IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо в студа двигателят трябва да се стартира два пъти

Елементарна процедура, която намалява натоварването върху мотора

През зимния период студът и ниските температури натоварват сериозно автомобила, особено ако е паркиран навън, а не в топъл гараж. За да се намалите натоварването на двигателя и да се удължи живота му, е важно да се спазват няколко правила при стартиране и шофиране.


стартиране на двигателя


Как да стартирате двигателя през зимата

Ако имате класически ключ за запалване, можете да използвате метода „две стартирания“. Това означава, че ключът първо се завърта до положение, в което всички индикатори на арматурното табло се активират и светват. Важно е да изчакате, докато предупредителните светлини, включително тези на подгревните свещи (особено важно при дизеловите двигатели), изгаснат. След това ключът се връща в първоначалното си положение и двигателят стартира отново. Това помага за загряването на подгревните свещи, особено при много ниски температури.


стартиране на двигателя


Предупредителна лампа за подгревни свещи

Обикновено се изобразява като спирала и свети в жълто или оранжево, като в студените дни може да гори по-дълго. Веднага след като лампата изгасне, можете да стартирате двигателя.

Как да започнете да шофирате със студен двигател

По-добре е да не загрявате двигателя на празен ход, а да започнете да шофирате, без да го натоварвате с високи скорости. Трябва да избягвате внезапно натискане на педала на газта, поне докато двигателят достигне работна температура. Това ще помогне за предотвратяване навлизането на гориво в картера и ще подобри смазването.


0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Някой ( преди 50 минути )
    Много неграмотно технически е написано. Не стартиране на дигателя 2 пъти. А даване на пълен контакт два пъти. За дизелите да подгреят свещите. Помпите да подкачат гориво. Веднъж запалил ли си успешно, няма никаква логика да гасиш и да палиш отново. Тоест, още веднъж да натоварваш запалителната система. Още един полу студен старт на двигателя(зашото вече ще е поомазан от маслото).Но все пак студен.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    има помпа в резервоара която качва налягане по магистралата до помпата с високо налягане така че въртите ключа няколко пъти както казва пауло куелю по добре всеки ден пешком до плажа отколкото с мерседес на работа
  • #16
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 2 часа )
    Все по-некадърни клавиатурни нинджи пишат статии.
  • #15
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 3 часа )
    До 11 подгревните свещи се намират в жабката средния ред в дясно
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Баварец ( преди 4 часа )
    Хубава статия, за някой дизел, произведен най-късно до 1995-2000 т.е на четвърт век..,,
  • #13
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 12 часа )
    Гледам , че са цензурирали името на източника- "Зад волана" преведено, може би е публикувано преди 20-на години, но за онази част на света където се издава това списание все още тези препоръки са актуални за по-голямата част от превозните им средства:))
  • #12
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 12 часа )
    8-ми, това творение най-вероятно е копирано от "За рул
  • #11
    25 rate up comment 4 rate down comment
    House M.D. ( преди 12 часа )
    Някой ще ми каже ли къде са подгревателните свещи на бензиновия двигател и защо спиралата не свети, когато дам на контакт?
  • #10
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Спонсор ( преди 13 часа )
    Желателно е няколко пъти да се чукне на стартер, ***! Електрониката не е масло, не кадърници!
  • #9
    24 rate up comment 32 rate down comment
    Кон умрел ( преди 13 часа )
    Изхвърлете ги тея умпрели нафтови печки и няма да ви се налага да вършите тези тъпотии