IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Забраната на ДВГ – защо най-трудното тепърва предстои?

В Германия разцеплението вече е факт - както между политиците, така и при производителите

Държавите от ЕС ще забраниха продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г. Това предложение беше прието от европейския парламент и по всичко изглежда, че законовите спънки по пътя към неговото реализиране ще бъдат преодолени. Предстои обаче най-трудната част – формиране на обществено мнение в развитите европейски държави, което да подкрепи промяната. В противен случай нейното осъществяване ще много трудно, предупреждават експерти от индустрията.


двигател


Това с най-голяма сила важи за Германия, където автомобилите винаги са били и ще бъдат много „емоционална“ тема за населението. В страната все още има много политици, които не са убедени, че забраната ще влезе в сила през 2035 г. Фолкер Висинг, министър на транспорта и цифровата инфраструктура, вече заяви, че решението на Европейския парламент „не е прието“, а финансовият министър Кристиан Линднер посочи, че то е в противоречие на коалиционното споразумение между управляващите германските партии.

Факт е, че забраната предизвиква много противоречиви реакции. Екологичните организации, които имат свои представители във властта, твърдят, че ще ограничат продажбата на бензинови и дизелови автомобили още през 2030 г. Някои автомобилни компании също подкрепят забраната и са готови да „скъсат с миналото“.


електромобили


Най-големият производител Volkswagen нарече проекта на ЕС „осъществим, макар и амбициозен“. От концерна обявиха, че са очаквали подобно решение и то е „единственият екологичен, технологичен и икономически значим начин за подмяна на двигателите с вътрешно горене възможно най-бързо.”

Засега от Volkswagen Group обаче не са посочили конкретна дата за отказа си от използване на конвенционалната технология на двигателя с вътрешно горене и това предизвиква остри критики от страна на еколозите в Германия. Други производители – като Mercedes-Benz, например, обаче са готови с конкретен срок. Той е 2030 година, но се отнася само за пазарите, които позволяват продажбата на изцяло електрически превозни средства.


електромобили


Производителите обаче посочват едно много важно условие за пълна електрификация – държавите от ЕС да вземат политически мерки, като на първо място бъде осигурено достатъчно снабдяване с батерии за електромобили, както и бързо разширяване на инфраструктурата от зарядни станции.

Дори в уредена страна като Германия броят на зарядните станции за електромобили е много далеч от желаното. Сега те са достатъчно за да се справят с настоящия брой превозни средства на ток, но няма да стигнат за многомилионен автомобилен парк. Това е констатация на експертите от TUV, на които немците безпрекословно вярват.


електромобили


В момента зарядните станции работят в рамките на бензиностанции, в супермаркети и др., но шофьорите са принудени да отделят твърде много време на тях. Експерти посочват, че има още време до 2035 г. за подобряване на технологията на батериите и мрежата за зареждане. За да може обаче Германия да се справи с пълното преминаване към електромобили, колите на ток трябва да имат пробег от 1000 км с едно зареждане, да има зарядни на „всяко кръстовище“ и, разбира се, цените да бъдат приемливи за всички потребители на електрически превозни средства. В противен случай идеята ще се провали.

Позицията на Mercedes-Benz за по-ускорен преход към електрическа мобилност се споделя от други автомобилни производители. Jaguar, например, е готов да направи това след 3 години, а в периода до 2035 г. всички автомобили на концерна Stellantis (Fiat Opel, Peugeot и др.) ще се зареждат от контакта. Подобно намерение имат и във Ford, откъдето открито подкрепиха пълната електрификация на автомобилната индустрия.


