IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .


Tesla Semi


Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.


0 от 500
  • #164
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    ХХАХА! Митьо! Аз се избъзиках с един позинат, че ще пишеш под тая статия и другия месец ... и ти го направи ХАХАХАХАХХААХ
  • #163
    5 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Объркал си сметките. От тези 900 киловатчаса 70% се зареждат за 30 минути, което означава мощност над 1000 киловата. Но първо няма как на едно място да има 150 камиона които чакат за бързо зареждане, а вероятно и в цяла България рядко 150 камиона ще зареждат по едно и също време. Това би означавало по 300 камиона на час. Повечето зареждания така или иначе ще стават на ТИР паркингите на 50-70 kW през задължителните 11 ч. почивки за денонощието. Тогава с 1000kW ще зареждат едновременно 20 ТИР ...
  • #162
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Ок. ( преди 6 месеца )
    900 киловата зареждане след 800 км. е 1000лв.Защото повечето зарядни станции ще са на промишлен ток, с малко печалба. Това е над 120 лв. на сто километра. Това е много по скъпо от дизелов камион. Не може да се сравнява с ЖП транспорт. Един локомотив дърпа до няколко хиляди тона. А и от Тесла бяха изчислили, че 150 камиона включени да се зареждат в бързи станции консумират електрическа енергия, колкото 30 хиляден град. А такава инфраструктура и толкова енергия скоро няма да има.
  • #161
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ок ( преди 6 месеца )
    Проста трънска сметка. Слагаме максимум 800 км. с 900 киловата батерия. Зареждане на тези киловати
  • #160
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Al ( преди 6 месеца )
    Камион на батерии... Глупости !!!
  • #159
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до MythBuster ( преди 6 месеца )
    железницата била отживелица? за "икономии от мащаба" чувал ли си? "групаж" било да напълни един камион... ти си от някакво малко градче, дето един чичо с Астра на 25 години оставя в тоя магазин 2 кифли и 6 кренвирша, в другия - 3 банички и 4 кренвирша. ако беше успешен и мислеше мащабно едва ли щеше да философтваш за нещо, което може да се премести с ван или комби на споменатото разстояние.
  • #158
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ихиии Myth-ака пак побесня; ,,
  • #157
    6 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    "Качваш се в напълно зареден камион Tesla Semi, караш около 600 км.часовете ти свършват и спираш за пренощуване на TIR паркинг, там трябва и да се презаредиш защото не можеш да изкараш още 600 на другия ден. " Ама аз поне знам, че не можеш да минеш 600 км без да спреш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО за МИНИМУМ 45 минути, разделени на каквито желаеш интервали, а за 30 минути се зареждат 80% от батерията - 640км. Тоест за 2 спирания КЪДЕТО И ДА Е по маршрута, зареждаш 1000км при изминати 600. Къде видя проблем?
  • #156
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Любопитен ( преди 7 месеца )
    Интересно как ли горят тези големи батерии?
  • #155
    9 rate up comment 5 rate down comment
    До ,, MythBuster &qu ( преди 7 месеца )
    Приятелю не знам качвал ли си се на камион, не да се повозиш а да поработиш (или по-точно- знам).Качваш се в напълно зареден камион Tesla Semi, караш около 600 км.часовете ти свършват и спираш за пренощуване на TIR паркинг, там трябва и да се презаредиш защото не можеш да изкараш още 600 на другия ден. Точно тук става сложно, защото и всички други на паркинга са карали горе/долу по толкова км. и също трябва да заредят, а те са много ( 20,30,50 а не рядко и над 100 камиона !) Как ще стане тов ...