IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия каза „НЕ“ на забраната на двигателя с вътрешно горене

Няма да се съобразим с плановете на ЕС, категоричен е финансовият министър

Германското правителство няма да се съобрази с плановете на ЕС за забрана на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Това обяви финансовият министър Кристиян Линднер в реч през Асоциацията на германските индустриалци (BDI).


двигател


„Все още има пазарни ниши, в които двигателите с вътрешно горене ще бъдат разрешени. Решението на Европейския парламент е погрешно и германското правителство на е съгласно със законодателството в ЕС по този въпрос“, заяви министърът.

Линднер е част от германската Либерално-демократическа партия, която в момента е мнозинство заедно със СДП и „Зелените“. Той уточни, че позицията на правителството не означава, че Германия няма да продължи да играе водеща роля в екологичния преход и разпространението на електрически превозни средства .

Министърът посочи, че все ще има региони в света, в които електрическата мобилност не може да бъде въведена още много време. Забраната за пълната продажба на двигатели с вътрешно горене в Европа обаче ще накара производителите да спрат разработването на този тип агрегати, които биха могли да бъдат полезни на други континенти.

Министърът на транспорта на Германия - Волкер Висинг, също споделя мнението на колегата си. Той е категоричен, че е добре да се проявява гъвкавост, за да може да бъдат избрани най-правилните решения.

Самият процес за окончателно одобрение на забраната, която вече беше одобрена от Европейския парламент, е все още дълъг. Предстоят обсъждани и разговори между компетентните комисии на Европейския парламент, след това между Европейския съвет, Комисията и Парламента. Окончателното решение ще бъде взето през есента.

0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да се върнем на думата. Значи синтетичните горива се произвеждат от природен газ и въглероден диоксид като за производството на горивото за изминаване на 100 километра, се изразходва газ с който могат да се изминат 300 км с автомобил на газ плюс още електрическа енергия с която могат да се изминат 500 км с електромобил.Понеже си много умен ще се радвам да ми обясниш на нас тъ пи те как тогава синтетичния газ е по-чисто гориво? За 100 километра замърсява колкото за 800!
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    И какво смешно или противоречащо на зелената сделка има при положение че възобновяването на въглищните централи е за 2 години и планират да спрат всички до 2030г. докато ние ще затворим нашите до 2038г.
  • #27
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    тази утопия с електромобилите разни футуролозипи визионери фантасти цял век я натрапват но ще си остане средство за индивидуално придвижване в богати държави и мегаполиси с развита инфраструктура за зареждане и при наличие на домашни гаражни станции друг шанс нямат тролейбусите това да пътуваш и да висиш с часове на зарядни докато ти дойде ред и зареждането ще е на квотен принцип който иска да заповяда в бъдещето на мобилността с цените на фосилните горива няма да можете да пътувате за кафе
  • #26
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А тъй като в хода на производствения процес се извлича въглеродът от атмосферата, той помага за компенсиране на емисиите от двигателите, които действително изгарят горивото (въпреки че проблемът със замърсяването на въздуха остава). Акъл, акъл ви липсва и никога няма да го имате. Нали през цялото време плюете възобновяемите източници?
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Икономиите от мащаба и по-нататъшното развитие на технологиите биха могли да намалят още разходите, но вероятно синтетичните горива никога няма да бъдат толкова евтини, колкото бензинът и дизелът, които купуваме днес. Но цената едва ли ще бъде най-важното в случая. Необходима е много енергия, за да се случи този процес, но тази енергия може да бъде генерирана от възобновяеми източници като вятърни или слънчеви централи. А тъй като в хода на производствения процес се извлича въглеродът от атмосфе
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Но и други малки фабрики сега започват да произвеждат и ползват синтетични горива, а ако всички петролни компании решат да преминат към синтетични горива, предлагането може да покрие търсенето. Проблемът засега е цената, която в случаят на Порше е 10 долара за литър. Германският производител изчислява, че може да я свали до 2 долара за литър до 2030 г.
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Заводът на Порше в Чили, който бе изграден в партньорство със Siemens Energy, AME, Enel и Чилийска нефтохимическа компания, е единственото мащабно съоръжение за производство на синтетични горива в света. Всички други опити са лабораторни. Плановете са заводът да произведе 130 милиона литра през тази година и до 550 милиона литра годишно до 2026 г. нищожно количество, имайки предвид, че само САЩ използват над 460 милиарда литра на година.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Ей пращиш от акъл как да вземем като от "безгрешни" като теб не остава за другите. Синтетичните горива нямат нужда от схема за нефт а и нефта няма да го спрем за 1 ден и пак ще го ползваме за самолети, пластмаси, кораби, стари коли и т.н. А тази забрана може да се отмени ако най-голямата икономика в ЕС е против особено ако и други се присъединят
  • #21
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как точно ще произвеждате водород? Акъл, акъл ви трябва, ама няма! А въглеродният диоксид?
  • #20
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ха-ха, те Германия и Австрия отварят наново и въглищните централи, егати и зелената сделка егати и европейския съюз дето всеки си прави каквото иска само не и България.