IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екология ли? Електрическите Tesla Semi консумират 1 кВтч... на километър

Постигнатият резултат от влекача се оказа доста по-лош от очакванията

Доскоро Tesla беше твърде заета с увеличаването на производството на електрическия пикап Cybertruck. Но следващата година компанията на Илон Мъск най-накрая възнамерява да започне масово производство на камионите си Tesla Semi. В рамките на експерименталната експлоатация един от камионите вече е изминал 400 000 км, а консумацията на електроенергия от 1 kWh на 1 км - резултат, който се оказа доста по-нисък от очакванията.


Tesla Semi


Тъй като по-голямата част от електрическите камиони Tesla Semi в момента се експлоатират или от самата компания, или от ограничен брой клиенти, е доста трудно да се разбере цялата икономика на процеса, тъй като производителят все още не е обявил колко струва версията на камиона с пробег от 800 км. Второ, презареждането на камиони изисква мощни експресни терминали, които също са доста скъпи. Въпреки това, на събитието IAA Mobility, представител на Tesla представи доклад за високата ефективност на транспорта с помощта на влекачите Tesla Semi.

Първо, за изминалата година и половина от началото на експлоатацията им в реални условия една от машините е изминала 400 000 км, доказвайки достатъчна надеждност. Собственият парк от такива камиони на Tesla е навъртял общо 12 милиона км през това време. Освен това Tesla отбелязва, че средният дневен пробег на един камион достига 1 700 км, като 95% от времето е в движение. С други думи, не повече от 5% от времето се изразходва за зареждане и поддръжка. Подобни постижения обаче са възможни само ако камионите се зареждат в специални мощни станции с постоянен ток, които все още не са толкова разпространени дори в САЩ.


Tesla Semi


По време на представянето на Tesla Semi компанията изчисли, че натоварен камион ще консумира средно 1.7 kWh на миля, но реалната цифра се оказа по-ниска - 1.6 kWh на миля. С други думи, камионът консумира 100 kWh на 100 км пробег. Колко приемлива е тази цифра за транспортните компании ще зависи от цената на дизеловото гориво и електроенергията в даден регион.

Tesla обеща да увеличи обема на доставките на камиони Semi още през тази година, но масовото им производство няма да започне до началото на работата на завода в Невада, който в момента е в процес на изграждане. До 2026 година компанията възнамерява да увеличи производството до 50 000 камиона годишно.


0 от 500
  • #77
    0 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    Кое е по-ниско? Пак ли не прочетохте параметрите? - 900 kWh батерия на 1000 волта (клетки тип 4680 в 9 модула). - Заряд: над един мегават на Tesla Megacharger за 30 мин. - 800 км (500 мили) документиран пробег с пълен товар 36.7 тона и магистрална скорост. "Tesla Semi driving 500 miles, fully loaded, on a single charge". 3 електромотора. 2 от PLAID - задействат се само при ускорение, 1 от Model 3 - поддържа скорост с минимален разход. - 1.6 млн. км. гаранция. Автономна работа 24/7. БЕЗ *** ...
  • #76
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В началото обратното на острите пак са водили неинформирана дискусия за цената на зарядните. Тези камиони се зареждат основно на частни зарядни, разположени в крайните точки - базата на Пепси, на Тесла, складовете за разтоварване. Цените по публичните станции нямат значение. Другата причина да е така е, че ако имаше нужда от публични зарядни, съответната фирма би сключила абонамент с 1 или 2 мрежи зарядни и да получава доста по-добра цена - точно както може да се направи и за леки автомобили.
  • #75
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    от векове има електрически обществен и товарен транспорт на метални куела с икономически най ниска цена по суша няма емисии няма шум който да генерира по пътищата няма трафик който да застрашава живота здравето и имуществото на хората няма винетки но явно няма и кой да помисли да се направят транзитни жп маршрути през българия
  • #74
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дорде си вкарваме нафта на перну не мойм ги мислиме таквизи ... Турчина га дава на 55 стинки, ако купим три цистерни
  • #73
    4 rate up comment 6 rate down comment
    За антиматематиците ( преди 1 месец )
    Попитах ви колко зарядни трябват на Капитан Андреево или на Дунав мост при максимален трафик? И тази задача за трети клас не успяхте да сметнете. При задръствания успяват да обслужат около 1500 камиона в двете посоки. Нека сме оптимисти и кажем по 1000 в посока, което прави по 40 камиона на час. Значи са необходими 40 зарядни по 500 киловата за час зареждане или 20 зарядни по 1 мегават, за да имат камионите заряд да преминат цяла България и да им остане. Много ли ви се виждат зарядните?
  • #72
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хаха, уникални! Ръшките пак са успели да обърнат СИЛНО положителна новина в отрицателна. Камионът консумира 3 пъти по-малко от дизел, а числото е дори по-малко от числото, което Тесла обяви по време на представянето! Не добра, а двойно добра!
  • #71
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Шамар ( преди 1 месец )
    Да не забравяме, че тези десетки милиони са пари за семки в сравнение с милиардът приготвен от фондовете за батерии догодина.
  • #70
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Плюс минус ( преди 1 месец )
    Само минуси и никакви други сметки? Ето равносметката. До преди 7 дни нямаше нито 1 мегават батерии в България (официално) . Само за една седмица са включени 55 мегаватчаса плюс още 65 мегават часа, а до края на годината през оставащите два-три месеца, предстои удвояване и на двата проекта за още десетки милиони левове. Само на мен ли ми се струва, че всичко започва с летящ старт и се развива лавинообразно с омразната геометрична прогресия. Точно както със зарядните станции?
  • #69
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Истина срещу психопа ( преди 1 месец )
    Разбиваме втората лъжа и манипулацияВъпреки че в момента стартира схемата по Плана за възстановяване за финансиране на батерии, инвеститорите решават, че НЯМА ДА ДОЧАКАТ МЯРКАТА."В енергетиката ВСЕКИ ЗАГУБЕН ДЕН СЕ ОТРАЗЯВА НЕГАТИВНО В БЪДЕЩЕ", каза Кирил Бошов, председател на Управителния съвет на Еврохолд.Това е първият, но не и последният проект на съвместното дружество Solaris Holding. До края на годината ПРЕДСТОИ ОТКРИВАНЕТО на ОЩЕ ЕДИН подобен ХИБРИДЕН ПРОЕКТ в Ихтиман.
  • #68
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Абе психопат ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 4 минути )Инвестицията от 37 млн евро най вероятно е по безвъзмездни европроекти.Ако теглиш банков кредит тази инвестиция няма избиване.Отново още от същото,налагане на новото нормално със наливане на пари." Ти мазохист ли си или наистина ти харесва да изглеждаш най-глупавия човек на света и правиш всичко възможно да го постигнеш като се самоусъвършенстваш и ставаш все по-глупав с времето? Прочете ли статията която ти дадох преди да философстваш? Прочети я и си признай грешката!