IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа направи нова крачка към забрана на ДВГ

Комисията по околна среда в европарламента гласува „за“, но поиска подкрепа за прехода

Предложението на Европейската комисия за забрана на продажбите на бензинови и дизелови автомобили от 2035 г. и преминаването към превозни средства с нулеви вредни емисии остава в сила. Това реши комисията по околна среда на Европейския парламент, където бяха гласувани някои изменения в пакета за климатична реформа Fit for 55, преди той да бъде внесен за обсъждане в пленарна зала на 7 и 8 юни.


забрана ДВГ


Процесът на одобрение все още ще бъде дълъг, като предстои обсъждане от Съвета по околна среда на 28 юни, след което ще се водят преговори между Европейския парламент и държавите-членски на ЕС. Последното гласуване обаче е сигнал, че нещата постепенно вървят в посока на забрана на ДВГ през 2035 г., но не се ограничават само с това.

Евродепутатите от комисията по околна среда искат производителите на автомобили да намалят вредните емисии CO2 спрямо 2021 г. с 20% през 2025 г. и с 55% през 2030 г. При микробусите стойностите са намаление с 15% през 2025 г. и с 50% спрямо 2030 г., като и за този вид транспорт ще важи пълна забрана за ДВГ след 13 години.

От комисията подчертаха, че преходът към електромобили ще се нуждае от подкрепа. Затова и бе поискано Европейската комисия да наблюдава въздействието върху потребителите и заетостта, а също така и да се осигури финансирането, което е необходимо на автомобилния сектор, за да може той да запази нивата си на заетост и при новите условия.

Според някои екоактивисти обаче, всички тези мерки не са достатъчни, тъй като трябва да бъдат още по-строги. Неправителствената организация Transport & Environment настоява за одобрение на междинна цел за ново намаляване на CO2 през 2027 г. и по-ниски стойности в края на десетилетието.

„Бумът на електрическите превозни средства ще отслабне през следващите 10 години, ако европейският законодател не се намеси с временна цел до 2027 г. и по-амбициозна цел до 2030 г. Без тях Европа може да не продаде достатъчно автомобили с нулеви емисии, за да постигне целите си през 2030 г.", коментира един от шефовете на организацията Алекс Кейнс.

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да ги спират още 2025. Здравето е най-важно.
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Не се спряха ( преди 2 години )
    Бах ги тези Брюкселски зелки изобщо не мислят за ОПЕК, Русия и шистаците голям срам са
  • #19
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Ех Габи ( преди 2 години )
    Ако знаеш колко си далече от истината. Точно е в полза на Русия да се продължава с горенето на въглеводороди. Защо и е на Русия да плаща на *** за да промотират електромобилите? Троловете са тези които са против електромобилите и независимостта на Европа от изкопаемите горива.
  • #18
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Габито ( преди 2 години )
    Сори, плондир.Изобщо не става въпрос за моето мнение.А се вижда ясно, че си поредния гъзилизец на Костя Копейкин и няма никакво "реално гледане на нещата".БЪЛГАРИЯ е добре именно заради факта, че е в ЕС, а не в Евразия, както много такива ***, като теб искат ;)
  • #17
    11 rate up comment 10 rate down comment
    до Габито ( преди 2 години )
    Поредната шматка дето си мисли, че света се върти около нейното мнение. Не, ***, *** няма. Има хора които гледат реално на нещата.
  • #16
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Габито ( преди 2 години )
    Мале, тук е пълно с русофолистични ***!Колко ви памащт на пост, бе, мизерници?!?Костя Копейкин е горд с вас, сигурно е.
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Идеята на ЕС е добра, но последните години се *** много, благодарение на децата на старите политици, които за разлика от родителите си, се оказаха неподготвени, но за сметка на това много алчни и мислещи единствено за себе си. Доказателство е сегашния парламент - тотално скъсали с реалността, не защитават Европейските интереси. Автомобилния бранш е гръбнака на икономиките в ЕС, в който работят милиони и се опитват да пречупат сега. На този етап, електрификацията е утопия.
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-мЕнтири ( преди 2 години )
    37 процента от Европейския ток е от изкопаеми източници и 38% - от възобновяеми, т.е. 100% чист. Обаче след последните събития, делът на вторите нараства главоломно
  • #13
    4 rate up comment 7 rate down comment
    до 2 ( преди 2 години )
    Клиентите са хора, а хората, по данни на Британската белодробна фондация, всеки ден вдишват около 8000 9000 литра въздух. Значи сега хората дишат по 9 тона отрова всеки Божи ден... Има гърне - има проблем. Петролната робия = бедност, болести и мръсотия
  • #12
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Някакъв болен мозък май нещо агитира тука да излизаме от ЕС. Като не ти харесва ЕС, ей къде са Русия и Сърбия. Там много бързо ще разбереш защо всички сърби и руснаци емигрират в ЕС и естествено никой от ЕС не имигрира в Русия и Сърбия.