Въпреки усилията на производители и дилъри, пазарът на нови електромобили в България се развива вяло, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първите четири месеца на годината в страната са регистрирани 722 нови електрически автомобила - спад от 0.7% спрямо същия период на 2024. В същото време обаче търсенето на употребявани коли на ток продължава да расте (близо 1900 регистрации за четирите месеца), което показва, че главната спънка при новите EV е високата им цена.
На българския пазар започват да се появяват и екзотични играчи от Китай. От началото на годината у нас са регистрирани две бройки от M-Hero - дъщерна марка на Dongfeng, която прави цивилна електрическа версия на китайския армейски всъдеход. Мощността тук е 1088 коня, а цената - 336 000 лева с ДДС
Tesla губи първото място при марките в този сегмент от пазара, изпреварена само с три бройки от Hyundai.
Hyundai - 107 |
Шестицата на най-популярните марки за електромобили се допълва от BMW, Volkswagen, Kia и Citroen. В челната десетка за първи път попада Porsche, която само с два електрически модела (Taycan и Macan EV) е успяла да продаде повече EV, отколкото Mercedes с техните 10 различни електромобила.
При отделните модели с най-голям ръст са Hyundai Ioniq 5 - 223%, BMW iX2 - 157%, и Volkswagen ID.7 - 109%. И при трите обаче става дума за твърде скромна база през 2024. Увеличение в броя на регистрациите отчитат също BMW iX1, BMW iX и Tesla Model Y.
На другия полюс, с най-голям спад, са Dacia Spring (-84%) и Kia Niro (-73%). И при двата модела миналогодишният резултат бе подсилен от големи корпоративни поръчки, които не се повтарят сега.
Най-продаваните електрически модели в България (ГАЛЕРИЯ):