IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо в студа двигателят трябва да се стартира два пъти

Елементарна процедура, която намалява натоварването върху мотора

През зимния период студът и ниските температури натоварват сериозно автомобила, особено ако е паркиран навън, а не в топъл гараж. За да се намалите натоварването на двигателя и да се удължи живота му, е важно да се спазват няколко правила при стартиране и шофиране.


стартиране на двигателя


Как да стартирате двигателя през зимата

Ако имате класически ключ за запалване, можете да използвате метода „две стартирания“. Това означава, че ключът първо се завърта до положение, в което всички индикатори на арматурното табло се активират и светват. Важно е да изчакате, докато предупредителните светлини, включително тези на подгревните свещи (особено важно при дизеловите двигатели), изгаснат. След това ключът се връща в първоначалното си положение и двигателят стартира отново. Това помага за загряването на подгревните свещи, особено при много ниски температури.


стартиране на двигателя


Предупредителна лампа за подгревни свещи

Обикновено се изобразява като спирала и свети в жълто или оранжево, като в студените дни може да гори по-дълго. Веднага след като лампата изгасне, можете да стартирате двигателя.

Как да започнете да шофирате със студен двигател

По-добре е да не загрявате двигателя на празен ход, а да започнете да шофирате, без да го натоварвате с високи скорости. Трябва да избягвате внезапно натискане на педала на газта, поне докато двигателят достигне работна температура. Това ще помогне за предотвратяване навлизането на гориво в картера и ще подобри смазването.


0 от 500
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Пълни глупости!
  • #34
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Задължително се пали с натиснат съединител и се изчаква минимум 1 минута да загрее преди потегляне!
  • #33
    3 rate up comment 2 rate down comment
    dechev ( преди 1 седмица )
    До #30 и #32 Богата смес на студен двигател и все още недостатъчно загрели бутало и сегменти , за да уплътняват добре цилиндъра.Гориво в картера.
  • #32
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Как ще влезе гориво в картера бе малумници
  • #31
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това ще помогне за предотвратяване навлизането на гориво в картера и ще подобри смазването.
  • #30
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Karcho ( преди 2 седмици )
    Това ще помогне за предотвратяване навлизането на гориво в картера и ще подобри смазването.
  • #29
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Защото сте ЛУДИ .Палиш и чакаш да позагрее
  • #28
    9 rate up comment 2 rate down comment
    @.....на търкалета ( преди 2 седмици )
    Груба грешка е да подгряваш свещите два пъти на съвременен дизелов двигател. Имайте в предвид, че свещите работят и след старта известно време. Колегата преди малко го е казал, 15-30 сек. вкл. светлините, това ще подгрее достатъчно батерията за последващото стартиране. А е задължително да поработи на място 3-5 мин, при -15 -20 маслото е с голям вискозитет, мазане практически отсъства.
  • #27
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Продавам зеле
  • #26
    13 rate up comment 1 rate down comment
    akk ( преди 2 седмици )
    Динамото трябва да зарежда и на празен ход.Колата и немска и руска все е направена от метал и нормалните и хлабини се постигат при номинална температура.Докато това не се случи мазането не е добро=повишено износване.Ако е с турбина нещата са още по-сложни.Ако можете оставете колата да работи 2-3 мин на празен ход преди да я подкарате .Същото важи при гасенето-2-3 мин да поработи на празен ход и така гасите.Така че всеки си решава как да си троши колата.