IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .


Tesla Semi


Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.


0 от 500
  • #158
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Ихиии Myth-ака пак побесня; ,,
  • #157
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 седмица )
    "Качваш се в напълно зареден камион Tesla Semi, караш около 600 км.часовете ти свършват и спираш за пренощуване на TIR паркинг, там трябва и да се презаредиш защото не можеш да изкараш още 600 на другия ден. " Ама аз поне знам, че не можеш да минеш 600 км без да спреш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО за МИНИМУМ 45 минути, разделени на каквито желаеш интервали, а за 30 минути се зареждат 80% от батерията - 640км. Тоест за 2 спирания КЪДЕТО И ДА Е по маршрута, зареждаш 1000км при изминати 600. Къде видя проблем?
  • #156
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Любопитен ( преди 1 седмица )
    Интересно как ли горят тези големи батерии?
  • #155
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До ,, MythBuster &qu ( преди 1 седмица )
    Приятелю не знам качвал ли си се на камион, не да се повозиш а да поработиш (или по-точно- знам).Качваш се в напълно зареден камион Tesla Semi, караш около 600 км.часовете ти свършват и спираш за пренощуване на TIR паркинг, там трябва и да се презаредиш защото не можеш да изкараш още 600 на другия ден. Точно тук става сложно, защото и всички други на паркинга са карали горе/долу по толкова км. и също трябва да заредят, а те са много ( 20,30,50 а не рядко и над 100 камиона !) Как ще стане тов ...
  • #154
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До ,, MythBuster &qu ( преди 1 седмица )
    Приятелю не знам качвал ли си се на камион, не да се повозиш а да поработиш (или по-точно- знам).Качваш се в напълно зареден камион Tesla Semi, караш около 600 км.часовете ти свършват и спираш за пренощуване на TIR паркинг, там трябва и да се презаредиш защото не можеш да изкараш още 600 на другия ден. Точно тук става сложно, защото и всички други на паркинга са карали горе/долу по толкова км. и също трябва да заредят, а те са много ( 20,30,50 а не рядко и над 100 камиона !) Как ще стане тов ...
  • #153
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До ,, MythBuster &qu ( преди 1 седмица )
    Приятелю не знам качвал ли си се на камион, не да се повозиш а да поработиш (или по-точно- знам).Качваш се в напълно зареден камион Tesla Semi, караш около 600 км.часовете ти свършват и спираш за пренощуване на TIR паркинг, там трябва и да се презаредиш защото не можеш да изкараш още 600 на другия ден. Точно тук става сложно, защото и всички други на паркинга са карали горе/долу по толкова км. и също трябва да заредят, а те са много ( 20,30,50 а не рядко и над 100 камиона !) Как ще стане тов ...
  • #152
    7 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 седмица )
    "МитЕ,за къси разстояния,камиони.От Турция до Западна Европа с контейнери на влак.Електрическия камион няма шанс пред ЖП транспорта." Чакай да видя правилно ли съм те разбрал? Значи твърдиш че досега дизеловите камиони са имали шанс пред железопътния транспорт, но електрическите няма да имат защото ще превозват по-евтино от дизеловите и евентуално по-бързо с опитен шофьор? В такъв случай защо вече не са изчезнали дизеловите тирове, а всяка година се увеличават вместо да намаляват?
  • #151
    12 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 седмица )
    А иначе отговорът е от Ясен по ясен. За 2700 камиона на теория са необходими минимум 100 бързи зарядни ако всеки бърза да зарежда и да продължи, но в практиката и да бързат, задължително трябва да почиват часове и същата работа ще свършат 1000 зарядни с 10 пъти по-малка мощност, за да не се налага да местят камионите по време на почивката. Елементарна задача за трети клас, но онзи многониковия дори условията не можа да си състави и търси мощност, вместо енергия.
  • #150
    6 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 седмица )
    Точно така правя и когато ти зададе въпрос колко прави две плюс две и не му хареса отговора. Сега не му хареса колко зарядни трябват за 2700 камиона и къде ще ги сложи и стана агресивен. Прибирайте си го. Постоянно задава въпроси на които не може да понесе отговора.
  • #149
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Цветеслава Гълъбова ( преди 1 седмица )
    Пациент 148.Върни се сам,да не те търся с полицията.Не си си пил лекарствата.