IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европарламентът подкрепи забраната на автомобилите с ДВГ

Депутатите приеха и по-строги екологични стандарти от 2030 г.

Европейският парламент подкрепи предложена от Европейската комисия забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) в ЕС през 2035 г., която е част от борбата срещу климатичните промени. Тя предвижда производителите на автомобили да намалят със 100% нивата на вредни емисии (СО2) до средата на следващото десетилетие.


екология


Гласуването беше много оспорвано, като беше прието с 339 гласа, докато 249 депутати бяха против, а 24 се въздържаха. Законодателите на ЕС също одобриха 55% намаление на CO2 от автомобилите през 2030 г. в сравнение с 2021 г. Досега тази цел пред производителите на автомобили беше 37,5%.

Решението на парламента беше приветствано от екологичните организация. Една от най-активните – неправителствената „Транспорт и околна среда“, базирана в Брюксел, обяви, че гласуването предлага „голям шанс за по-бързо предотвратяване на бързото изменение на климата“.

В същото време обаче лобистката група на германската автомобилна индустрия VDA заяви, че депутатите са „игнорирали липсата на инфраструктура за зареждане в Европа”. Те бяха категорични, че това е „решение срещу иновациите и технологиите“, позовавайки се на исканията на индустрията синтетичните горива да бъдат освободени от забраната – нещо, което европейските законодатели отхвърлиха.

Въпреки решението на европарламента до окончателната забрана на продажбата на автомобили без ДВГ трябва да се случат още неща. Тепърва ще има нови преговори, като забраната трябва да бъде одобрена и от държавите-членки на ЕС. Това ще се случи в края на юни, след което ще започнат разговори между институциите, в които трябва да бъдат уточнени финалните рамки на споразумението.

Процесът ще продължи с второ четене в пленарна зала, на което депутатите и Съветът на ЕС ще обсъдят позициите си и едва след забраната ще бъде окончателно одобрена или отхвърлена.

0 от 500
  • #57
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Теа евро депутати явно тотално са объркали на козата телето света наистина доближава своя край жалко за младите хора
  • #56
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Теа евро депутати явно тотално са объркали на козата телето света наистина доближава своя край жалко за младите хора
  • #55
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Иначе ( преди 1 година )
    В Диарбекир, щото за Сибир има ембарго.
  • #54
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Пак отново ( преди 1 година )
    Всяка крива успоредна на линията на ЕК е права! Шега от соц ерата, но много актуална днес.
  • #53
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не ви ли прави впечатление,че в този ЕС само забрани, ограничения и някакви измислени правила. Все повече имам усещането, че сме в концлагер с правила, който някой непрекъснато променя. Първо ни тикаха дизелите, че били много еко, но лъжата им лъсна, като накараха голяма част от хората да ги карат. Сега наред са електричките, но този път го правят много по-брутално, като те лишават от избор. Няма какво да избереш освен електрокар.. Това не е нормално.
  • #52
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз досега си ги сменях на всеки 3 години, 5 коли съм сменил. Последно я смених миналата година. Таман направиха дизелите динамични и мощни като бензин и всичко отива на вятъра.
  • #51
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нова кола с ДВГ на всеки 5 години ли си купуваш,
  • #50
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До идиота от #50 ( преди 1 година )
    А твоите пари по дърветата ли растат? От къде пари за нова кола всеки 5 години?
  • #49
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Едни и същи опорки, явно повечето от вас си взимат нефт и бензина директно от кладенец на двора,а ? Гиди талибаните.
  • #48
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Моделът на турбината SG 14-222 DD има мощност 14 MW, достигайки до 15 MW с помощта на функцията Power Boost на компанията. Моделът разполага с ротор с диаметър 222 метра и площ от 39 000 m2. Капацитетът от 14 MW позволява на една машина SG 14-222 DD да осигури достатъчно енергия за захранване на приблизително 18 000 средностатистически домакинства всяка година. Приблизително 30 офшорни вятърни турбини SG 14-222 DD биха могли освен това да покрият годишното потребление на електроенергия на Билбао