IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екология ли? Електрическите Tesla Semi консумират 1 кВтч... на километър

Постигнатият резултат от влекача се оказа доста по-лош от очакванията

Доскоро Tesla беше твърде заета с увеличаването на производството на електрическия пикап Cybertruck. Но следващата година компанията на Илон Мъск най-накрая възнамерява да започне масово производство на камионите си Tesla Semi. В рамките на експерименталната експлоатация един от камионите вече е изминал 400 000 км, а консумацията на електроенергия от 1 kWh на 1 км - резултат, който се оказа доста по-нисък от очакванията.


Tesla Semi


Тъй като по-голямата част от електрическите камиони Tesla Semi в момента се експлоатират или от самата компания, или от ограничен брой клиенти, е доста трудно да се разбере цялата икономика на процеса, тъй като производителят все още не е обявил колко струва версията на камиона с пробег от 800 км. Второ, презареждането на камиони изисква мощни експресни терминали, които също са доста скъпи. Въпреки това, на събитието IAA Mobility, представител на Tesla представи доклад за високата ефективност на транспорта с помощта на влекачите Tesla Semi.

Първо, за изминалата година и половина от началото на експлоатацията им в реални условия една от машините е изминала 400 000 км, доказвайки достатъчна надеждност. Собственият парк от такива камиони на Tesla е навъртял общо 12 милиона км през това време. Освен това Tesla отбелязва, че средният дневен пробег на един камион достига 1 700 км, като 95% от времето е в движение. С други думи, не повече от 5% от времето се изразходва за зареждане и поддръжка. Подобни постижения обаче са възможни само ако камионите се зареждат в специални мощни станции с постоянен ток, които все още не са толкова разпространени дори в САЩ.


Tesla Semi


По време на представянето на Tesla Semi компанията изчисли, че натоварен камион ще консумира средно 1.7 kWh на миля, но реалната цифра се оказа по-ниска - 1.6 kWh на миля. С други думи, камионът консумира 100 kWh на 100 км пробег. Колко приемлива е тази цифра за транспортните компании ще зависи от цената на дизеловото гориво и електроенергията в даден регион.

Tesla обеща да увеличи обема на доставките на камиони Semi още през тази година, но масовото им производство няма да започне до началото на работата на завода в Невада, който в момента е в процес на изграждане. До 2026 година компанията възнамерява да увеличи производството до 50 000 камиона годишно.


0 от 500
  • #57
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Като не върви бизнеса с електрокари,ще ви продаваме камиони.Поредната реклама на Свети Илюзион по Тесла ТВ.Пробег 1700 км с колко шофьори,предполагам трима.Време за зареждане 5% от колко часа,предполагам 5% от 24 часа.
  • #56
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Край Перник заработи голям хибриден проект с ФЕЦ и батерия 14:55 24.09.2024 Пореден голям хибриден проект с фотоволтаична централа (ФЕЦ) и батерия беше открит в България. Става въпрос за Solaris Park в Перник, който включва ФЕЦ с мощност 32 MWp и съоръжение за съхранение на електроенергия с капацитет 61 MWh. Стойността на инвестицията е около 37 млн. евро
  • #55
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Така и не разбра, че 1 милион се избиват от логистичните фирми на които реално вместо да плащат на транспортните фирми за транспортна дейност, транспортните фирми ще им плащат за да им докарат стоката и да зареждат за да стигна до следващия клиент. Фирми със собствен транспорт ще си върнат този милион за няколко години а след това зареждането им ще е безплатно за следващите 20 години. Дизелът няма никакви шансове срещу това.
  • #54
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Имам чувството че се занимавам с бавноразвиващи се, на които 10 пъти трябва да им повториш един след друг нещо за да те разберат. Кое от тезата ми, че международните превози по случайни маршрути ще са последните които ще минат на електрически камиони не разбра и защо трябва да го повтарям 100 пъти? Според статистиката както в Щатите така и европейската, над 80% от маршрутите на камионите са под 500 км (по-малко но не помня колко). България от край до край е толкова и вътрешните са повече.
  • #53
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Напоследък бизнесът върви все по-добре. Преди шест дни продадох на онези в Разлог батерия за 20 милиона, а гледам че вчера съм продал още доста фотоволтаици и още по-голяма батерия на еврохолд бившите ЧЕЗ. Те горките са толкова заблудени че успях да ги омотая в мрежата си да си хвърлят милионите през терасата. Ето че има полза от моето писане тук. Нещо не се справяте с пропагандата и патологичните ви лъжи и не зная не са разубедили нито онези в Разлог нито тези от ЧЕЗ
  • #52
    2 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Аз както споменах все пак съм имал досег с международен тежкотоварен транспорт, не твърдя, че съм голям специалист в това .... ама как точно инвестиция от 1 мил. във фотоволтаици от страна на собственик на транспортна фирма оператор в цяла Европа, ще му спести нещо?Като тока зареден от тия фотоволтаици ще стигне я до Калотина, я до Дунав мост и от там пак зареждат на цени, на които всички се съгласиха, че са едно към едно с дизела?4 нови влекача ще му носят повече печалба май, а?
  • #51
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Лягай да спиш е бот. Или си купи поне ЕМ, преди да инвестираш милиони във ФеЦове и зарядни станции.
  • #50
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Да спекулираме ( преди 1 месец )
    Колко е максималният капацитет на Дунав мост или на Капитан Андреево, да сметнем колко мощност и енергия трябва за зареждане на камионите? Мога да се обзаложа че и това ще е от въпросите на които не можете да понесете отговора и съжалявате че сте ги задали, защото отново сметките ще противоречат на ВЯРАТА.
  • #49
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До Димов ( преди 1 месец )
    Дал съм ти реални проекти и цени. Батерията в Разлог струва около 20 милиона за 55 мегаватчаса . Докажи ми че не става за зарядни за камиони? Ако е толкова лоша инвестиция защо след само няколко месеца тестове решиха да вложат още 20 милиона и да удвоят капацитета до 110 мегават часа и мощност 55 мегавата? Тази мощност осигурява 55 000 километра на час, които можеш да разделиш на колкото си искаш камиона. Примерно 130 камиона на час по 400 километра изминати за предходните 4,5 часа
  • #48
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Ти да видиш ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 1 минута )38-ми, ти прочете ли добре ,какво е написал 37-ми? Най-натоварена с "...международен тежкотоварен транспорт пътна артерия ...", е Капитан Андреево-Дунав мост 1." Да вярваш, че първите стъпки на електрическите камиони ще са за международен транспорт по случайни маршрути е още по-глупаво от това да вярваш че електрификацията на леките автомобили трябва да започне от малките гръцки автомобилчета които струват по 30 000 лв