IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-продаваната кола в България вече е Renault

Toyota и Opel имат най-голям спад сред главните играчи на пазара, Audi е с най-големия ръст

След дълги години доминация на Dacia, Toyota и Skoda, през 2025 най-продаваният нов автомобил в България е вече Renault. Много силните продажби през март и април изкачват на върха у нас Clio, с над 160 бройки аванс пред миналогодишния лидер Octavia и пред Toyota Corolla.
  
      
Renault Clio 2025
  
           
В челната десетка на най-продаваните автомобили има по три модела на Skoda и Dacia, два на Toyota и един на Kia.
 
 

ТОП 10, модели
Renault Clio - 836
Skoda Octavia - 673
Toyota Corolla - 649
Dacia Sandero - 552
Dacia Duster - 533
Dacia Jogger - 423
Skoda Kamiq - 411
Kia Sportage - 385
Toyota C-HR - 372
Skoda Kodiaq - 321

Renault и Dacia, представлявани у нас от швейцарския дилър Emile Frey ("КЕОС София"), са и от малкото марки със значителен растеж на годишна база. Пазарът на нови автомобили като цяло се свива тази година - с 4% под резултатите за първите четири месеца на 2024.

В абсолютен мащаб марката с най-голям ръст е корейската KGM (бившата Ssangyong) - 2100%, но това се дължи на много ниския резултат през 2024 и на една голяма поръчка за 100 автомобила за нуждите на пожарната служба. С трицифрено увеличение на регистрациите могат да се похвалят Fiat и Alfa Romeo. Няколко други марки почти са удвоили резултатите си спрямо миналата година - Audi, Great Wall, Subaru, MINI.

С най-голям спад сред значимите пазарни играчи са Seat (-75%), Isuzu (-66%), Opel (-33%) и Toyota (-22%).
  
   
Най-продаваните марки и модели в България през 2025 (ГАЛЕРИЯ):


 
      

0 от 500
  • #17
    14 rate up comment 1 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 2 седмици )
    Добро съотношение цена/качество и приемливи разходи за поддръжка. А и дизайнът на Рено е съвсем приличен. Това са предпоставки за по-големи продажби. Тойота поскъпнаха много, а не предлагат нищо различно.
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 15 ( преди 2 седмици )
    тук няма кой да те разбере, повечето нямат дори за Деу Есперо...
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    финансово правило е че стойността на автомобила не трябва да по висока от 5 % от притежаваните активи
  • #14
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Финансовото правило при покупка на автомобил е цената да не надвишава 6 месечни заплати. Ако приемем, че следната заплата в София е около 3 000 лева, то повечето хора могат да си позволят автомобил до 20 000 лв., а цените на новите автомобили започват от около 40 000 лв., т.е. хората със средни доходи у нас по принцип не могат да си позволят нов автомобил.
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 2 седмици )
    В края на миналата година имаше коментар, че една от причините за рекорд откъм продажби са няколко големи поръчки от страна на МВР и други агенции/министерства.Изборът на нов автомобил с цена под 40 хил. е сведен до минимум.
  • #12
    5 rate up comment 11 rate down comment
    до 11 ( преди 2 седмици )
    Съображението ти е безсмислено. Първо, продажбите си вървяха в подобни граници и към 2018 г, преди да започне поскъпването. Второ, миналата година беше рекордна по продажби, въпреки рекордните цени. Трето, в по-бедните държави като Гърция хората просто си купуват евтини, малки модели без екстри и ги карат по повечко години. Никой не те кара да купуваш Мерцедеси.
  • #11
    11 rate up comment 9 rate down comment
    До 10 ( преди 2 седмици )
    Ако имаше по-достъпи автомобили, предполагам, че това щеше да се случи, но посшедните години цените са до небесата.Дори бюджетни решения са около 40 хил.Неслучайно продажбите са надолу и в ЕС, и в САЩ.
  • #10
    16 rate up comment 7 rate down comment
    до 1 ( преди 2 седмици )
    Хубава московска опорка!Хората не са бедни, а държавното ни законодателство и контрол са престъпни. Ако бяхме като западна европа, че дори като Гърция или Италия, които наказват финансово старите, замърсяващи коли, продажбите на нови коли в БГ щяха да се вдигнат тройно само за 1 година.
  • #9
    2 rate up comment 12 rate down comment
    до долния ( преди 2 седмици )
    и така надали ще има такива балъци
  • #8
    3 rate up comment 17 rate down comment
    рено.БГ ( преди 2 седмици )
    Насаааам народеее! Продаваме рена на килограм! Който купи 2 рена ше има подарък една дачийка за тъщата!