IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екология ли? Електрическите Tesla Semi консумират 1 кВтч... на километър

Постигнатият резултат от влекача се оказа доста по-лош от очакванията

Доскоро Tesla беше твърде заета с увеличаването на производството на електрическия пикап Cybertruck. Но следващата година компанията на Илон Мъск най-накрая възнамерява да започне масово производство на камионите си Tesla Semi. В рамките на експерименталната експлоатация един от камионите вече е изминал 400 000 км, а консумацията на електроенергия от 1 kWh на 1 км - резултат, който се оказа доста по-нисък от очакванията.


Tesla Semi


Тъй като по-голямата част от електрическите камиони Tesla Semi в момента се експлоатират или от самата компания, или от ограничен брой клиенти, е доста трудно да се разбере цялата икономика на процеса, тъй като производителят все още не е обявил колко струва версията на камиона с пробег от 800 км. Второ, презареждането на камиони изисква мощни експресни терминали, които също са доста скъпи. Въпреки това, на събитието IAA Mobility, представител на Tesla представи доклад за високата ефективност на транспорта с помощта на влекачите Tesla Semi.

Първо, за изминалата година и половина от началото на експлоатацията им в реални условия една от машините е изминала 400 000 км, доказвайки достатъчна надеждност. Собственият парк от такива камиони на Tesla е навъртял общо 12 милиона км през това време. Освен това Tesla отбелязва, че средният дневен пробег на един камион достига 1 700 км, като 95% от времето е в движение. С други думи, не повече от 5% от времето се изразходва за зареждане и поддръжка. Подобни постижения обаче са възможни само ако камионите се зареждат в специални мощни станции с постоянен ток, които все още не са толкова разпространени дори в САЩ.


Tesla Semi


По време на представянето на Tesla Semi компанията изчисли, че натоварен камион ще консумира средно 1.7 kWh на миля, но реалната цифра се оказа по-ниска - 1.6 kWh на миля. С други думи, камионът консумира 100 kWh на 100 км пробег. Колко приемлива е тази цифра за транспортните компании ще зависи от цената на дизеловото гориво и електроенергията в даден регион.

Tesla обеща да увеличи обема на доставките на камиони Semi още през тази година, но масовото им производство няма да започне до началото на работата на завода в Невада, който в момента е в процес на изграждане. До 2026 година компанията възнамерява да увеличи производството до 50 000 камиона годишно.


0 от 500
  • #67
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Само от заводите на Девин, Хисар, горна баня, но особено пък на производителите на мляко и месни продукти с малък срок на годност, знаеш ли по колко камиона тръгват на ден и по колко кyрса правят, включително нощно време? По колко километра са им кyрсовете? Дали могат да стигнат И да се върнат с едно зареждане, което е направено докато ги товарят? Тези камиони изминават повече километри и превозват повече товари от международните. Международните са нишовите.
  • #66
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Инвестицията от 37 млн евро най вероятно е по безвъзмездни европроекти.Ако теглиш банков кредит тази инвестиция няма избиване.Отново още от същото,налагане на новото нормално със наливане на пари.
  • #65
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    И теб да питам защо 158 пъти трябва да ти се повтори едно и също и да продължиш да задаваш същия въпрос, защото не си го разбрал. Застани на входа на която и да е борса за каквото и да е било. Ако искаш за любимите ти краставици, ако искаш строителна или пък за хранителни стоки. Изброй колко от камионите са тирове за международен транспорт. Да не мислиш че pepsi и coca-cola внасят всичко от Хамбург Берлин и Мадрид? Транзита през България е по-малко от 10% от километрите на камионите в България
  • #64
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Вече съм сигурен че си онзи функционално неграмотния, който десета година не може да разбере защо В Германия има над 2 милиона домашни фотоволтаични централи! Дали пък не е за да не плаща 30 евро цента такса пренос за киловатчас дори цената на тока да е отрицателна и при минус 5 евро цента на борсата да плащат 25 цента за ток? Собственото производство ти спестява тези такси. Точно както ги спестява на зарядна станция със собствено производство на ток и нямаш такива разходи.
  • #63
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Теслю митичен,такива превози София Пловдив са единични случай.ТИРа тръгва от Бургас,товари в Пловдив,разтоварва в Хамбург,товари в Берлин,разтоварва в Мадрид и т.н. Да си нагласиш почивките на шофьорите и зареждането с наличните зарядни е трудно постижимо.
  • #62
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А бизнеса на Тесла въобще не върви както и предишните години. Миналата година за първи път в света веднъжтаб най-продаваният автомобил в света беше електромобил, А тази година са тръгнали да вземат скалпа на ford f-150 който от 40 години е най-продавания автомобил в Щатите. Чудно ми е щом това за тебе е бизнес който не върви за последните 10 години, да ми дадеш пример с бизнес който върви по-добре от този на Тесла?
  • #61
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    До Димов.Теслю разсъждава като търговец на краставици.Смята само печалбите,без разходите като типичен Мирча Кришан.Затова неговите "бизнеси" са все илюзорни.Потребителите в Европа реват от цените на тока за бита на свободния пазар,той все за отрицателни цени бълнува.В Германия цената е 0,50 евро/квтч т.е. 4 пъти по скъпо.Цената пада за няколко часа през деня при свръхпроизводство през деня в събота и неделя.
  • #60
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ех тъкмо те похвалих! Да ти припомня предназначението на камионите. То не е да правиш рекорди и не е за състезание а за транспорт на товари които от името им си личи че трябва да се товарят и разтоварват, което очевидно отнема време, през което камиона може да се зарежда на рампата. При положение че един камион върти примерно Пловдив София или Пловдив Бургас денонощно, Какъв е проблема да се сменят шофьорите и камиона да е денонощно в движение без спиране за зареждане?
  • #59
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Не мога да повярвам! 101% съм сигурен че някой пише с ника ти! От толкова години насам прояви критично мислене? Не вярвам на очите си! Гост за първи път е разбрал нещо без някой да му го обяснява. Той обяснява математическите задачи за трети клас на останалите които не им се отдават и питат как се постигат 1700 км за денонощие! За жалост няма да е той. Това е висша математика за него и някой му се подиграва, като му е откраднал Ника и се прави на умен с тези върховни знания
  • #58
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Което е 1 час и 12 минути.Значи Семи ще се зарежда само през почивките на тримата шофьори.Два резервоара по 500 литра на дизелов влекач се пълнят за 10 минути и тежат 1 тон, батериите тежат 6 тона.Разход 100 квтч/100 с каква скорост и колко товар?С 1000 литра дизелов влекач с разход 28 л/100 изминава 3500 км с едно зареждане.Не е случаен факта че Тесла Семи се използва само от Пепси и Тесла.Втора година ги произвеждат и интерес липсва.