IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо в студа двигателят трябва да се стартира два пъти

Елементарна процедура, която намалява натоварването върху мотора

През зимния период студът и ниските температури натоварват сериозно автомобила, особено ако е паркиран навън, а не в топъл гараж. За да се намалите натоварването на двигателя и да се удължи живота му, е важно да се спазват няколко правила при стартиране и шофиране.


стартиране на двигателя


Как да стартирате двигателя през зимата

Ако имате класически ключ за запалване, можете да използвате метода „две стартирания“. Това означава, че ключът първо се завърта до положение, в което всички индикатори на арматурното табло се активират и светват. Важно е да изчакате, докато предупредителните светлини, включително тези на подгревните свещи (особено важно при дизеловите двигатели), изгаснат. След това ключът се връща в първоначалното си положение и двигателят стартира отново. Това помага за загряването на подгревните свещи, особено при много ниски температури.


стартиране на двигателя


Предупредителна лампа за подгревни свещи

Обикновено се изобразява като спирала и свети в жълто или оранжево, като в студените дни може да гори по-дълго. Веднага след като лампата изгасне, можете да стартирате двигателя.

Как да започнете да шофирате със студен двигател

По-добре е да не загрявате двигателя на празен ход, а да започнете да шофирате, без да го натоварвате с високи скорости. Трябва да избягвате внезапно натискане на педала на газта, поне докато двигателят достигне работна температура. Това ще помогне за предотвратяване навлизането на гориво в картера и ще подобри смазването.


0 от 500
  • #6
    73 rate up comment 4 rate down comment
    Иван ( преди 5 месеца )
    Петре, спазвам ти съветите. Всеки път паля, чакам малко, гася. Паля пак. Днес не можах да запаля. Акумулатора умря, понеже е леко студеничко явно. Ще ми дадеш ли сега съвет как да си оправя акумулатора? Замерих го, дава 10.9 волта. Дали ще е от това, че паля всеки път на студа по два пъти?
  • #5
    87 rate up comment 5 rate down comment
    Илиян ( преди 5 месеца )
    Гениално: "След това ключът се връща в първоначалното си положение и двигателят стартира отново." Петре, ако това го чете начинаещ шофьор, който иска да научи как да експлоатира колата си през зимата, ще трябва да му платиш поне акумулатора ако не двигателя. Толков объркващо- и неграмотно написана статия скор не е излизала дори и тук!
  • #4
    50 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Какъв преводач, бе, Охо Бохо? - това е "статия" от Пешко Шугъра, взеизвестният нам тук "нечий", когото не могат да уволнят, независимо дали "превежда" или съставя от нулата творението си. Просто като видиш името му под статия, спираш да четеш: то изказ, то български език, то технически познания, то информативност на текста - за Пулицър е тоз наш "любимец"... :-( :-( :-(
  • #3
    34 rate up comment 4 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 5 месеца )
    Аз лично(карам от 30години само дизели) когато е по хладно времето изчаквам след изгасване на лампата за подгрева още 5-10 секунди преди за стартирам,защото с изгасване на лампата релето не спира да подгрява-подгрева продължава още няколко секунди според студа и като завъртиш хем товариш акумулатора със стартиране,хем и подгрява.А при подгрев консумацията е висока(все пак свещите работят на късо) и старта е по труден.
  • #2
    65 rate up comment 3 rate down comment
    Българина ( преди 5 месеца )
    Нищо лично, НО ако запаля веднъж на студа, гасене... НЕМА :)
  • #1
    94 rate up comment 3 rate down comment
    Охо Бохо ( преди 5 месеца )
    "Да се СТАРТИРА двигателя два пъти", значи да стартирате, гасите и пак стартирате! Уволнете преводача!