IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-продаваната кола в България вече е Renault

Toyota и Opel имат най-голям спад сред главните играчи на пазара, Audi е с най-големия ръст

След дълги години доминация на Dacia, Toyota и Skoda, през 2025 най-продаваният нов автомобил в България е вече Renault. Много силните продажби през март и април изкачват на върха у нас Clio, с над 160 бройки аванс пред миналогодишния лидер Octavia и пред Toyota Corolla.
  
      
Renault Clio 2025
  
           
В челната десетка на най-продаваните автомобили има по три модела на Skoda и Dacia, два на Toyota и един на Kia.
 
 

ТОП 10, модели
Renault Clio - 836
Skoda Octavia - 673
Toyota Corolla - 649
Dacia Sandero - 552
Dacia Duster - 533
Dacia Jogger - 423
Skoda Kamiq - 411
Kia Sportage - 385
Toyota C-HR - 372
Skoda Kodiaq - 321

Renault и Dacia, представлявани у нас от швейцарския дилър Emile Frey ("КЕОС София"), са и от малкото марки със значителен растеж на годишна база. Пазарът на нови автомобили като цяло се свива тази година - с 4% под резултатите за първите четири месеца на 2024.

В абсолютен мащаб марката с най-голям ръст е корейската KGM (бившата Ssangyong) - 2100%, но това се дължи на много ниския резултат през 2024 и на една голяма поръчка за 100 автомобила за нуждите на пожарната служба. С трицифрено увеличение на регистрациите могат да се похвалят Fiat и Alfa Romeo. Няколко други марки почти са удвоили резултатите си спрямо миналата година - Audi, Great Wall, Subaru, MINI.

С най-голям спад сред значимите пазарни играчи са Seat (-75%), Isuzu (-66%), Opel (-33%) и Toyota (-22%).
  
   
Най-продаваните марки и модели в България през 2025 (ГАЛЕРИЯ):


 
      

0 от 500
  • #28
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мазда, след 2011 г, приеха нова стратегия - правим външно привлекателни коли, но с евтина и изостанала техника, сглобка и материали. Признавам си, че и аз се вързах. Но след като поживях с нея 2 седмици, измамата блесна на много нива. Каквото и да си приказваме, дизайнът продава.
  • #27
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 месец )
    Тези мазди дето ги гледате са внос от щатите и след 100к са за кофата за това са масови купени на търг за без пари в САЩ .Хонда и тойота в САЩ хората си ги карат и не ги хвърлят за това тук са рядкост новите модели и нямат нищо общо с купените от магазина в бг.
  • #26
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до 25 ( преди 1 месец )
    В по-бюджетния клас, Шкода, Рено и Ситроен нямат алтернатива.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Волво ( преди 1 месец )
    Мен ме изненадва, че Волво имат немалко продадени автомобила (някъде попаднах, че са около 130 към края на април), при все че са нагърмели едни цени
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 22 ( преди 1 месец )
    Мазда сякаш е закърпила положението или поне доста често попадам на нови техни коли, както и на реклами.Докато Хонда не знам как кретата. Бях попаднал, че към края на март имаха под 50 продадени автомобила от началото на годината.За Субару нямам много впечатления, но изглеждат малко като спрели във времето.На кои марки е по-добре да се заложи?
  • #23
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 1 месец )
    Колко самоуспокоилковци в тая рекламка - демек, не съм единствения балък дето си е купил рено! ))))))
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до 21 ( преди 1 месец )
    Да, Хонда продава много малко коли в Европа. Цените им са толкова нереалистични, че трябва да си пълен мозъчен евнуух, за да си купиш. Като качества са някъде в 90-те, но това е друг въпрос. Марки като Хонда, Субару и Мазда показват много добре колко потресаващо необразовани и неадекватни хора има на пазара.
  • #21
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Хонда ( преди 1 месец )
    Аз не знам Хонда дали имат някаква страргия в България, при все че година след година продажбите им са изключително ниски.Не знам дали и в другите европейски държави е така
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 14 ( преди 1 месец )
    Поне няколко пъти съм те виждал да разпространяваш тази потресаваща глупост. В Германия, средната брутна заплата е 50 хил. Нетно остават 32,5 хил. - 2700 евро на месец. 6 заплати са 16 хил евро, което е под цената на най-евтината кола на пазара. РЕАЛНО, средната продажна цена на кола в Германия е 44,5 хил. евро, или почти 3 пъти над твоята дивотия.
  • #19
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойота са доста надценени, а тук не са евтини като в САЩ, същото важи за корейците и за Хонда, а хонда и останалите са по-добри единствено водят в разхода но ако взимаш кола за 80к и те притеснява разхода, хмхм съмнителен си.