IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кои са най-продаваните електромобили в България?

Tesla вече не е първа при марките в електрическия сегмент през 2025

Въпреки усилията на производители и дилъри, пазарът на нови електромобили в България се развива вяло, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първите четири месеца на годината в страната са регистрирани 722 нови електрически автомобила - спад от 0.7% спрямо същия период на 2024. В същото време обаче търсенето на употребявани коли на ток продължава да расте (близо 1900 регистрации за четирите месеца), което показва, че главната спънка при новите EV е високата им цена.
  
   
M-Hero
На българския пазар започват да се появяват и екзотични играчи от Китай. От началото на годината у нас са регистрирани две бройки от M-Hero - дъщерна марка на Dongfeng, която прави цивилна електрическа версия на китайския армейски всъдеход. Мощността тук е 1088 коня, а цената - 336 000 лева с ДДС
 
     
Tesla губи първото място при марките в този сегмент от пазара, изпреварена само с три бройки от Hyundai. 
  
 

ТОП 10, марки

Hyundai - 107
Tesla - 104
BMW - 62
Volkswagen - 50
Kia - 42
Citroen - 38
Volvo - 35
Renault - 33
Porsche - 31
Mercedes - 28
MINI - 28

Шестицата на най-популярните марки за електромобили се допълва от BMW, Volkswagen, Kia и Citroen. В челната десетка за първи път попада Porsche, която само с два електрически модела (Taycan и Macan EV) е успяла да продаде повече EV, отколкото Mercedes с техните 10 различни електромобила.

При отделните модели с най-голям ръст са Hyundai Ioniq 5 - 223%, BMW iX2 - 157%, и Volkswagen ID.7 - 109%. И при трите обаче става дума за твърде скромна база през 2024. Увеличение в броя на регистрациите отчитат също BMW iX1, BMW iX и Tesla Model Y.

На другия полюс, с най-голям спад, са Dacia Spring (-84%) и Kia Niro (-73%). И при двата модела миналогодишният резултат бе подсилен от големи корпоративни поръчки, които не се повтарят сега.
  
   
Най-продаваните електрически модели в България (ГАЛЕРИЯ):


  
     

0 от 500
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато *** проговори тогава китаец ще направи кола която да доживее до 200.000 км
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    да питам за един приател какво стана ще ходим ли до резово наградата от 100 кинта неденоминирани левове си стои условието е който първи стигне от пл народно събрание без да зарежда по пътя
  • #26
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Даа+ ( преди 1 месец )
    Tesla Y 2025 е 25к USD. Клипа е от преди 2 дни, в един обикновен магазин, тип МОЛче. Друго интересно за политиката на китайците, без конкретна марка. При купуване на вноски до 3 години, НУЛА процента лихва. За 5 години, 1% на година. Пих пуснал линкове, но ще има препълване на полето за минусите, като знам клиентелата на сайта тук :).
  • #25
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до 23 ( преди 1 месец )
    Тесла У е 36 000, а не 25 000 в Китай.
  • #24
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С електричка бих отишъл само за бира в супермаркета или най много до летището но само ако съм сигурен че батерията е пълна. Толкова за електрокарите . Когато пътувам в Европа зареждам резервоара на дизела като тръгна от софия и после го зареждам чак във венеция. Относно че китайските алиекспрес еднодневки ще фалират доказаните автомобили колкото шаоми и Опо накараха самсунг и айфон да спрат да правят телефони
  • #23
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Даа ( преди 1 месец )
    Основно се чака завода на BYD в Унгария, да се види на какви цени ще излязат колите от там. Два примера: Tesla Y 2025, в Китай е 25к USD, свободна продажба, никакъв интерес. Тойота Камри /не корола/ 2025, 17k USD, свободна продажба, никакъв интерес. Очаква се да свалят поне с 1/4 цените за да има интерес. Вижте колко са в ЕС/БГ за да разберете какво става. Ако от Унгария излязат на някаква средна цена, ще има раздвижване. Ще дойдат и други. Китайците няма да строят заводи, ако няма продажби.
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    #15, имам две електрички, ама не мога да ти цъкна два минуса, жалко ;)
  • #21
    10 rate up comment 8 rate down comment
    До 20 ( преди 1 месец )
    Айде пак тия легендарни китайски хибриди с извънземно задвижване. И като дойдат в европата харчат бензин като танкове. Нанадолнищата ли са малко, скоростта ли им е висока или гравитацията действа различно, не знам.
  • #20
    8 rate up comment 8 rate down comment
    До 19 ( преди 1 месец )
    Ако знаеш колко неща се промениха за последните пет години. Само до преди две години европейските автомобилни производители се смееха когато им говорят за китайски автомобили и то не без основание. Но миналата година на автосалона в Шанхай бяха шокирани от това което представиха китайците както като технологии, така И като качество и дизайн. Тази година не бяха шокирани а направо ужасени какво са постигнали само за още една година. Особено при електромобилите и хибридите!
  • #19
    10 rate up comment 8 rate down comment
    До 14 ( преди 1 месец )
    От 5 години една камара джипки на МВР са китайски, до сега не си ли ги виждал? Даже вече бракуваха полувината, щото толкова им е ресурса. Астричките ги надживяха. Видя ли фалирали европейски производители заради тези китайки в България?