IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-продаваната кола в България вече е Renault

Toyota и Opel имат най-голям спад сред главните играчи на пазара, Audi е с най-големия ръст

След дълги години доминация на Dacia, Toyota и Skoda, през 2025 най-продаваният нов автомобил в България е вече Renault. Много силните продажби през март и април изкачват на върха у нас Clio, с над 160 бройки аванс пред миналогодишния лидер Octavia и пред Toyota Corolla.
  
      
Renault Clio 2025
  
           
В челната десетка на най-продаваните автомобили има по три модела на Skoda и Dacia, два на Toyota и един на Kia.
 
 

ТОП 10, модели
Renault Clio - 836
Skoda Octavia - 673
Toyota Corolla - 649
Dacia Sandero - 552
Dacia Duster - 533
Dacia Jogger - 423
Skoda Kamiq - 411
Kia Sportage - 385
Toyota C-HR - 372
Skoda Kodiaq - 321

Renault и Dacia, представлявани у нас от швейцарския дилър Emile Frey ("КЕОС София"), са и от малкото марки със значителен растеж на годишна база. Пазарът на нови автомобили като цяло се свива тази година - с 4% под резултатите за първите четири месеца на 2024.

В абсолютен мащаб марката с най-голям ръст е корейската KGM (бившата Ssangyong) - 2100%, но това се дължи на много ниския резултат през 2024 и на една голяма поръчка за 100 автомобила за нуждите на пожарната служба. С трицифрено увеличение на регистрациите могат да се похвалят Fiat и Alfa Romeo. Няколко други марки почти са удвоили резултатите си спрямо миналата година - Audi, Great Wall, Subaru, MINI.

С най-голям спад сред значимите пазарни играчи са Seat (-75%), Isuzu (-66%), Opel (-33%) и Toyota (-22%).
  
   
Най-продаваните марки и модели в България през 2025 (ГАЛЕРИЯ):


 
      

0 от 500
  • #37
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 36 ( преди 1 седмица )
    А др. Путин за пушечно месо никой не ползва, ъ?
  • #36
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 10,за западналяците пропадналяци си все същия съдран цър вул и те ползват за килим пред входна врата,а не след дълго и за пушечно месо на фронта и никога няма да те допуснат в техния кръг. Това е теорията на Сорос изказана от великия Скот Ритер.
  • #35
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Кефи ме колко много специалисти пишат тук, под иначе безсмислени статии, преведени през пръсти.
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Е следа като Дачия удари 60к лева то много ясно, всяко Рено или Нисан е по-добре, от доста време не се прадава 3 цилиндъра, бъркате с Пижо.
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Рено имат симпатични модели, но чистият бензин е основно на 3 цилиндъра и за жалост това е модата при повечето производители с малки изключения. От масовите марки VAG все още предлагат 1.5TSI и 2.0TSI, двигателите на Мазда също за жастие са изключение. Супер неприятна тенденция за намаляване на ресурса. Дори не могат да ме убедят, че е заради еко нормите - 1.0TSI на VW (3 цил.) на Шкода Скала има идентични емисии спрямо 1.5TSI (4 цил.), монтиран пак на Скала - 123-124гр/м2.
  • #32
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до 29 ( преди 1 седмица )
    Ти си математически евнуух. Съжалявам, дори не си струва са ти обяснявам къде и колко грешиш. Трагедията е, че Интернет даде дума на такива като теб.
  • #31
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Интересно как BYD имат около 20 продажби без още да стъпали в България, докато има марки с история в страната, които двама връзват около 50 продажби.
  • #30
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    финансово правило за да си купиш автомобил неразличим от нов но на половин милион реални км е да теглиш кредит като направиш ипотека на жилището си или да продадеш наследствени земи на поколения напред и да нямаш кинти за гуми и за да нети е скъпо горивото да караш с нафта от олио зехтин ири да сложиш газова но да си местния гъзар с пълнолетен йнгтаймер
  • #29
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 20 ( преди 1 седмица )
    "Средна продажна цена на кола в Германия" ?!?! Какво значи средна продажба цена на актив който се продава в диапазона 17 000 до към 3 500 000 Евро? Средната цена на една Сандеро и един AMG One e 3 480 000 Евро! Евала логика!В Top 10 на най-продаваните коли в Германия има 2 с цена над 35 000 Евро, но иначе средната цена е 45 000 Евро? А че това с 6те месеца е дивотия, дивотия е! При условие, че една лична кола се ползва средно 7 години след които има и остатъчна стойност, какви 6 месечни заплати!
  • #28
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Мазда, след 2011 г, приеха нова стратегия - правим външно привлекателни коли, но с евтина и изостанала техника, сглобка и материали. Признавам си, че и аз се вързах. Но след като поживях с нея 2 седмици, измамата блесна на много нива. Каквото и да си приказваме, дизайнът продава.