На пръв поглед няма разлика в това как се завинтва запалителна свещта на двигателя. И изглежда малко вероятно нещо да се промени, но се оказва, че това е възможно. Нещо повече - така се променя мощността на самия двигател, категорични са механици на състезателни автомобили, които използват този метод.
Идеята е, че по време на процеса на завиване на свещта на етап на затягане празнината между електродите трябва да бъде насочена към далечната стена на горивната камера. Това разположение може да се постигне по-големи свещи или чрез инсталиране на допълнителни шайби. Поради това ъгълът на завъртане на свещта върху скобата се променя, въпреки че свещта влиза в горивната камера с по-къса дължина.
Каква е целта на подобни действия? Такива манипулации със запалителната свещ ви позволяват да постигнете оптимална посока на искрата и да увеличите скоростта на изгаряне на сместа въздух-гориво. Оказва се, че искрата е насочена директно в целия обем на горивната камера, а не в най-близката стена на цилиндъра.
Проведените експерименти с произволно разположение на електродите в горивната камера разкриват кой е най-удачният вариант. Разликата в промените в ефективността на двигателя показват 2% увеличение на мощността. В допълнение към това, при неоптимална посока на електродите, двигателят се разклаща забележимо на празен ход при минимални обороти. С увеличаване на скоростта треперенето намалява.
Следователно можем да се отбележи предимството на свещите с няколко електрода. За тях посоката на искрата няма значение.