IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европарламентът подкрепи забраната на автомобилите с ДВГ

Депутатите приеха и по-строги екологични стандарти от 2030 г.

Европейският парламент подкрепи предложена от Европейската комисия забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) в ЕС през 2035 г., която е част от борбата срещу климатичните промени. Тя предвижда производителите на автомобили да намалят със 100% нивата на вредни емисии (СО2) до средата на следващото десетилетие.


екология


Гласуването беше много оспорвано, като беше прието с 339 гласа, докато 249 депутати бяха против, а 24 се въздържаха. Законодателите на ЕС също одобриха 55% намаление на CO2 от автомобилите през 2030 г. в сравнение с 2021 г. Досега тази цел пред производителите на автомобили беше 37,5%.

Решението на парламента беше приветствано от екологичните организация. Една от най-активните – неправителствената „Транспорт и околна среда“, базирана в Брюксел, обяви, че гласуването предлага „голям шанс за по-бързо предотвратяване на бързото изменение на климата“.

В същото време обаче лобистката група на германската автомобилна индустрия VDA заяви, че депутатите са „игнорирали липсата на инфраструктура за зареждане в Европа”. Те бяха категорични, че това е „решение срещу иновациите и технологиите“, позовавайки се на исканията на индустрията синтетичните горива да бъдат освободени от забраната – нещо, което европейските законодатели отхвърлиха.

Въпреки решението на европарламента до окончателната забрана на продажбата на автомобили без ДВГ трябва да се случат още неща. Тепърва ще има нови преговори, като забраната трябва да бъде одобрена и от държавите-членки на ЕС. Това ще се случи в края на юни, след което ще започнат разговори между институциите, в които трябва да бъдат уточнени финалните рамки на споразумението.

Процесът ще продължи с второ четене в пленарна зала, на което депутатите и Съветът на ЕС ще обсъдят позициите си и едва след забраната ще бъде окончателно одобрена или отхвърлена.

0 от 500
  • #37
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като действа като Съюз, Европа може по-бързо да премахне зависимостта си от руските изкопаеми горива. 85% от европейците смятат, че ЕС трябва да намали зависимостта си от руския газ и петрол възможно най-скоро.
  • #36
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Европейската комисия представи днес плана REPowerEU, неговия отговор на трудностите и смущенията на световния енергиен пазар, причинени от нахлуването на Русия в Украйна. Има двойна спешност за трансформиране на европейската енергийна система: прекратяване на зависимостта на ЕС от руските изкопаеми горива, които се използват като икономическо и политическо оръжие и струват на европейските данъкоплатци близо 100 милиарда евро годишно, и справяне с климатичната криза.
  • #35
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Разработването на нови енергийни превозни средства е от съществено значение за трансформацията на Китай от голяма автомобилна страна в мощна автомобилна страна. Трябва да увеличим изследванията и развитието, да анализираме сериозно пазара, да коригираме съществуващата политика и да разработим нови продукти, за да отговорим на нуждите на различни клиенти. Това може да допринесе значително за икономическия растеж. Президентът Си Дзинпин (май 2014 г., посещение на фабрика за електрически превоз
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Според Си това е част от усилията на Китай да постигне по-бърз напредък в планирането и развитието на големи вятърни и фотоволтаични бази в пясъчни райони, скалисти райони и пустини.
  • #33
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайският президент Си Дзинпин обяви във вторник, че наскоро е започнало изграждането на първата фаза на големите проекти за вятърна енергия и фотоволтаици в пустинни райони с инсталиран капацитет от приблизително 100 милиона киловата.Председателят Си направи забележките, докато се обръща към срещата на върха на лидерите на 15-ата среща на Конференцията на страните по Конвенцията за биологичното разнообразие (COP15) чрез видеовръзка в Пекин.
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Според Researcher & Research LLC, глобалният пазар на електрически превозни средства (EV) нарасна до 543 818 единици през февруари 2022 г., с ръст на годишна база (на годишна база) от 91,7%.
  • #31
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мизерниците говореха същите глупости и когато ЕС измисли Евро 1. Ще си убием собственото производство. Не, драги, точно обратното е. Европа води, целият свят следва. Всички приемат европейските стандарти с няколко години закъснение. В момента всички (без Тойота) правят електромобили основни заради Европа. Всички нови модели първо се пускат тук.
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вятърните паркове и фотоволтаичните станции са с капацитет над 300 милиона киловата, според данните. През 2021 г. Китай генерира 2,48 трилиона kWh електроенергия от възобновяеми енергийни източници, което представлява 29,8% от общото потребление на електроенергия в страната.
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Според Националната енергийна администрация (NEA), инсталираният капацитет за възобновяема енергия в Китай достигна 1063 гигавата (GW) през 2021 г., което представлява 44,8 процента от общия капацитет за производство на електроенергия в Китай. 22.04.2022 г.
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Производството на електроенергия от възобновяеми източници през 2021 г. се увеличи с повече от 8% и достигна 8 300 тераватчаса. Глобалните продажби на електрически автомобили през април 2022 г. - увеличение с 38% на годишна база, достигайки дял от 10,2%. Продажбите на Китай са се увеличили с 61% на годишна база до 29% дял. Продажбите в Европа спаднаха с 1% на годишна база до 19% дял.