електромобили


Въпреки добрите намерения, експертите са на мнение, че при дебата за „края на двигателя с вътрешно горене“ автомобилът не трябва да се разглежда самостоятелно - трябва да се мисли как новите технологии се комбинират с други видове транспорт, независимо дали по вода или по въздух.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако все пак ти е фатално да изгубиш 15 минути повече, да поговорим за пари?Средностатистическият собственик на електромобил в момента със сигурност разполага с гараж. 60 киловатчаса са 10 лв.Сложи още 60 лв на връщане, по най-скъпата цена закръглена нагоре за по-лесно -лев за киловатчас. Станаха 70 лв за 850 км.Ти колко гориво ще сипеш за 850 км? Над 200 лв. при аналогичен автомобил. Сега остава въпроса, дали ще спреш за 15-30 минути, ако някой ти даде 130 лв бонус за спирането?
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Дрън-дрън. Просто не си се поинтересувал, че навсякъде по магистралите и главните пътища в България вече има бързи зарядни по 150 киловата през стотина километра или по-малко. Има един много показателен тест в ютуб с тесла модел 3 от София до Слънчев бряг със 130 км/ч без нужда от зареждане - 420 км с 60 квч. На която и да е от петте зарядни дотам и обратно, ще се наложи да спреш 15 минути в едната посока и 15 в другата - една цигара плюс тоалетна. Толкова ли ти е фатално?
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    10-ти, не ти ли се струва, че имаш много АКО + че разглеждаш много оптимистичен вариянт? Отделно си ограничен само до Бъгария. 850км с Т3 с моя стил на каране, ги виждам 2 спирания х30-40' (поне), което автоматично ми слага 1-1.5ч отгоре. И не е само въпроса да мина 850км на куп, а автономията, че не се налага да се озъртам постоянно за контакт и да хвърлям боб дали е празен или не.
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    10-ти ела да видиш в Германия как зарядните вече не стигат и чакат с електричките на опашка да заредят. Пълна лудница е. Особено на бензиностанции по аутобаните и на търговски центрове в близост до големи пътни артерии. Само ще кажа, че в Германия БЕЗПЛАТНИ СТАНЦИИ НЯМА, за да не си помисли някой, че това са безплатни и заради това много хора гледат там да заредят. Плаща се и е доста солено между 0,6-1 евро на кВч. Отделно Германия запали въглищните ел.централи и тока е от въглища. Много еко е!
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    "Аз 500км ги минавам за 3-4д и то не в града за цигари....В момената изминавам 850км (с каране около 150), зареждам за 5-10мин."Е какъв ти е проблемът, ако на всеки паркинг има зарядни, на които можеш да зареждаш през нощта и/или на работното място докато автомобилът стои паркиран?В България няма такова разстояние, за да изминеш 850 км без спиране, но ако имаше, колко време мислиш, че ще ти трябва за зареждане, за да го изминеш, ако тръгнеш със заредена батерия с Tesla модел 3?
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. При повишаване на търсенето и липса на предлагане цените се вдигат. Но си пропуснал, че и обратното е в сила.Вече се разработват нови мини за материали и фабрики за батерии, защото в момента са много печеливш бизнес заради високите цени. Това ще създаде свръхпредлагане и ще бутне цените. А остана и да обясниш Как си представяш Тесла да произвежда ДВГ и защо, като в момента има най-големия брутен марж на печалбата на продаден автомобил, въпреки че качи цените много пъти?
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Как 35-та бе, тия времето го нямат за нищо. Гърне и човек нямат място заедно. В джунглата, в пустинята и по полюсите - там си чЕши крастата
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пазара се определя от потребителя, което ще рече че като наближи 2035г., ще удължат срока с още 50тина години. Материалите нужни за производство на батерии и електромотори ще продължават да поскъпват, което ще рече че това ще стане и с електричките. От там, за да печелят автопроизводителите ще се наложи да произвеждат двг. Който има минимална представа от икономика и маркетинг, няма да ръси тук идиотщини и да бълнува пасатори и вибратори.
  • #6
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    5-ти, няма екология при ел. коли. Това е като да си изхвърляш бoклука в кофата на съседа и да казваш, че не правиш ***. Просто преместване на СО2 от аспуха на централата. Но еко-заблудените, забравят че въздуха се движи и няма да седи само над комините, отделно че не ги интересува дали тока е от въглища или АЕЦ, но живеят с розовите очила, че идва от фотоволтаици и не отделят емисии. При употребата, ел. коли също отделят ФПЧ (накладките примерно)
  • #5
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Много скоро ще се изправят пред бруталната реалност - суровините за ел са скочили 3-4 пъти, следващите 5 години тези 4 ще се умножат по още 4. Европа вече почти не произвежда автомобили, производството е съсредоточено в Азия и още един отлив ще е пагубен за икономиката... а да не забравяме и, че "водещите" икономики обявиха възраждането на Въглищните ТЕЦ - тоест е абсурдно да говорим за някаква екология въобще. Даже почнаха да обявяват превозно средство с "ЛОКАЛНИ" нулеви емисии! За да не лъжат!