нови коли в България през 2024

Преди Covid у нас имаше 20 модела с цена под 25 000 лева. Вече няма нито един

В навечерието на всяка Нова година Automedia.bg прави традиционната си справка за най-евтините автомобили на българския пазар. Но след бурното развитие на цените в последните три години вече ни е малко неудобно да използваме думата "евтини". В края на 2018 в класацията ни имаше цели 12 модела с начална цена под 20 000 лева. Отдавна вече няма нито един. През 2019 имаше 20 коли с цена под 25,000 лева. Миналата година бяха само три. Сега няма нито една. Ако тенденцията се запази, догодина 30,000 лева може да се окаже долната граница.
  
   
Kia Rio
Kia Rio - един от няколкото достъпни автомобили, които изчезват от българския пазар през 2024
  
    
Достъпните автомобили не само поскъпват, но и постепенно изчезват. През 2024 у нас вече няма да се предлагат Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra - в миналото редовни членове на клуба на най-евтините. Производството на Volkswagen Up! приключва с края на 2023. А предстоящата година ще е последна за модели като Renault Megane и Ford Focus.

От друга страна, голяма част от поскъпването в периода 2021-2023 беше продиктувано от дефицита на пазара и от необикновено силното желание на хората да харчат пари след пандемията. Сега дефицитът е до голяма степен преодолян, а потребителските нагласи започват да стават по-скептични. Вече виждаме осезаемо поевтиняване при някои електрически модели - възможно е през 2024 то да се пренесе в по-малка степен и при конвенционалните модели.

Преди да видите списъка с най-евтините нови коли у нас, едно уточнение: използвали сме официално публикуваните от вносителите ценови листи и сме включили само леки автомобили.
    
     
25-те най-евтини нови коли в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    до 4 ( преди 4 месеца )
    И тоя, който е възпитал естетическите ти критерии, също не е цвете за мирисане :D
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Че има спекука - има. Все пак скоро имаше статия, че около 55% от доставките на нови коли са си пресрочили срока. И всяко три месечие има ръст на доставките. Значи все още реално има недостиг на нови коли, което предполага спекула. От друга страна за последните 4 години има постепенно затягане на нормите за СО2 и съответните глоби. И това важи основно за новохомологирани модели. Така че има и обективни причини
  • #5
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Според мен, трябва да не се използва думата евтин, а заглавието да бъде - "най-малко скъпите нови коли"
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Според мен, от изброените автомобили най- добри са следните: градски автомобил - хюндай i10, семеен - шкода скала, комплексен - опел корса. Най-лошо съотношение цена-качество - мицубиши спейсстар.
  • #3
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Този,който е измислил дизайна на Volkswagen Up трябва да бъде разстрелян на централния площад в Берлин, на Александърплатз! Тая кола прилича на Вартбург.
  • #2
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Бъркаш... разбира се. То кое ли не поскъпна последно време. . енергията, основните материяли също. Единственето, което не се промени толкова са заплатите.
  • #1
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Антистатистик ( преди 4 месеца )
    Може и да бъркам и изобщо не ми се рови за официални статистики, но не мисля, че енергията, основните материали и заплатите са се удвоили за последните пет години, така че удвояването на цените на новите коли за мен е чисто спекулативно. Всичките екстри, дето вече се водят за базови, също не струват чак толкова много, така че могат да си ги заврат на едно много специално място.