Световната премиера на новия Mercedes GLC с EQ технология (т.е. електрическият GLC) ще се състои на 7 септември, непосредствено преди откриването на автомобилното изложение в Мюнхен. Германският производител обаче реши да подразни публиката, като покаже как изглежда конкурентът на BMW iX3 отвътре. Едно е ясно - по-голям дисплей едва ли е възможен.

Големият конкурент BMW вече разчита на голям 17,9-инчов централен дисплей и друга екранна лента, която се простира, макар и много тънка, през цялата широчина на салона. Сега базираната в Щутгарт компания издига технологията на екраните на своя електрически средноразмерен SUV с още една крачка напред.
Централният елемент в салона новият MBUX Hyperscreen, който „издига интериорното изживяване до безпрецедентно ниво“. „Величествено плаващият“ екран постига това предимно благодарение на невероятно големия си размер. С размер на екрана от 99,3 сантиметра (39,1 инча), той наистина е най-големият екран, инсталиран някога в Mercedes.
Следвайки философия, подобна на тази на електрическия флагман EQS с арматурно табло, изцяло „покрито“ с екрани, новият флагмански инфотейнмънт на германския производител безпроблемно комбинира цифровото табло, мултимедийната система и екрана, посветен на пътника, в един дисплей.

Освен с размера си, големият екран се откроява със своята четливост и ясна дефиниция. Функциите, предлагани от тази нова мултимедийна система, са подобни на тези, които са налице и при други скорошни модели на Mercedes, но всичко е показано по-ясно с най-важните контроли, които винаги са пред очите (като тези на климатика) и частта, предназначена за арматурното табло, която лесно се конфигурира чрез бутоните на спиците на волана. Централната част, където се управлява мултимедийната система, реагира на допир и поема логиката на менютата на мобилния телефон с доста интуитивно оформление.
Частта от дисплея, предназначена за пътника, от друга страна, може автоматично да затъмнява от очите на водача, за да позволи възпроизвеждане на видео по време на шофиране, без да причинява разсейване. И говорейки за разсейване, инженерите на Mercedes обещават, че целият интерфейс е проектиран така, че да поддържа концентрацията на водача висока, особено през нощта.
Като оставим дисплея настрана, кабината на новия Mercedes GLC разполага с нов централен тунел, оборудван с голяма жабка, две поставки за чаши и две подложки за безжично зареждане за смартфони. Нови са и контролите за регулиране на електрическите седалки на панелите на вратите и дизайна на дръжката и високоговорителите.


0