IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

1041 кВт: Mercedes-AMG GT XX чупи рекорд за мощност на зареждане

Електрическият концепт успя да достигне мощност от 1 мегават за по-малко от секунда след свързване към зарядната станция

Mercedes-AMG GT XX постави нов рекорд, след като счупи 25 други - когато беше свързан към експериментално зарядно устройство, електрическият концепт успя да се зареди с ток над 1 мегават, а пиковата стойност беше 1041 кВт. Отне по-малко от секунда от момента на свързване към станцията. GT XX успя да поддържа това ниво на зареждане в продължение на 2,5 минути.


Mercedes-AMG GT XX


За публичния експеримент беше използвана станция от италианския производител Alpitronic, с който Mercedes-Benz възнамерява да си сътрудничи в разработването на собствена мрежа за зареждане. Alpitronic предостави експериментално зарядно устройство с работно напрежение над 800 кВт, интелигентна система за управление на температурата и специален CCS кабел, който може да обработва до 1176 ампера ток. Самата концепция разполага с експериментална батерия с усъвършенствана охладителна система, която ще се появи в серийните автомобили през 2026.

Само за една минута GT XX успя да прехвърли 17,3 кВт/ч. Това е еквивалентно на пробег от 128 км според цикъла WLTP или до 100 км според цикъла EPA.


Mercedes-AMG GT XX


Mercedes-Benz ще започне да използва бързи зарядни устройства Alpitronic в собствената си мрежа за зареждане в Европа и Северна Америка от 2026. Alpitronic предлага следното решение: външен захранващ блок, осигуряващ до 1000 кВт, с няколко точки за свързване и система за оптимално разпределение на натоварването между тях. Една точка за зареждане може да осигури до 600 кВт.

Предполага се, че зареждането на такива станции ще отнема малко повече време от зареждането на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Като пример е даден Mercedes-Benz CLA, чийто пробег може да се увеличи с 325 километра при 10-минутна сесия на зареждане.


Mercedes-AMG GT XX


До края на десетилетието мрежата на марката ще разполага с 10 хиляди станции, където ще бъде възможно зареждане не само на електрически автомобили Mercedes-Benz, но и на автомобили с батерии от други марки. На всеки хъб Mercedes-Benz ще разположи от 4 до 30 точки за зареждане.

Що се отнася до Mercedes-AMG GT XX и неговите рекорди, вече има повече от две дузини от тях. Например, за осем дни електрическият концепт измина разстояние, равно на обиколката на Земята на екватора, а именно 40 075 км, а също така счупи рекорда за издръжливост на китайския XPeng P7, като измина 5479 км за 24 часа почти непрекъснато движение.


0 от 500
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Flaviana ( преди 3 месеца )
    Крайно време е анонимни алкохолици да спрат да се изказват под такива теми. Арогантно и нападателно, без да разбират нищо. Пост след пост. Каква е идеята? Висиш цял ден да пишеш след хората, мислейки, че си прав. Пълен смях от напъни на клавиатурни плъхове. Карай си тротинетката и да не ти пука, нали я зареждаш за само 3 часа
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Забравих. Като вземем предвид и 5-600 км пробег с които си тръгнал първоначално, заредени от домашния контакт, горе-долу за 2000 км пробег съвременните електромобили трябва да спрат за 12 минути - по 6 минути на всеки 1000 километра от 2000 километра маршрут - точно колкото да заредиш бензин.
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 11. Нещо не щя да клъвнеш на офертата да платиш по 100 лв на всеки който стигне А тези които не стигнат да ти платят на тебе по 100 лв да видим кой ще взима и кой ще дава? И все пак ако се върнем към статията, Какъв проблем виждаш да се спре за 1 минута зареждане за всеки 128 километра които не ти достигат до крайната точка? Примерно да спреш за 10 минути на всеки 1280 км пътуване? Или все още ти се вижда загуба на време и ще чакаш да станат пет минути
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    гледам през празниците дани шаро и компания ходили с кола взета от мутропфуе до лозенец което е на морето обаче се наложило да зареждат по пътя защото електроните нещо били следотпускарска депресия и не им се отдавало много енергия каквато пишело че можели преди време имаше една компания от стотина ентусиасти да ходим до резово без да зареждаме по пътя и да питам като попфолк дива ималииии лудиии до резовововово давам 100 кинта за първия който пристигне с прахосмукачка без да зарежда по пътя
  • #10
    3 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 9. Коментари в които изброявам факти и правя анализ на статията като добавям нов контекст върху който могат да се градят ТЕХНИЧЕСКИ дискусии. Всъщност новината е обобщение на всичко което ви говоря от години и антиелектриците непрекъснато питат - къде в Европа да зареждаме 520 км за 5 минути. ЕТО ЧЕ ВЕЧЕ Е РЕАЛНОСТ и това " ще ще ще" сега чакаме останалите 90 коментара в които антиелектриците ще отричате реалността и ще броите Колко броя коментари изпълнени с факти и практически примери
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    айде пак от 10 коментара 12 са радиоточката
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Един истински журналист щеше да наблегне на истинската новина и да вкара контекст от българската действителност. Новината не е за някакъв mercedes, А за зарядните станции на Алпитроник. Същите зарядни станции които виждате навсякъде в България. Наистина много добри зарядни станции, което е и причината в България да е една от най-надеждните зарядни инфраструктури в Европа и дори в света с над 99% uptime. И точно те започват производството на мегаватови зарядни станции - скоро и в България
  • #7
    2 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 4. Много ти е бледа точицата. Сарказмът също. Mercedes да тича срещу китайците не може да ги настигне. Още преди няколко месеца зареждаха С 1300 kW, но шекерчо си живее в ехо камера и се прави че не вижда това което не му харесва, като всеки антиелектрик. Виж че и мисленето на 100% от антиелектриците е еднотипно - "този харесва дадена народност, марка, личност или технология и само тях хвали, като постоянно напада и говори глупости за другите народности, марки, личности и технологии
  • #6
    4 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 5. Ти какво очакваш от шекерчо? Когато си функционално неграмотен Не само че не разбираш какво ти казват останалите, а се изразяваш функционално неграмотно и не можеш да поддържаш контекста на написаното. Тези 325 км се зареждат на сегашното поколение mercedes - по-бавно от тесла модел 3 от 2017. Докато китайците днес зареждат 520 км за 5 минути. Ти колко пъти си чакал на бензиностанцията 5 коли пред тебе, които зареждат 5 минути и още 5 минути плащат? Колко ти отне?
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    ostavime ( преди 3 месеца )
    И пак е безумно. 10 минути за 325 км. Ако има само 5 коли пред теб ще се наложи да чакаш 1 час, за да заредиш за 300 км. пробег. Няма логика!