IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водещите автомобилни държави в ЕС протестират срещу забраната на ДВГ

Франция, Германия и Италия определят решението като „убийство на индустрията“

Решението за пълна забрана на двигателите с вътрешно горене от 2035 г. мина на първо четене в Европейския парламент преди дни, но то среща яростна критики от страна на представителите на автомобилната индустрия, както и на властите в някои държави от ЕС.


забрана ДВГ


Френските автомобилни производители единодушно осъдиха евентуалната забрана и я определиха като „стъпка към неизвестното, която ще унищожи автомобилната индустрия“. Същото сториха и водещите автомобилни компании от Германия, така че предстои да видим дали тези държави ще се съобразят със забраната, приета от европарламента.

Френският евродепутат Карима Дели заяви пред Euroctiv, че автомобилната индустрия прави всичко възможно да изтрие 2035 г. като крайна дата за забраната. На свой ред, най-голямата политическа сила в европарламента - Европейската народна партия, също се опитва да смекчи текста на решението

„Не мисля, че ще има клиенти за електрическите автомобили, тъй като те са два пъти по-скъпи от тези с двигатели с вътрешно горене. В същото време станциите за зареждане все още са прекалено малко, а разстоянията между тях са големи. Франция, например, ще има нужда от 1 милион зарядни станции до 2030 г., а сега техният брой е едва 60 000“, коментира Люк Шател, президент на френският профсъюз в производството на автомобили (PFA).


забрана ДВГ


На свой ред министърът на икономиката на Франция - Бруно льо Мер, определи решението като „революционно, но положително“. Той добави, че до 2035 г. трябва да се свърши още много работа, като покани на среща представителите на автомобилните производители.

В същото време министърът на икономическото развитие на Италия – Джанкарло Джорджети, нарече решението за забрана на ДВГ „евтаназия на автомобилната индустрия“. Пред вестник „Месаджеро“ той беше категоричен, че „бъдещето на автомобилите не трябва да бъде само електрическо“.

„Подобна забрана е подарък за Китай, тъй като той има предимство при електрическите превозни средства. Социалните и икономически последици за Европа – най-вече за страни като Италия, Германия и Франция ще бъдат жестоки. Не бива да оставаме глухи за гласовете на предприемачи и работници и техните основателни притеснения“, коментира министърът.


забрана ДВГ


Властите в Италия настояват за по-бавен преход към електрификация, който войната в Украйна изостря допълнително. Конфликтът вече разкри зависимостта на страната от руския газ, като неговото задълбочаване поставя автомобилната индустрия в страната в още по-тежко положение.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Аматьор ( преди 1 година )
    Нещата не опират само до това какво иска населението. Петролът е много повече от ,,гориво". Става дума за геополитика, за баланс м/у внос и износ, за финансиви потоци и най вече на къде се насочват те. Народа също така не иска и петролни войни, а Европа неможе и да ги осъществи без помоща на САЩ. Колите с ДВГ са евтини само на пръв поглед, контролът над страни като Либия, Ирак, Русия и тнт е доста скъп, ако изобщо е възможен.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    PLAID какво вземаш?
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Може да стане така: за гражданите и бизнеса пълна забрана на двг, за правителство и военни ползват двг.
  • #10
    2 rate up comment 8 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Едни мастити индустриалци си дерат ризата и вият като обран грък, понеже лапачката приключи... Не могат да правят коли без ауспух, дето не вървят на оцет, олио и пелети? Ciao, ragazzi! Само на излизане оставете вратата отворена да се отмирише!
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    В цялата модерна военна история, военнокомандващи като вице-адмирал Takeo Kurita, генерал George S. Patton, admiral Thomas Moorer и др. говорят: губиш войната като ти свърши горивото. Май 2003-та, операция Свобода за Ирак. Генерал James Mattis с прякора "Бясното куче" командва Първа дивизия на корпуса на морската пехота при бързото настъпление до Багдад и избухва: "Department of Defence must unleash us from the tether of fuel!" (Министерство на Отбраната, отвържете ни от връзката с горивото!)
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Дронове, електромагнитни оръжия (rail gun), много по-далекобойни от конвенционалните, ядрени микрореактори под земята с големината на 20-футов контейнер, произвеждащи енергия колкото цял танкер с нафта. Как ще скриеш един танкер, един петролопровод и конвоите с гориво от врага? Най-много жертви има при охрана на цистерни. Повече, отколкото в бойни действие. Докато контейнера само един хеликоптер го носи. Стоят Hummer EV някъде в пустинята и се зареждат от сгъваеми панели ново поколение
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не но има танкове с газотурбинни двигатели имало е и тскива коли 50-те в Сащ на ГМ въптеки това тия коли не са се наложили
  • #6
    18 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическите коли не могат да заместят истинските автомобили и това е ясно на абсолютно всички инженери в автомобилната индустрия. Дори и след 100 години двигателя с вътрешно горене ще си остане незаменим. За да разберете за какво става дума просто следете развитието на военната техника. Когато военните машини се откажат от ДВГ значи наистина има смисъл. Военните винаги ползват най добрите технологии. Ако можеше да се разчита на ел.танкове досега да са го направили и да са зарязали двг..
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 година )
    Опита на евродепутатите да забранят ДВГ е опит да спонсоритат и регулират една умираща промишленост. Колите с ДВГ от Европа скоро ще са при телефоните от Европа, при телевизорите, при компютрите. Сладкият живот свърши. Китайци и американци са много по-напред в електромобилите. Само драконови мерки могат да размърдат дебелите чичковци, които лапаха безметежно дълги години бонуси за нищо. Да не говорим пък за енергийната криза, която подкопава конглокентноспособността на европейските производители.
  • #4
    23 rate up comment 2 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    Ами нека направят запитване или референдум, за да се убедиш колко не си наясно с нагласите на хората, които не искат да им се налага нещо насила, т.е. електричките. Ако електрокарите са по-добри, то те по естествен път ще се наложат, а не чрез насилствени методи, протекции и финансиране с бонуси и какво ли не.